Αυτοκινηση

Από πότε έχετε να κάνετε picnic;

Χάρη στο νέο Ford Puma, old time classic συνήθειες ξαναζούν και πάλι

Θωμάς K. Ευθυμίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πήγαμε για πικνίκ με το νέο Ford Puma - Το MegaBox, τα νέα τεχνολογικά συστήματα και η πρωτοποριακή «ανθρωποκεντρική» σχεδίαση του compact crossover

Η ιδέα
Τι σχέση μπορεί να έχει το pic-nic με ένα αυτοκίνητο και συγκεκριμένα με το νέο Ford Puma; Η ιδέα λοιπόν μου ήρθε στο μυαλό μου όταν κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης του νέου μοντέλου στα μέσα Φεβρουαρίου, βρέθηκα μπροστά στο mega-box, τον «χαοτικό» αυτόν χώρο των 80 λίτρων, κρυμμένο κάτω από το πορτμπαγκάζ… Και εκεί που όλοι έβλεπαν όρθια μπαστούνια του γκολφ, παγωνιέρες για αναψυκτικά, χώρο μπανιαρισμάτων σκύλων και άλλα ενδιαφέροντα, εγώ είδα ένα καλαθάκι για pic-nic!

This browser does not support the video element.

Ο συνδυασμός τέλειος: ένα όμορφο, σύγχρονο και πρακτικό χάρη στους τεράστιους χώρους compact crossover, που θα μπορούσε να μας βγάλει από το σπίτι με διαφορετικό –νοσταλγικό είναι η αλήθεια− τρόπο!

This browser does not support the video element.

Η ιστορία των pic-nic στα βάθη των χρόνων
Το pic-nic προέρχεται από μια γαλλική λέξη του 17ου αιώνα, picque-nique. Το νόημά του ήταν παρόμοιο με το σημερινό νόημα: μια κοινωνική συγκέντρωση όπου κάθε συμμετέχων φέρνει ένα μερίδιο του φαγητού.

Μόνο στις αρχές του 20ού αιώνα το υπαίθριο picnic υπερισχύει του εσωτερικού. Ιδιαίτερα στην Ευρώπη, η ανάπτυξη νέων τρόπων μεταφοράς (τρένα, ποδήλατα και αυτοκίνητα) και η επιτάχυνση των κοινωνικών αλλαγών κατέστησαν την ύπαιθρο προσβάσιμη σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού, ενώ η δημοτικότητά τους είχε αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον εξειδικεύονταν καλάθια picnic για τη μαζική αγορά και το περιεχόμενο ήταν πιο τυποποιημένο. Τα καλάθια αυτά, αλλά και η εργονομική τους εσωτερική σχεδίαση, έμειναν σχεδόν αναλλοίωτα στο πέρασμα των χρόνων!

Μετά τη Γαλλική Επανάσταση το 1789, τα βασιλικά πάρκα έγιναν ανοιχτά στο κοινό για πρώτη φορά. Το picnic στα πάρκα έγινε μια δημοφιλής δραστηριότητα μεταξύ των πολιτών.

Στις αρχές του 19ου αιώνα, μια μοντέρνα ομάδα Λονδρέζων δημιούργησε την «Εταιρεία Πικνίκ». Τα μέλη συναντήθηκαν στο Πάνθεον στην Oxford Street. Κάθε μέλος αναμενόταν να προσφέρει ένα μερίδιο από την ψυχαγωγία και τα αναψυκτικά χωρίς κανέναν συγκεκριμένο οικοδεσπότη.

Από τη δεκαετία του 1830, η ρομαντική αμερικανική ζωγραφική τοπίου με θεαματικά τοπία συχνά περιελάμβανε μια ομάδα picnic στο προσκήνιο. Μια πρώιμη αμερικανική απεικόνιση του pic-nic είναι ο πίνακας «Pic-Nic» του Thomas Cole του 1846 (Μουσείο Τέχνης του Μπρούκλιν), ενώ διάσημοι ζωγράφοι δεν προσπέρασαν την νέα αυτή συνήθεια της εποχής τους.

Στη φωτογραφία της Bridgeman Images μπορούμε να θαυμάσουμε το έργο «Cold meats: Le Dejeuner sur l’herbe», του Edouard Manet, το 1863.

