Αυτοκινηση

Νέο Ford Puma: Εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην κατηγορία του

Οι συμπαγείς αναλογίες του προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα έναν ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 745
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το νέο Ford Puma, εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV, συνδυάζει την εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών.

Αν αναζητούσαμε από κάποιον να μας συστήσει ένα νέο αυτοκίνητο, θα υπήρχε τίποτα καλύτερο από αυτόν που το σχεδίασε; Όχι, βέβαια. Αν μάλιστα αυτός συμβαίνει να είναι και συμπατριώτης μας, τότε έχουμε κάνει bingo! Πάμε, λοιπόν. «Από την πρώτη μέρα οραματιστήκαμε ένα αυτοκίνητο γι’ αυτή την κατηγορία που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές crossover διαφορετικό σε σχέση με οτιδήποτε είχαμε κατασκευάσει μέχρι τότε», δήλωσε ο Γιώργος Σαριδάκης, director, Interior & Exterior Design, Ford Ευρώπης. «Αυτή η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση αντιπροσωπεύει το επόμενο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, ενώ η φιλοσοφία “overarching” η οποία δημιουργεί την αίσθηση ενός καταφυγίου, χρησιμοποιεί έξυπνες και κομψές λύσεις που σε συνδυασμό με ένα εκφραστικό εξωτερικό θα ικανοποιήσει και θα αιφνιδιάσει τους πελάτες, καθώς εκπληρώνει τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους».

Χώροι, πρόκληση!
Ναι, αυτό είναι ένα από τα κυρίαρχα συστατικά που χαρακτηρίζουν το νέο Puma, μιας και προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Στον ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm.

Το σημείο αναφοράς όμως είναι το Ford Mega Box, ένα «εσωτερικό κουτί» δηλαδή στο πορτμπαγκάζ, που προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση. Το Mega Box προσφέρει αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 76,3 cm, μήκους 75,2 cm και βάθους 30,5 cm, που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm –όπως φυτά, για παράδειγμα– σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford Mega Box στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε μπάνιο στο σκυλάκι σας επί παραδείγματι!

Τεχνολογία

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στον δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος. Έτσι, το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «μπουκέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot 360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Επίσης, το νέο Ford Puma που αξιολογήθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στον τομέα της ασφάλειας, διαθέτει πολλές φιλικές προς το χρήστη τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων  περιλαμβάνονται το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, το νέο Local Hazard Information, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”, όπως και μία λίστα σύγχρονων συστημάτων ενημέρωσης και υποστήριξης του οδηγού.

Στον δρόμο

Να ξεκινήσουμε αναφέροντας ότι το νέο Puma είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ήπια υβριδική αρχιτεκτονική της Ford. Συγκεκριμένα, η τεχνολογία Eco Boost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 Eco Boost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford Eco Boost 125 και 155 ίππων και αργότερα μέσα στη χρονιά τον Eco Bluediesel, που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένεται και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη, κιβώτιο 7 σχέσεων. Να προσθέσουμε εδώ ότι τα κινητήρια σύνολα 1.0 Eco Boost και Eco Boost Hybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο.

Τα προφίλ οδήγησης (Drive Mode) περιλαμβάνουν τα προγράμματα Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail επιτρέποντας στους οδηγούς να διαμορφώνουν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με τις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες. Κάθε Drive Mode συνοδεύεται από ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

Μεγάλη επίσης προσοχή και σημασία δόθηκε στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης η οποία δέχτηκε πάμπολλες μικρορυθμίσεις που, σε συνδυασμό με την αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά, κάτι στο οποίο συνεισφέρει τα μέγιστα και το ακριβέστατο τιμόνι του. Η απόστασή του από το έδαφος είναι 16,6 cm και αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta, εν τούτοις το μετατρόχιο είναι αυξημένο, όντας στο ίδιο μήκος με εκείνο του Focus, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η οδηγική του συμπεριφορά στο έπακρο. Το νέο Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, Titanium και ST Line-X, με τιμές που ξεκινούν από 20.097 ευρώ, ευέλικτα  χρηματοδοτικά προγράμματα και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.