Αυτοκινηση

Nέα BMW X1: Δεν μπορείς να αντισταθείς σε τίποτα

Eίναι έτοιμη να κατακτήσει ακόμα και τους ουρανούς

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 847
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η νέα BMW X1 μαγνητίζει όλα τα βλέμματα με τη σχεδίαση και τις τεχνολογικές καινοτομίες της.

Ας ξεκινήσουμε με αυτό που βλέπουμε στην κεντρική φωτογραφία και ας επιχειρήσουμε να αφαιρέσουμε το λευκό στουντιακό φόντο… Τι είναι αυτό που θα δούμε; Την τρίτη γενιά της BMW X1 με πιο ευκρινή SUV σχεδίαση, που είναι έτοιμη να κατακτήσει ακόμα και τους ουρανούς! Γιατί αυτό; Επειδή είναι ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο το οποίο έχει μία ιδιαιτερότητα, πραγματικά απόλυτα χρήσιμη για τους υποψήφιους αγοραστές. Και ποιο είναι αυτό το χαρακτηριστικό; Το ότι διατίθεται με όσα κινητήρια σύνολα μπορεί να δεχθεί ένα αυτοκίνητο σήμερα παγκοσμίως! Ναι, σωστά διαβάζετε. Με ό,τι κινητήριο σύνολο μπορεί να είναι διαθέσιμο σήμερα, αλλά επίσης και με επιλογή διάταξης κίνησης. Πάμε, λοιπόν. Φθάνουμε σε μία αντιπροσωπεία BMW, αναζητούμε τη νέα X1 και ρωτάμε σε τι εκδόσεις είναι διαθέσιμη. Και ο ευγενέστατος πωλητής μάς κοιτάει, χαμογελάει, παίρνει μια βαθιά ανάσα και ξεκινάει: Διατίθεται με 3 εκδόσεις με βενζινοκινητήρα, 3 με κινητήρα diesel,  ήπια υβριδικές εκδόσεις Hybrid 48V, δύο plug-in υβριδικά με σημαντικά εκτεταμένη ηλεκτρική αυτονομία έως 92 χλμ. και το πλήρως –για πρώτη φορά– ηλεκτρικό BMW iX1 xDrive30, σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Δηλαδή τα πάντα!

Design

Ο γνωστός εξωτερικός σχεδιασμός BMW X με μοντέρνα εσωτερική σχεδίαση, ανεπτυγμένη λειτουργικότητα και premium χαρακτήρα, με σημαντικές προσθήκες στον στάνταρ εξοπλισμό σε σχέση με αυτόν του προκατόχου του, είναι τα στοιχεία που διέπουν τη δημιουργία της νέας Χ1, και είναι η αρχιτεκτονική οχημάτων της νέας BMW X1 τέτοια που επιτρέπει την ευέλικτη παραγωγή μοντέλων με πλήρως ηλεκτρική κίνηση, plug-in υβριδικά συστήματα και κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) μόνο σε μία γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στη Γερμανία. Η ευρυχωρία, η οδηγική άνεση και η ποιότητα κύλισης επωφελούνται από την αύξηση του μεταξονίου (+ 2,2 εκατοστά) και των μετατροχίων (εμπρός και πίσω: + 3,1 εκατοστά). Εμπρός, η σχεδόν τετράγωνη μάσκα BMW και λεπτοί προβολείς all-LED μας δημιουργεί μία απορία: πόσο αεροδυναμικό μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο που έχει τόσο τετραγωνισμένη κάθετη μάσκα; Την αφοπλιστική απάντηση στην απορία που είχαμε και εμείς έρχεται να δώσει ο αεροδυναμιστής της Χ1: «Οι περισσότεροι εξετάζουν το ρύγχος ενός αυτοκινήτου, προσπαθώντας να διαπιστώσουν κατά πόσο είναι αεροδυναμικό ένα αυτοκίνητο, όμως το πιο σημαντικό σημείο στην αεροδυναμική μελέτη ενός μοντέλου είναι η διαμόρφωση της ουράς, έτσι ώστε να απομακρύνεται ο αέρας όσο το δυνατόν πιο μακριά». Μάλιστα! Κατά τα άλλα, η δυναμική σιλουέτα με τετραγωνισμένους θόλους τροχών, χωνευτές λαβές θυρών και μακριά αεροτομή οροφής, όπως και το φαρδύ πίσω μέρος με σμιλεμένες επιφάνειες, λεπτό παράθυρο και στενά φώτα LED, δίνουν την πλήρη εικόνα.