Η εικόνα των pic-nic ως μια ειρηνική κοινωνική δραστηριότητα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για πολιτική διαμαρτυρία. Σε αυτό το πλαίσιο, ένα picnic λειτουργεί ως προσωρινή κατοχή σημαντικής δημόσιας περιοχής. Ένα διάσημο παράδειγμα αυτού είναι το πανευρωπαϊκό pic-nic που πραγματοποιήθηκε και στις δύο πλευρές των ουγγρικών / αυστριακών συνόρων στις 19 Αυγούστου 1989 στο πλαίσιο του αγώνα για την επανένωση της Γερμανίας.

Το 2000 πραγματοποιήθηκε pic-nic μήκους 600 μιλίων από ακτή σε ακτή στη Γαλλία για τον εορτασμό της πρώτης ημέρας της Βαστίλης της νέας χιλιετίας. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, επίσης, ο εορτασμός της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας στις 4 Ιουλίου είναι μια δημοφιλής μέρα για pic-nic. Στην Ιταλία, η αγαπημένη αντίστοιχη ημέρα είναι η Δευτέρα του Πάσχα.

Το 2016 σχεδιάστηκε ένα pic-nic «Free the Nipple» για τόπλες γυναίκες στο Orleigh Park, του West End.

Το αυτοκίνητο-ιδεάρχης*!
Το νέο Ford Puma ένα compact crossover, εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV που συνδυάζει την εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων.

Οι συμπαγείς αναλογίες του νέου crossover μοντέλου της Ford προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.

Οι αγοραστές του Puma μπορούν να απολαμβάνουν κορυφαίες επιδόσεις, άμεση απόκριση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt της Ford. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost.

Το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat).

* ιδεάρχης —ὁ (Μ) η πηγή των ιδεών, η πηγή της νόησης. [Ετυμολ. < ιδέα + άρχης (< άρχω), πρβλ. μον άρχης, νομ άρχης]

Χώροι… για πάρτι
Το νέο Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Στον ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm.

Το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.

Το MegaBox προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε έναν χώρο πλάτους 76,3 cm, μήκους 75,2 cm και βάθους 30,5 cm, που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm –όπως φυτά, για παράδειγμα– σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό.

Από ελληνικό χέρι…
Ο Γιώργος Σαριδάκης, director, Interior & Exterior Design, Ford Ευρώπης, είναι αυτός που έδωσε «σάρκα και οστά» στο νέο εγχείρημα της Ford. Μας εξηγεί για το πόνημά του: «Από την πρώτη μέρα οραματιστήκαμε ένα αυτοκίνητο γι’ αυτή την κατηγορία που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές crossover διαφορετικό σε σχέση με οτιδήποτε είχαμε κατασκευάσει μέχρι τότε. Αυτή η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση αντιπροσωπεύει το επόμενο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, ενώ η φιλοσοφία “overarching” η οποία δημιουργεί την αίσθηση ενός καταφυγίου, χρησιμοποιεί έξυπνες και κομψές λύσεις που σε συνδυασμό με ένα εκφραστικό εξωτερικό θα ικανοποιήσει και θα αιφνιδιάσει τους πελάτες, καθώς εκπληρώνει τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους».

Διάφορα ενδιαφέροντα
Να ξεκινήσουμε με το νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στον δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος

Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «μπουκέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης.

Το νέο Puma είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ήπια υβριδική αρχιτεκτονική της Ford.

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost 125 και 155 ίππων και αργότερα μέσα στην χρονιά τον EcoBlue diesel που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ επίσης αργότερα μέσα στην χρονιά αναμένεται και το αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, κιβώτιο 7 σχέσεων.

Η απόστασή του από το έδαφος είναι 16,6 cm ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta, το μετατρόχιο είναι αυξημένο, όντας στο ίδιο μήκος με εκείνο του Focus, προκειμένου να βελτιστοποιθεί η οδηγική του συμπεριφορά στο έπακρο.

Κοστίζει
Το νέο Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις, Titanium, ST-Line και ST Line-X, με τιμές που ξεκινούν από 19.499 ευρώ, ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

Info
Πληροφορίες για το νέο Ford Puma εδώ

Ευχαριστίες
Ευχαριστούμε θερμά τη WMF Παρουσίαση για την ευγενική παραχώρηση του καλαθιού-σετ pic-nic για τις ανάγκες της φωτογράφισης.