Αυτοκινηση

To Eclipse Cross είναι καθοριστικό μοντέλο για τη Mitsubishi

Η «έκλειψη» που δίνει φως!

Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τι είναι: Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το καλύτερο SUV που κατασκεύασαν ποτέ!

Το πρώτο μοντέλο της επόμενης γενιάς αυτοκινήτων και εκπρόσωπος της νέας εποχής της Mitsubishi Motors στις αγορές.

Interior/Tech
Το σύγχρονο εξωτερικά σχήμα συνάδει απόλυτα με τη σχεδιαστική επιλογή στο εσωτερικό με ένα high-tech τύπου ταμπλό, που ενισχύεται σημαντικά από την ύπαρξη του Touchpad Controller, που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων και ελέγχεται μέσω των δακτύλων για διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.

Το Smartphone Link Display Audio (SDA) με την οθόνη αφής των 7 ιντσών βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό και ενσωματώνει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ το Head Up Display (HUD), πάνω από τον πίνακα οργάνων, μέσω μιας αναδιπλούμενης έγχρωμης κρυστάλλινης οθόνης προβάλλει την ταχύτητα, την πλοήγηση, στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κ.λπ.

Στον τομέα της ασφάλειας, συναντούμε όλα τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων το σύστημα Forward Collision Mitigation, σύστημα Lane Departure Warning, σύστημα Blind Spot Warning με Lane Change Assist και Rear Cross Traffic Alert, σύστημα Adaptive Cruise Control, Automatic High Beams, Multi-around Monitor με απεικόνιση Bird-View, Ηλεκτρικό Χειρόφρενο & Brake Auto Hold, κ.ά.

Στο εσωτερικό, οι πίσω επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την άνεσή τους μιας και τα πίσω καθίσματα, ανακλινόμενα (από 16-32 μοίρες) και συρόμενα (κατά 20 εκατοστά) σε διάταξη 60:40, διαμορφώνουν ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 341-448 λίτρα, ενώ έχουμε επιπλέον 37 λίτρα κάτω από το δάπεδο.

Η σχεδίαση του διπλού κρυστάλλου της πέμπτης πόρτας, θα έλεγε κάποιος ότι «θυσιάζει» την πρακτική οπτική μπροστά στην αισθητική επιλογή. Όλα συνηθίζονται όμως...

Στον δρόμο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το Eclipse Cross 1.5 2WD, χρησιμοποιούσε τον ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό (MIVEC) των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής με προτεραιότητα στις οδηγικές επιδόσεις και την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.

Αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή τα 250Nm στις 1.800-4.500 σ.α.λ. και η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων.

Σε επίπεδο επιδόσεων, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα, επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε 10,3’’ ενώ η εργοστασιακή τιμή μικτής κατανάλωσης ορίζεται στα 6,6 λίτρα/100χλμ και η τιμή των ρύπων CO2 είναι 151γρ/χλμ.

Το σύστημα ανάρτησης του Eclipse Cross (Γόνατα MacPherson μπροστά - Πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων) εξελίχθηκε στοχεύοντας στην ακρίβεια, την ασφάλεια στις στροφές, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς και τις περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και την καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών.

Τιμές 

Οι τιμές του Mitsubishi Eclipse Cross για τη δικίνητη έκδοση 1.5 2WD με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων αρχίζουν από 21.650 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη έκδοση 1.5-λίτρων S-AWC και το αυτόματο CVT κιβώτιο των 8 σχέσεων αρχίζει από τις 34.950 ευρώ. 

Tips

Το όνομα που επιλέχθηκε προέρχεται από τις λέξεις Eclipse, με αναφορά στο αγαπημένο σπορ μοντέλο της Mitsubishi που κατασκευαζόταν στην Αμερική μεταξύ 1989 και 2012, και Cross, μία πρόσκληση για υπέρβαση των ορίων, ένα στοιχείο του DNA των SUV, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Mitsubishi.

Η Mitsubishi, μετά την ένταξή της στον όμιλο Renault-Nissan, επιχειρεί μία δυναμική προσπάθεια να ξαναφέρει τη μάρκα στο επίκεντρο των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων.

Εφόδια οι δυνατότητες αξιοποίησης των εμπειριών από τα 80 χρόνια ιστορίας στα 4WD (από το 1936 PX33 four-wheel-drive torpedo), τα σχεδόν 35 χρόνια εμπειρίας στα SUV (από το πρώτο 1982 Pajero) και τα σχεδόν 30 χρόνια τεχνογνωσίας All-Wheel-Control (από το πρώτο 1987 Galant VR4 Dynamic Four).