Αυτοκινηση

21 προβλέψεις για το αυτοκίνητο του μέλλοντος

Συνέδριο για το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Επίκαιρα θέματα και επερχόμενες εξελίξεις για τους κλάδους αυτοκινήτων, αυτοκινητοδρόμων, τηλεπικοινωνιών και ασφαλίσεων στο 3ο Connected Cars Conference.

Η αβάσταχτη ελαφρότητα
Το να μιλάς στην Ελλάδα για τις παγκόσμιες εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης ακούγεται κάτι σαν την −υποτιθέμενη− ιστορία της Μαρίας Αντουανέτας και του παντεσπανιού...

Κι αυτό διότι σε μία χώρα που έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη −με επιλογή της, παρακαλώ−, έχει τα πιο γερασμένα ταξί επίσης, τα φορτηγά διανομών ομού, που δεν έχει στις μεγάλες πόλεις «έξυπνα» φανάρια, που επιδοτεί την εισαγωγή των ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που φτιάχνει σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους αλλά δεν αναφέρει πουθενά τη λέξη ασφάλεια, το να μιλάς για τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων, ακούγεται τουλάχιστον αστείο!

Το ίδιο αστείο είναι να μιλάς για το μέλλον της αυτοκίνησης σε μία χώρα που με χειρουργικές μεθόδους έκλεισε την οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία τόλμησε να ξεκινήσει στην Ελλάδα, που έδιωξε εργοστάσια ελαστικών και επιδότησε την αποβιομηχάνισή της.

Τέλος, είναι αστείο να παρακολουθείς −στην πραγματικότητα αξιόλογες και ενδιαφέρουσες− τοποθετήσεις ικανών και επιτυχημένων στελεχών για τον κόσμο της αυτοκίνησης σε ένα συνέδριο και να μην έχεις επιδιώξει να το χρησιμοποιήσεις ως μία αφορμή για ουσιαστική έναρξη σοβαρών επαφών για επένδυση-δημιουργία κατασκευής εργοστασίου αυτοκινήτων στη χώρα μας, όταν δίπλα μας στα Βαλκάνια σφυρίζουν οι επενδυτικές σφαίρες που πηγαινοέρχονται και εμείς συζητάμε ακόμα τι δουλειά έχουν εδώ δραστηριότητες τύπου Uber και Βeat.

Τo συνέδριο Connected Cars
Ηλεκτροκίνηση, αυτονομία και κοινή χρήση αποτελούν τα τρία χαρακτηριστικά που συνθέτουν το μέλλον της αυτοκίνησης.

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε το 3ο Connected Cars Conference στην Αίγλη Ζαππείου στα τέλη Σεπτεμβρίου, και ήταν ουσιαστικά μία ενημερωτική προσέγγιση για το τι συμβαίνει με τις ραγδαίες αλλαγές στον χώρο της αυτοκίνησης παγκοσμίως.

Περισσότερα από 150 υψηλόβαθμα στελέχη συμμετείχαν στο συνέδριο, όπου παρουσιάστηκαν οι τάσεις και οι προοπτικές των Connected Cars κι αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, επίκαιρα θέματα και όλες οι επερχόμενες εξελίξεις (στο τεχνολογικό και θεσμικό πλαίσιο) στο διεθνές περιβάλλον και στην Ελλάδα για τους κλάδους αυτοκινήτων, αυτοκινητοδρόμων, τηλεπικοινωνιών και ασφαλίσεων.

