Αυτοκινηση

Οδηγήσαμε το νέο Hyundai i30 N

Φωτιά από το, φαινομενικά, αθώο hot hatchback

Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αν στρέψει κάποιος το ενδιαφέρον του για την εξέλιξη της αυτοκίνησης, όχι τόσο σε τεχνολογικό, όσο σε εμπορικό επίπεδο, θα διαπιστώσει δύο πυλώνες που αναπτύσσονται τον τελευταίο καιρό: ο ένας είναι η σαρωτική «επίθεση» δεκάδων μοντέλων SUV ή Crossover και η άλλη, η –λογικά- ισχνή, πλην όμως απόλυτα ενδεικτική δημιουργία της κατηγορίας των «καυτών χάτσμπακ», των οικογενειακών μικρομεσαίων αυτοκινήτων δηλαδή, που έχουν κάνει βουτιά στην μαρμίτα των επιδόσεων και βγαίνοντας στην επιφάνεια, αναζητούν ανήσυχους, αδρεναλοανιχνευτές ανά την υφήλιο!

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, και δη στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, το νέο Hyundai i30 N, το τελευταίο hot hatchback που ήρθε να προστεθεί στην κατηγορία των «πολιτισμένων» οικογενειακών αυτοκινήτων επιδόσεων…

Τι είναι

> Το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Hyundai, που σηματοδοτεί το λανσάρισμα των σπορ εκδόσεων της σειράς Ν της κορεάτικης εταιρείας

>  Το αυτοκίνητο με το οποίο η Hyundai επιχειρεί να καρπωθεί τις επιτυχίες της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) και το οποίο ήρθε την κατάλληλη στιγμή

> Το i30 N προσφέρεται με το αμάξωμα χάτσμπακ σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος

Κινείται 

> Το αυτοκίνητο που «στρίψαμε» στα Μέγαρα, φορούσε τον 2-λιτρο τετρακίλυνδρο βενζινοκινητήρα που στην κορυφαία έκδοση Performance Package απέδιδε 275 ίππους

> Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων

> Οι αναρτήσεις έχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση και η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς.

> Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα, υπάρχει σύστημα προσαρμογής των στροφών κατά το κατέβασμα ταχυτήτων, ώστε αυτές να γίνονται πιο ομαλά.

> Διατίθεται επίσης και το σύστημα «launch control» για πολύ ομαλές γρήγορες εκκινήσεις, ενώ η έκδοση των 275 ίππων  διαθέτει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που βελτιώνει σημαντικά την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

> Ενδεικτικό του «αγωνιστικού» προσανατολισμού του αυτοκινήτου, είναι το ότι συναντούμε τη δυνατότητα ρύθμισης και του ήχου του κινητήρα!

> Υπάρχει ένα σύστημα επιλογής του τρόπου οδήγησης που επιθυμείτε με 5 προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport, ενώ από δύο μπουτόν στο τριάκτινο τιμόνι έχεις την δυνατότητα να επεμβαίνεις στις επιλογές N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις

> Σε καθένα από αυτά τα προγράμματα υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις για τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις το αναρτήσεων, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία προσαρμογής στροφών στις αλλαγές ταχυτήτων (Rev).

Στρίβει

> Σαν «τρένο»…! Χωρίς υπερβολή, το set up των αναρτήσεων δίνει απίστευτη κατευθυντικότητα στο Hyundai i30 N, ενώ μεγάλη συμβολή σε αυτήν έχουν και τα σοφά μελετημένα αεροδυναμικά βοηθήματα.

> Μέσω της επιλογής «custom mode» μπορείς να αλλάξει η απόκριση του κινητήρα και ο ήχος του, η σκληρότητα της ανάρτησης, η εμπλοκή του διαφορικού, η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, το σύστημα ευστάθειας τριών σταδίων, και η ενεργοποιήσεις του συστήματος rev match, που διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα

> Το άκαμπτο πλαίσιο και το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, εξαφανίζουν κάθε πιθανή αίσθηση κλίσης του αμαξώματος, ενώ είναι εντυπωσιακή η αίσθηση ασφάλειας που αισθάνεσαι όταν επιταχύνεις. Φυσικά εννοείται ότι όλα αυτά συμβαίνουν στο προστατευμένο περιβάλλον ενός αυτοκινητοδρομίου, κάτι που συνεπάγεται ότι στους ανοιχτούς δρόμους, η υπευθυνότητα και η εγρήγορση του οδηγού επιβάλλεται να είναι δεδομένη.

Κοστίζει 

> Η τιμή του Hyundai i30 N των 250 ίππων αρχίζει από τα 26.900 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη Ν Performance Pack 275 ίππων από 28,750 ευρώ.

> Το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, όπως όλα τα Hyundai, χωρίς χιλιομετρικό όριο, αλλά και χωρίς να χάνεται η εγγύηση αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιηθεί και σε αυτοκινητοδρόμιο, όχι βέβαια για αγώνες, αλλά για ατομική οδήγηση κλπ.

Tips
Το μονόγραμμα «Ν» που παραπέμπει στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai και το οποίο συναντάμε φαρδύ-πλατύ στα αυτοκίνητα της μάρκας που συμμετέχουν στο WRC, περιλαμβάνει «τρία Ν»: της πόλης Namyang, που βρίσκεται το παγκόσμιο κέντρο έρευνας & τεχνολογίας της Hyundai Motor στην Κορέα, του Nürburgring, μια από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο όπου έχει εξελιχθεί, και η σχεδίασή του παραπέμπει στο σχήμα ενός αγωνιστικού σικέιν όπου βρίσκεται και ο «προορισμός» του i30 N...

Info > Πληροφορίες για το Hyundai i30 N στο: https://www.hyundai.gr/hyundai-i30-n/