Αυτοκινηση

To «αεροδυναμικό γλυπτό», ή αλλιώς το Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0

Σχεδιασμένο για να προκαλεί το αίσθημα της χαράς και της επιθυμίας στον οδηγό του, άσχετα με τις συνθήκες

Θωμάς K. Ευθυμίου
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Test Drive: Οδηγήσαμε το νέο αυτοκίνητο Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0: Τι είναι, πως σχεδιάστηκε, τι προσφέρει το εσωτερικό του, ποιες τεχνολογίες διαθέτει, πως συμπεριφέρεται στον δρόμο.

Τι είναι

Πρόκειται για σημαντικό μοντέλο στη γκάμα της μάρκας, μια και το Mazda3 αποτελούσε ανέκαθεν τον καθρέφτη των τελευταίων μηχανολογικών εξελίξεων της εταιρείας, καθώς και της παραγωγής και υποστηρικτικών της διαδικασιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Mazda προσπαθεί να εδραιώσει μακροχρόνιους δεσμούς με τους πελάτες της, που να βασίζονται σε μία βαθιά συναισθηματική σχέση. Ένα αυτοκίνητο δεν είναι απλά το μέσο να σε μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β. Πρέπει να δημιουργεί μία μοναδική σχέση με τον οδηγό του, και να κάνει την επικοινωνία μεταξύ τους, κάτι εντελώς φυσικό και ενστικτώδες. Αυτή η ανθρωποκεντρική προσέγγιση εκφράζεται πλήρως μέσα από το ολοκαίνουργιο Mazda3.

Γνωριμία

Από το λανσάρισμά του, έχουν πουληθεί πάνω από 6 εκατομμύρια μονάδες Mazda3 σε ολόκληρο τον κόσμο, και πάνω από 1 εκατομμύριο στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τον Program Manager Kota Beppu, η αποστολή για αυτό το αυτοκίνητο ήταν να «δημιουργήσουμε ένα διεθνές αντικείμενο του πόθου».

Σχεδιασμός

Το νέο Mazda3 είναι σχεδιασμένο για να προκαλεί το αίσθημα της χαράς και της επιθυμίας στον οδηγό του, άσχετα με τις συνθήκες. Η εξελιγμένη σχεδιαστική έκφραση Kodo που υιοθετείται από το νέο Mazda3 είναι απαλλαγμένη από κάθε φλύαρο διακοσμητικό στοιχείο ώστε να εκφράζει το πνεύμα της ιαπωνικής αισθητικής. Το σπορ, αισθησιακό και κομψό hatch back και το σοφιστικέ σεντάν αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικές προσωπικότητες.

Η εκφραστική φιλοσοφία του «less is more» στο design της Mazda εκφράζεται απόλυτα στο σχεδιασμό των νέων φωτιστικών σωμάτων. Το design των πλευρικών τμημάτων του αμαξώματος αποτελεί μεγάλο παράδειγμα της ιαπωνικής καλλιτεχνίας. Το δυναμικό στυλ αλλάζει ανάλογα με τη γωνία που πέφτει το φώς στο αμάξωμα, και διατηρεί ταυτόχρονα και μία συνεχή ρευστότητα στις γραμμές του. Το design της χαμηλωμένης εμπρός πλευράς και το μικρό διάκενο ανάμεσα στα φτερά και τους τροχούς τονίζουν ακόμα περισσότερο τις τέλειες αναλογίες του νέου Mazda3.

Ο νέος σχεδιασμός του πίνακα οργάνων εκφράζει την απόλυτη συμμετρία, τη λειτουργικότητα και την άνεση, δίνοντας στον οδηγό την ευκαιρία για μία απολαυστική οδήγηση. Τα νέα υλικά, σε διάστικτο μοτίβο που μοιάζει πολύ με δέρμα είναι φτιαγμένα με τεχνολογία χύτευσης δύο στρωμάτων που εκφράζει την ποιότητα και την κομψή σχεδίαση. Αυθεντικό λευκό δέρμα είναι διαθέσιμο για τις εσωτερικές επενδύσεις του σεντάν, ενώ δέρμα σε βαθύ κόκκινο “burgundy” είναι διαθέσιμο αποκλειστικά για το hatchback. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ προσαρμόζεται από 351 - 1.026 λίτρα, στην δεύτερη τιμή με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Εσωτερικό

Αναβαθμισμένο ταμπλό και σχεδιασμός του καθίσματος εξασφαλίζουν φυσική και άνετη θέση οδήγησης για κάθε σωματότυπο.

Η ανασχεδιασμένη, μονοκόμματη διάταξη της κεντρικής κονσόλας προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ευκολότερη πρόσβαση σε κάθε λειτουργία.

Ο χειρισμός του μοχλού ταχυτήτων έχει βελτιωθεί για μεγαλύτερη άνεση.

Η τηλεσκοπική ρύθμιση της απόστασης του τιμονιού έχει αυξηθεί στα 70χλστ.

Επανασχεδιασμός της εμπρός κολώνας, βελτιωμένη λειτουργία των καθαριστήρων και καλύτερη αναγνώριση της ταχύτητας και της απόστασης, αυξάνουν το συνολικό βαθμό ασφαλείας.

