Αυτοκινηση

Το Focus είναι το πιο καινοτόμο Ford όλων των εποχών

Από τα πλέον απολαυστικά στην οδήγηση μεσαία αυτοκίνητα

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 723
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για το νέο Ford Focus

Το νέο Focus, πιο άρτιο από ποτέ, είναι από τα πλέον απολαυστικά στην οδήγηση μεσαία αυτοκίνητα, πιο άνετο, με νέα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και προηγμένες τεχνολογίες ανάρτησης.

Το νέο Ford Focus, που διατίθεται στο κλασικό πεντάθυρο hatchback, στο πρακτικό wagon και στο crossover Active, το συναντάμε και σε διαφορετικές εκδόσεις, κάθε μία με τη δική της προσωπικότητα, όπως το κομψό Focus Titanium, το σπορ Focus ST-Line και το πολυτελές Focus Vignale. Ωστόσο, το νέο, μεσαίο, οικογενειακό Ford Focus είναι πιο κομψό, ευρύχωρο και πιο άρτιο από ποτέ.

Και χρειάζεται κάποιος να το οδηγήσει, για να μπορέσει να εκτιμήσει τι σημαίνει στις μέρες μας να συναντάς ένα αυτοκίνητο με έντονη οδηγική προσωπικότητα.
Από τα πιο απολαυστικά στην οδήγηση μεσαία αυτοκίνητα λοιπόν, όντας και πιο άνετο από ποτέ, με νέα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) και προηγμένες τεχνολογίες ανάρτησης, με έμφαση στο απόλυτα οδηγοκεντρικό στιλ, το νέο Focus αποτελεί σημείο αναφοράς και για τις τέσσερις γενιές Focus.
Ανάμεσα στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, συναντάμε το Adaptive Cruise Control, το Stop & Go, το Speed Sign Recognition, το Lane-Centring που βοηθά στη μείωση του στρες σε μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) που για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο.
Τέλος, οι επιλογές συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας περιλαμβάνουν FordPass Connect modem, ασύρματη φόρτιση, SYNC 3 με οθόνη αφής και φωνητική ενεργοποίηση και ηχοσύστημα B&O Play.
Παράλληλα, η σπορ σιλουέτα του νέου Focus είναι η πιο αεροδυναμική στην κατηγορία του. Αθλητικό και δυναμικό, με μακρύ καπό και μυώδες πίσω τμήμα, προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, ενώ όλοι ωφελούνται από το μεγαλύτερο πλάτος του εσωτερικού πίσω, μιας και ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 6 cm, ο δε χώρος αποσκευών του νέου Focus διαμορφώνεται από 341 έως 1.320 λίτρα με την απλοποιημένη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Στον δρόμο

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν από την οικογένεια βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost με ισχύ από 85 έως 182 ίππους και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από περίπου 107 g/km. Επίσης, διαθέσιμος είναι ο πετρελαιοκινητήρας Ford EcoBlue diesel με ισχύ από 95 έως 150 ίππους, και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από περίπου 91 g/km.
Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται με χειροκίνητα εξατάχυτα κιβώτια που είναι ομαλά και αθόρυβα σε λειτουργία και ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο που προσαρμόζεται σε διαφορετικά οδηγικά στιλ με σκοπό τις πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων στον καλύτερο δυνατό χρόνο.
Το δυνατό χαρτί του νέου Focus πάντως, ή μάλλον ένα από τα καλύτερά του, είναι η ποιότητα κρατήματος και κύλισης του συνόλου. Και αυτό οφείλεται κατά μείζονα λόγο στο προηγμένο, ανεξάρτητο σύστημα πίσω ανάρτησης το οποίο προσφέρεται για πρώτη φορά με Continuously Controlled Damping, που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα της ανάρτησης, του αμαξώματος, του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης.


 
Τιμές 

Η τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοσης Trend με τον 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 EcoBoost 125 PS αρχίζει από τις 18.689 ευρώ.