Τι κρατήσαμε από τις ομιλίες

  1. Υπάρχει ελλιπές θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση.
  2. Υπουργική απόφαση απαγορεύει στις κρατικές υπηρεσίες την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
  3. Προωθείται η ηλεκτροκίνηση στα νησιά για να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν.
  4. Μελλοντικά θα επιβάλλεται η εγκατάσταση wall box σταθμών φόρτισης στις νέες πολυκατοικίες.
  5. Οι νέες γενιές βλέπουν την υπόθεση αυτοκίνητο διαφορετικά.
  6. Είναι η ηλεκτροκίνηση life-style;
  7. Είναι «καθαρή» η ηλεκτροκίνηση;
  8. Η απομάκρυνση του ανθρώπου από τη χρήση ορυκτών καυσίμων θα γίνει, αλλά θα γίνει αργά.
  9. Δεν παράγει ρύπους CO2 μόνο η Ευρώπη, αλλά και η Κίνα και οι ΗΠΑ.
  10. Βιαζόμαστε. Θέλουμε αλλαγή εδώ και τώρα και στα θέματα περιβάλλοντος, γιατί οι σύγχρονες τεχνολογίες άλλαξαν την αίσθηση του «περιμένω».
  11. Όταν θα επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση, ή όποια άλλη μορφή εναλλακτικής ενέργειας στα αυτοκίνητα, τα club θα αναλάβουν το έργο της συντήρησης μνήμης, με εκδηλώσεις και λοιπές δραστηριότητες για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι πώς ήταν κάποτε τα αυτοκίνητα.
  12. Τα νέα αυτοκίνητα με τις σύγχρονες τεχνολογίες είναι τουλάχιστον 10% καθαρότερα από άλλα παλαιότερα μοντέλα.
  13. Εισάγουμε τα μεταχειρισμένα που οι ευρωπαϊκές χώρες απαγορεύουν να κυκλοφορούν σε αυτές.
  14. Στον τομέα του φυσικού αερίου, ως χώρα πηγαίνουμε καλά.
  15. Ως λαό, δεν μας κάνει «κλικ» ούτε η ασφάλεια ούτε το περιβάλλον, μας κάνει «κλικ» η τσέπη μας μόνο.
  16. Ο ΣΕΑΑ έχει έτοιμο λογισμικό για αναγνώριση παλαιών οχημάτων και το οποίο έχει διαθέσει δωρεάν στο κράτος .
  17. Είναι απαραίτητο το μητρώο αυτοκινήτων για περιβαλλοντολογικούς, αλλά και για οικονομικούς λόγους.
  18. Δεν υπάρχει έλεγχος χρήσης των κάθε είδους οχημάτων.
  19. Η ανάγκη για κίνητρα αλλαγής αυτοκινήτων και απόκτησης νέων είναι άμεση, μια και έχουμε 14.910 θανάτους από καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.
  20. Η Δύση κήρυξε τον πόλεμο στην ιδιοκτησία των αυτοκινήτων. Μένει να δούμε ποιος θα κερδίσει.
  21. Κατά τα φαινόμενα, στο μέλλον, μόνο οι πλούσιοι θα αγοράζουν αυτοκίνητα.

Keynote Speakers

Ο Erik Jonnaert, Secretary General European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), μίλησε για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της μετάβασης σε οχήματα, τα οποία «συνδέονται» όλο και περισσότερο, ενώ εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους, αλλά και του Jose Luis Criado-Pérez, Independent Consultant in Fleets and Mobility, ο οποίος «ταξίδεψε» το κοινό του συνεδρίου στον νέο κόσμο, όπου το αυτοκίνητο αρχίζει να υπάρχει ως υπηρεσία και όχι ως ιδιοκτησία.

Η Θεσμική Εκπρόσωπος Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, ανέλυσε εις βάθος το πώς διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

O Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, παρουσίασε τις ενέργειες που θα κάνουν την ουσιαστική διαφορά στην κινητοποίηση ιδιωτών και εταιρειών ως προς την ανανέωση του στόλου τους.

O Καθηγητής Γιώργος Γιαννής, Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εξήγησε το πώς η τηλεματική και τα δεδομένα ευρείας κλίμακας μπορούν να επηρεάσουν την οδική ασφάλεια.

Η ατάκα του συνεδρίου
Ανήκει στον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων κ. Γεώργιο Βασιλάκη: «Όταν είσαι στο μηδέν, πρέπει να βλέπεις και το θετικό της υπόθεσης. Δεν μπορείς να πας πιο κάτω. Μόνο μπροστά». Άρα, υπάρχει ελπίδα!