Αυτοκινηση

Skoda Enyaq iV:Ηχηρό στίγμα στην ανατολή της ηλεκτροκινητικότητας

Η Skoda δεν άλλαξε απλώς σελίδα, αποσκοπεί στο να φέρει την ηλεκτροκίνηση όχι μόνο στους λίγους, αλλά στους πολλούς

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 788
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Skoda Enyaq iV: Η Skoda αλλάζει σελίδα και φέρνει την ηλεκτροκίνηση όχι μόνο στους λίγους, αλλά στους πολλούς.

Το Enyaq iV είναι το σήμα κατατεθέν μιας νέας εποχής στην Skoda. Και αν με το Kodiaq έγινε το μεγάλο βήμα, το Enyaq iV έχει μία πολυδιάστατη αποστολή σύμφωνα με την τσέχικη μάρκα: να εισάγει τη φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης στις μεγάλες μάζες των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας για αυτό –πλην των τεχνικών επιλογών–το παραδοσιακό της τρίπτυχο που τη χαρακτηρίζει: ποιότητα, χώροι, σχεδίαση. Η νέα ναυαρχίδα λοιπόν της Skoda δίνει ένα ηχηρό στίγμα διαθέτοντας άφθονους εσωτερικούς χώρους, και εντυπωσιακή εμφάνιση. 

Αισθητική

Ο σχεδιασμός του Enyaq iV χαρακτηρίζεται από ισορροπημένες αναλογίες με σκοπό να είναι σύγχρονος και δυναμικός. Το προαιρετικό Crystal Face, η νέα φωτιζόμενη χαρακτηριστική μάσκα, εντυπωσιάζει με τις κάθετες ραβδώσεις να δίνουν απλόχερα φως από 131 LED, ενώ μια οριζόντια λωρίδα φωτός ολοκληρώνει την ξεχωριστή εμφάνιση του αυτοκινήτου. Μαζί με τα φώτα πορείας κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις μονάδες LED των προβολέων Full LED Matrix για χαμηλή δέσμη και υψηλή δέσμη, η φωτισμένη γρίλια δημιουργεί μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή. Οι μεγάλοι τροχοί (διαμέτρου 18 έως 21 ιντσών) τονίζουν τη δυναμική εμφάνιση του Enyaq iV. 

Στο εσωτερικό, το νέο concept των Design Selections, οι νέες επιλογές σχεδίασης που αντικαθιστούν τα κλασικά επίπεδα επένδυσης, και μια καθαρή και νέα δομή των διαθέσιμων επιλογών σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να διαμορφωθεί σε λίγα μόνο βήματα. Μάλιστα πρέπει να τονίσουμε ότι χρησιμοποιούνται επίσης φυσικά, βιώσιμα επεξεργασμένα και ανακυκλωμένα υλικά. 

Η απουσία σήραγγας μετάδοσης, χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών οχημάτων, είχε ως αποτέλεσμα περισσότερο χώρο για επιβάτες και επιπλέον χώρο αποσκευών με συνολική χωρητικότητα 585 λίτρων.

Τεχνολογία

Το νέο Digital Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι σε ύφος μίνιμαλ, με μέγεθος 5,3 ίντσες. Εμφανίζει με σαφήνεια τις πιο σημαντικές πληροφορίες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών διατάξεων, ενώ χρησιμοποιεί το πολυλειτουργικό τιμόνι για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος και συστημάτων υποβοήθησης.  

Το ηλεκτρικό Enyaq iV είναι το πρώτο Skoda που μπορεί να εξοπλιστεί με μια πρωτοποριακή head-up οθόνη με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει πληροφορίες για τον οδηγό σε δύο διαφορετικές περιοχές, ενώ νέες μορφές προβολής και διαδικτυακές υπηρεσίες ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα ορίζουν την εξελιγμένη ψυχαγωγία του Enyaq iV από την τεχνολογία Modular Infotainment Matrix τελευταίας γενιάς. Το κέντρο ελέγχου είναι η κεντρική οθόνη αφής η οποία, με μέγεθος 13 ίντσες, είναι η μεγαλύτερη οθόνη σε Skoda. Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο, μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura. Επιπλέον, το Skoda Enyaq iV είναι πάντα συνδεδεμένο, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySkoda. 

Τέλος, το Enyaq iV προσφέρει στους επιβάτες υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ έχει την ανώτατη διάκριση 5 αστεριών Euro NCAP και την κορυφαία βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων επιβατών που σημειώθηκε ποτέ. 

Στον δρόμο

Το Enyaq iV διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας (55 kWh, 62kWh και 80kWh), οι οποίες αποτελούν δομικό μέρος του αμαξώματος, πέντε επίπεδα ισχύος από 109 έως 220 kW (148 έως 299 ίππους) και κίνηση στους δύο πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ η αυτονομία των 536 χλμ. (Enyaq iV 80, WLTP) εγγυάται ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. 

Στη σύντομη «συμβίωση» μαζί του, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασής του στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να καλύψουμε την Αθηναϊκή Ριβιέρα, περιοχή που αντιπροσωπεύει σχεδόν κάθε είδους διαδρομής. Ευθείες, ανοιχτές και κλειστές στροφές και χρήση στον αστικό ιστό. Τι είδαμε; Ότι μείναμε άφωνοι! Ναι, ένα αυτοκίνητο στα όρια των δύο τόνων, δεν στο δείχνει, κρατάει ακόμα και όταν το πιέζεις και σε βαθμό απορίας μάλιστα, ενώ η φιλικότητά του είναι αντιληπτή πριν ολοκληρώσεις καν το πρώτο χιλιόμετρο μαζί του… Κάτι που πρέπει να αναφέρουμε είναι το γεγονός ότι λόγω διαφορετικών επιλογών στο σύστημα διεύθυνσης, έχουμε ένα εντυπωσιακό μικρό κύκλο στροφής 9,3 μέτρα, όταν το Fabia έχει 9,8! Τι άλλο μάθαμε στην παρουσίασή του; Ότι διαθέτει «εκπαιδευόμενο» σύστημα στάθμευσης, που σημαίνει ότι γνωρίζει τα σημεία που συνήθως το επιχειρούμε για να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη, όπως και το ότι διαθέτει αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26 κάτι που για τον όγκο του αυτοκινήτου αποτελεί σχεδιαστικό άθλο!

Τιμή

Το νέο Skoda Enyaq iVείναι ήδη διαθέσιμο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 35.700 ευρώ (29.942 ευρώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), για το Enyaq iV 50.