Η οθόνη TFT των 7" και η οθόνη προβολής των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ (Active Driving Display) μεγιστοποιούν το βαθμό ευκολίας ανάγνωσης και άμεσης αντίληψης του οδηγού.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη των 8.8 ιντσών έχει τη δυνατότητα διπλής απεικόνισης, γεγονός που βελτιώνει τη λειτουργικότητά της.

Η λειτουργία και η εμφάνιση των οθονών, το σύστημα Commander Control, οι προειδοποιήσεις και τα χειριστήρια έχουν απλοποιηθεί και είναι όλα ενοποιημένα.

Το εξελιγμένο σύστημα Mazda Connect διαθέτει καλύτερη λειτουργία αναγνώρισης φωνητικών εντολών και αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης, καθώς και ψηφιακό βιβλίο οδηγιών χρήσης, για ευκολότερη πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες.

Μία νέα διάταξη στις θέσεις των ηχείων έχει τοποθετημένα τα woofers πλευρικά στο κοίλωμα των ποδιών, λύση που βελτιώνει θεαματικά την διασπορά του ήχου.

Το ηχοσύστημα των 12 ηχείων της Bose εξασφαλίζει μεγάλη ακουστική ποιότητα.

Tech

Το νέο Mazda3 εφοδιάζεται με κορυφαίας τεχνολογίας συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας.

Καινούργιο σύστημα Driver Monitor System, που ελέγχει το επίπεδο κούρασης του οδηγού.

Νέο Front Cross TrafficAlert (FCTA) παρέχει αυξημένη ασφάλεια στις διασταυρώσεις «T».

Νέο σύστημα  Cruising & Traffic Support (CTS) βοηθά στο χειρισμό του γκαζιού, των φρενών και του τιμονιού.

Διαθέσιμο και το καινούργιο σύστημα Intelligent Speed Assistance (ISA) που αποτρέπει από ακούσια υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Διαθέσιμο και το καινούργιο σύστημα 360° ViewMonitor, που προσφέρει περιφερειακή ορατότητα στο άμεσο εξωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου.

Ενισχυμένα ενεργά φωτιστικά σώματα LED για μεγαλύτερη ορατότητα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης.

Χρήση χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής που κάνει το αμάξωμα του νέου Mazda3 ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο.

Τα εμπρός καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που περιορίζει τους τραυματισμούς του αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Νέοι αερόσακοι γονάτων και ανασχεδιασμένες ζώνες ασφαλείας προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.

Αναβαθμισμένη δομή του καπό αποτρέπει τον τραυματισμό των πεζών χάρη στον βελτιωμένο βαθμό απορρόφησης της ενέργειας.

Στον δρόμο

Το νέο Mazda3 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που εφοδιάζεται με τον επαναστατικό κινητήρα της Mazda, τον Skyactiv-Xengine, ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί τεχνολογία αυτανάφλεξης με συμπίεση.

Ο νέος κινητήρας  Skyactiv-X 2.0 λίτρων της Mazda είναι η πρώτη βενζινοκίνητη μονάδα παραγωγής στον κόσμο ικανή να αξιοποιήσει τα οφέλη από την ανάφλεξη συμπίεσης τύπου ντίζελ.

Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X2.0 λίτρων έχει ιπποδύναμη 186ίππων στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240Nm στις 4.000σ.α.λ.. Επιτυγχάνει συνδυασμένη κατανάλωση κατά WLTPαπό 5,3l/100 km και συνδυασμένες εκπομπές WLTPCO2από 120g/km.

Οι κινητήρες  Skyactiv-X υιοθετούν το σύστημα Mazda M Hybrid 24V και διαθέτουν μπαταρία ιόντων λιθίου 600 kJ και μετατροπέα συνεχούς ρεύματος DC-DC.

Το σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVCPlus) χρησιμοποιεί τα φρένα για να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά και την πρόσφυση.

Mazda 3 HB Skyactiv-X 2.0

Η αρχιτεκτονική σχεδίασης Mazda Skyactiv-Vehicle βασίζεται σε έρευνες της ανθρώπινης φυσιολογίας και συμπεριφοράς ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση.

Η ανασχεδιασμένη γεωμετρία της ανάρτησης βοηθά στην πιο γραμμική μεταφορά των δυνάμεων από το δρόμο.

Οι ρυθμίσεις στο πεντάλ των φρένων έχουν σαν αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη άνεση και τον καλύτερο έλεγχο της πέδησης.

Τα ανασχεδιασμένα καθίσματα στηρίζουν ιδανικά το σώμα και τη λεκάνη διατηρώντας ταυτόχρονα τη φυσική στάση της σπονδυλικής στήλης.

Επεμβάσεις στα δομικά στοιχεία του αμαξώματος, έχουν θεαματικές βελτιώσεις στον περιορισμό του δείκτη NVH (θόρυβος, κραδασμού, τραχύτητα), και του θορύβου του δρόμου.

Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα 6 σχέσεων ή αυτόματα κιβώτια Skyactiv Drive 6 σχέσεων

Κοστίζει

* Οι τιμές για το νέο Mazda 3 αρχίζουν από τις 24.868 ευρώ για την έκδοση Mazda3/HB/e-Skyactiv-G122 και από τις 32.265 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας Mazda 3 /HB / e-Skyactiv-X186 /ΑΤ / GT.

Info

Περισσότερες πληροφορίες για το Mazda 3 HBSkyactiv-X 2.0L 186hp μπορείτε να βρείτε στο mazda.gr