Εσωτερικό

Το μοντέρνο εσωτερικό σχεδιασμένο με έμφαση στην ψηφιοποίηση, υιοθετεί το στυλ της BMW iX, ενώ οι βασικές προδιαγραφές, συμπεριλαμβανομένου του φωνητικού ελέγχου μέσω του BMW Intelligent Personal Assistant και της BMW κυρτής οθόνης με λειτουργική οθόνης αφής, επιτρέπουν εκτεταμένη μείωση του αριθμού των χειριστηρίων. Παράλληλα, ένας νέος δίσκος smartphone στο κάτω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, προαιρετικά με ασύρματη φόρτιση για συμβατά τηλέφωνα. Η εμπειρία πολυαισθητηριακών συστημάτων BMW iDrive βασισμένη στο λειτουργικό σύστημα BMW 8 με εστίαση στον έλεγχο αφής και φωνής, η πλήρως ψηφιακή κυρτή οθόνη πληροφοριών BMW Curved Display ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και ψηφιακό σύστημα πολυμέσων infitainment 10,7 ιντσών δίνουν μόνο ένα μέρος από το μεγάλο σύνολο κορυφαίων τεχνολογιών αιχμής μεταξύ των οποίων το κορυφαίο πλέγμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού και επιβατών. Μάλιστα, για τους τελευταίους, σημειώνουμε ότι υπάρχει γενναιόδωρος χώρος για τον οδηγό και τους επιβάτες σε πέντε θέσεις που επιτρέπει ποικίλη χρήση, ο δε χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί από 540 λίτρα, στο μέγιστο 1.600 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα, τα οποία με την ευκαιρία να σημειώσουμε ότι μετακινούνται προς τα εμπρός/πίσω κατά μήκος έως και 13 εκατοστά. Οι τιμές αυτές στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη BMW iX1 και plug-in υβριδικά μοντέλα κυμαίνονται από 490 – 1.495 λίτρα αντίστοιχα.

Κινητήρια σύνολα

Όπως είπαμε υπάρχει διαθέσιμη πλήρης γκάμα συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Γενικά να αναφέρουμε ότι υπάρχουν εκδόσεις βενζίνης απλές, mild hybrid 48V, και Plug-In Hybrid, προσθιοκίνητες ή και τετρακίνητες, εκδόσεις Diesel απλές, mild hybrid 48V, προσθιοκίνητες και τετρακίνητες, κινητήρες με το αναβαθμισμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που έχει ηλεκτροκινητήρα 19 ίππων, ενώ το εισαγωγικό μοντέλο είναι το βενζινοκίνητο προσθιοκίνητο 1.5 136ps  και αντίστοιχα το Diesel2.0 προσθιοκίνητο 150ps. Ακολουθούν δύο μοντέλα Plug-In Hybrid: Βενζινοκινητήρας 1.5 τετρακίνηση X1 xDrive25e 245ΗΡ / 1.5 τετρακίνηση X1 xDrive30e 326ΗΡ (Συνδυαστική ισχύς) & Ηλεκτροκινητήρας: 109PS και 177PS, με ηλεκτρική αυτονομία έως και 92 χιλιόμετρα. Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται αποκλειστικά από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων.

Τιμές

Η προσθιοκίνητη BMW X1 sDrive18i με τον βενζινοκινητήρα 1.5 135 HP αρχίζει από 38.450 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι η Plug-in Hybrid είναι ιδανική επιλογή για εταιρικό αυτοκίνητο γιατί ο χρήστης επωφελείται από το μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης.