Αυτοκινηση

Η μούσα, το νέο Renault Clio, ήρθε στο σπίτι της

Κερδίζει σε ζωντάνια και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης», το νέο Renault Clio έρχεται με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό.

Τι είναι
Πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ από ποτέ, το νέο Renault Clio βασίζεται στο DNA που ευθύνεται για αυτή την 30χρονη αδιάκοπη εμπορική επιτυχία.

Για την ακρίβεια, βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούργιο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα.

Αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά.

Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, την οποία αξιοποιεί πρώτο το νέο Clio, το οποίο και έχει πρόσβαση στη νέα ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της. Κατά αυτό τον τρόπο, η νέα πλατφόρμα μπορεί να ενοποιήσει τις τελευταίες τεχνολογίες, ανταποκρινόμενη στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.

Σύντομη γνωριμία
Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης» (Evolution et Revulotion), το νέο Renault Clio έρχεται με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος, το νέο Clio κερδίζει σε ζωντάνια και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη.

Στο εσωτερικό του η επανάσταση είναι ξεκάθαρη. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα των επιβατών είναι εμπνευσμένη από ανώτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τόσο αναφορικά με την ποιότητα όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία. Αυτά τα πλεονεκτήματα λειτουργούν προς όφελος όλων των αυτοκινητιστών, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη χρηστικότητα και άνεση.

Το νέο Renault Clio τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault «Drive the Future (2017-2022)», που παρουσιάστηκε το 2017 και έχει τρεις βασικούς πυλώνες:

  1. Ηλεκτροκίνηση: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα του. Το νέο Clio θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault.
  2. Συνδεσιμότητα: Μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Το νέο Renault Clio αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας.
  3. Αυτονομία: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το νέο Renault Clio είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που καθιστούν την αυτόνομη οδήγηση μια προσιτή πραγματικότητα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Η Renault Sport παρουσιάζει την έκδοση R.S. Line στο νέο Clio, αντικαθιστώντας έτσι σταδιακά την παλαιότερη GT-Line. H έκδοση GT-Line ήταν πρωτοπόρος στα πακέτα σπορ αναβάθμισης της εμφάνισης και ενδυνάμωσε τη στρατηγική της Renault Sport σε όλες τις αγορές από το 2010. Με αναβαθμισμένο και πλουσιότερο περιεχόμενο, η νέα έκδοση R.S. Line αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα από μία αλλαγή ονόματος.

Όλες οι εκδόσεις του νέου μοντέλου εφοδιάζονται με παρμπρίζ που έχει επίστρωση από ηχοαπορροφητικό φιλμ. Οι πόρτες και τα παράθυρα του νέου Clio διαθέτουν διπλές τσιμούχες ώστε να περιοριστούν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις συντελούν στον περιορισμό κατά 2dB του επιπέδου θορύβου μέσα στην καμπίνα σε ταχύτητες από 0 έως 130 χλμ./ώρα.

Το ηχοσύστημα Bose περιλαμβάνει δύο έξτρα tweeters στα πάνελ των πίσω θυρών που δεν υπήρχαν στο προηγούμενο Clio, καθώς και ένα νέο και εξαιρετικά περιορισμένων διαστάσεων –subwoofer με την ονομασία Fresh Air SpeakerTM (FAS)– που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault.

Η τεχνολογία Renault Multi-Sense ενσωματώνεται και στο Clio με στόχο την εξατομίκευση της εμπειρίας οδήγησης. Σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού και της ψηφιακής οθόνης που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων, το Multi-Sense σας επιτρέπει να προσαρμόσετε το όχημά σας σύμφωνα με τη διάθεσή σας προσφέροντας, ουσιαστικά, την εμπειρία από πολλά αυτοκίνητα σε ένα.

Το σύστημα διαθέτει 3 προγράμματα

  1. Eco, για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των εκπομπών του CO2
  2. Sport, για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις
  3. My Sense (εργοστασιακή ρύθμιση), για εξατομίκευση της εμπειρίας σας.

Στο πορτμπαγκάζ έχουμε διαθέσιμα 391 λίτρα, που είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα  στην κατηγορία.

Μηχανικά

Το νέο Clio διατίθεται με ευρεία γκάμα νέων βενζινοκινητήρων και κινητήρων diesel, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από τους 75 μέχρι τους 130 ίππους.

Επιπρόσθετα, και για πρώτη φορά στο Groupe Renault, από το 2020 το νέο Clio θα διατίθεται και με το υβριδικό σύστημα κίνησης με την ονομασία E-Tech. Συνολικά οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε εννέα προτάσεις και συνδυασμούς κινητήρων/κιβωτίου ταχυτήτων, που θα ικανοποιήσουν κάθε τους ανάγκη.

Με τους κινητήρες 1.0 TCe και 1.3 TCe που έχουν εξελιχθεί από τη συνεργασία Renault-Nissan-Mitsubishi, αλλά και τον E-Tech που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Renault, το νέο Clio ενσαρκώνει ιδανικά τις συνέργειες μεταξύ Groupe Renault και των συνεργατών του.

Ο υβριδικός κινητήρας E-Tech έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί από το τεχνικό τμήμα της Renault. Χρησιμοποιεί τον νέας γενιάς βενζινοκινητήρα 1.6 που έχει επανασχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από 2 ηλεκτροκινητήρες, ένα πρωτοποριακό πολύ-λειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων και μία μπαταρία 1.2 kWh.

Το νέο Clio διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στην κατηγορία του. Στόχος αυτών είναι η απλοποίηση της οδήγησης, η ενίσχυση του βαθμού ασφαλείας και η απόλυτη εξασφάλιση του οδηγού. Τα συστήματα αυτά χωρίζονται σε τρείς ενότητες: Οδήγηση, Παρκινγκ (ομαδοποιημένα στο σύστημα Renault Easy Drive) και Ασφάλεια.

Χάρη στην ευρεία γκάμα βοηθημάτων οδήγησης, το νέο Clio κατέκτησε τη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP, και έγινε έτσι το 22ο μοντέλο του Ομίλου Renault που επιτυγχάνει τη μέγιστη βαθμολογία.

Κοστίζει

Η τιμή εκκίνησης της έκδοσης του νέου Clio 1.0 SCe 75 PS Authentic αρχίζει από 12.999 ευρώ.

Info
Πληροφορίες για το νέο Renault Clio εδώ