Αυτοκινηση

Volvo XC40 Geartronic AWD: Στα όρια του κορυφαίου

Διαβάστε γιατί το επίπεδο κύλισης του Volvo XC40 Geartronic AWD είναι στα όρια του κορυφαίου

Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Με XC40, οι σχεδιαστές της Volvo επιχείρησαν μια ριζική τομή στις συνηθισμένες πρακτικές για SUV με αστικό και υπεραστικό χαρακτήρα.

Τι είναι

>  Ένα SUV με αστικό αλλά και υπεραστικό χαρακτήρα, ειδικά σχεδιασμένο για να κάνει την καθημερινότητα του χρήστη του πιο ενδιαφέρουσα.

> Ένα αυτοκίνητο που εξασφαλίζει επιβλητική θέα στον δρόμο, ευέλικτο στυλ οδήγησης, ένα αυτοκίνητο που μπορείτε να μοιραστείτε  με τους φίλους και την οικογένειά σας - και να ελέγξετε από το smartphone σας.

> Το αυτοκίνητο έχει τεράστιους χώρους αντικειμένων στις πόρτες και ευέλικτο χώρο αποσκευών, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο, το οποίο είναι πτυσσόμενο και μπορεί να συγκρατεί τις τσάντες για τα ψώνια!

Γνωριμία

> Με τo XC40, οι σχεδιαστές της Volvo επιχείρησαν μια ριζική τομή στις συνηθισμένες πρακτικές και το αποτέλεσμα είναι ένα compact SUV με δυναμική και νεανική σχεδίαση, αλλά και μεγάλη λειτουργικότητα. Ξεχωριστά χρώματα και μεγάλη γκάμα συνδυασμών (για παράδειγμα, η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος για την οροφή) δίνουν στους αγοραστές του μοντέλου την ευκαιρία να εκφράσουν το προσωπικό τους ύφος.

> στο εσωτερικό και στο χώρο αποσκευών προσφέρονται πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, ενώ το Sensus, το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με τη μεγάλη κατακόρυφη οθόνη αφής, δίνει πρόσβαση σε μια σειρά λειτουργιών με διαισθητικό τρόπο.

> Το νέο XC40 είναι η σουηδική premium πρόταση στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των compact SUV, που εστιάζει στην εμπειρία και στα ουσιώδη, απαλλαγμένο από οτιδήποτε επιτηδευμένο ή περιττό.

> Συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της Volvo, που βάζουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τη ζωή του, διαθέτοντας καινοτομίες που πρώτη φορά εμφανίζονται στην κατηγορία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη αφής και το σύστημα VolvoOnCall στο βασικό εξοπλισμό.

> Το αυτοκίνητο έχει τεράστιους χώρους αντικειμένων στις πόρτες και ευέλικτο χώρο αποσκευών, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο, το οποίο είναι πτυσσόμενο και μπορεί να συγκρατεί τις τσάντες για τα ψώνια, ενώ στο πορτμπαγκάζ, έχουμε για εκμετάλλευση 460-1.336 λίτρα, η δεύτερη τιμή με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Tech

> Στα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται πρωτοποριακές τεχνολογίες από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo, όπως το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το City Safety τελευταίας γενιάς και τα συστήματα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο (Run-Off Road Mitigation) και αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα (OncomingLaneMitigation).

>O πλούσιος βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει CitySafety, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, κεντρική οθόνη αφής 9” και προβολείς LED.

Στον δρόμο

> Η βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 των 1.5 λίτρων, με τον 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 156 ίππων με κορυφαία τεχνολογία, εξασφαλίζει στο CompactpremiumSUV της Volvo δυναμικές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 200 χλμ./ ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 9,4 δευτ.), με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (μόλις 6,2 l/ 100km στο μικτό κύκλο).

> Πρόκειται για έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα της οικογένειας Drive-E, που έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου από τη Volvo και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σκέβντε (Skövde) της Σουηδίας, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

> Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το XC40 D3 χρησιμοποιούσε την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, γνωστή από άλλα μοντέλα της Volvo. Ο δίλιτρος diesel με τα 320 Nm ροπής μπορεί επίσης να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων, αλλά και με τετρακίνηση (AWD).

> Το επίπεδο κύλισης του XC40 είναι στα όρια του κορυφαίου, κάτι που επιτυγχάνεται τόσο από το εντυπωσιακό πλαίσιο, όσο και από την γεωμετρία των αναρτήσεων, η οποία καταφέρνει να αποσβένει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τους πολλαπλούς συνδέσμους στο πίσω μέρος να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

> Όλα αυτά θα τα διαπιστώσετε χωρίς κόπο, τόσο στους αυτοκινητοδρόμους, όσο και αν αποφασίσετε να βγείτε από τον «κανονικό» δρόμο και να μπείτε σε αγροτικό δίκτυο ή και χωμάτινο, όπου θα έχετε αρωγό σας τα 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος!

> Η έκδοση της δοκιμής μας συνδυάζονταν με σύστημα τετρακίνησης (AWD), στο οποίο ο πολύδισκος συμπλέκτης της Haldex μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί.

Κοστίζει

> Οι τιμές για το νέο XC40 T3 ξεκινούν από 31.935 ευρώ (XC40 T3 1.5L 163hp MT6), ενώ οι τιμές για τις εκδόσεις D3 ξεκινούν από 36.096 ευρώ (XC40 D3 2.0L 150hp MT6).

Info

> Περισσότερες πληροφορίες για το VolvoXC40 D3 εδώ.