Αυτοκινηση

Τίτλοι τέλους για τον θρυλικό Σκαραβαίο

Ένας αποχαιρετισμός στο ιστορικό Beetle

Νίκος Παπαηλιού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Σκαραβαίος, μετά από απόφαση του Προέδρου της Volkswagen Φρανκ Γουέλς, θα αποσυρθεί οριστικά από τη γραμμή παραγωγής το 2021 και θα αφήσει πίσω του σημαντική παρακαταθήκη. Το κατά πολλούς ιστορικότερο αυτοκίνητο έχει συνδυαστεί με τη Γερμανία και για περισσότερα από 80 χρόνια αποτελεί ένα από τα σήματα κατατεθέν της γερμανικής αυτοκίνησης, ενώ είναι και το μόνο αμάξι που γιορτάζει τη δική του Παγκόσμια Ημέρα, στις 22 Ιουνίου.

Το 1934, ένα χρόνο μετά την ανάληψη της εξουσίας από το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα του Αδόλφου Χίτλερ, ο εκκεντρικός δικτάτορας ζητά από τον Φερδινάνδο Πόρσε να σχεδιάσει ένα νέο αυτοκίνητο, αξιόπιστο και φθηνό, ώστε να μπορεί να αγοραστεί από τους Γερμανούς εργάτες. Έπειτα από 2 χρόνια ο Χίτλερ θα ανακοινώσει επίσημα την κατασκευή του Σκαραβαίου και το 1938, λίγο πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θα φωτογραφηθεί σε θέση οδηγού μέσα στο «σκαθάρι», παρά το γεγονός πως δεν ήξερε οδήγηση.

Με το ξέσπασμα του πολέμου, το 1939 η παραγωγή του «αμαξιού του λαού» είχε ξεκινήσει για τα καλά, ωστόσο τα πρώτα 200 αυτοκίνητα δεν αγοράστηκαν από τον απλό λαό, όπως είχε προβλεφθεί, αλλά δόθηκαν σε Γερμανούς αξιωματούχους.

Μέχρι το 1955, είχαν παραχθεί 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα σε μια περίοδο άσχημη για την γερμανική και ευρωπαϊκή οικονομία, όπου η Ευρώπη ακόμα μάζευε τις στάχτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι επόμενες δεκαετίες ήταν ακόμη πιο επιτυχημένες καθώς το προσιτό αμάξι κατόρθωσε το 1974 με την υπ’ αριθμόν 17.007.034 κατασκευή του να γίνει το πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο της ιστορίας. Ο θρυλικός Σκαραβαίος είχε ήδη γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα και στις Η.Π.Α. και παράλληλα είχε μεταφερθεί και στις κινηματογραφικές αίθουσες ως «Herbie το Κατσαριδάκι».

Το καλοκαίρι του 2003, στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Μεξικό, παρήχθη ο τελευταίος κλασικός Σκαραβαίος, ο οποίος και τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρείας, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

Το New Beetle


Από το 1997 μέχρι και το 2010 η Volkswagen κυκλφόρησε το New Beetle, το οποίο βεβαίως ήταν εμπνευσμένο από τον θρυλικό Σκαραβαίο, για να το αντικαταστήσει το 2011 το μοντέλο Beetle, της δεύτερης γενιάς του σύγχρονου Σκαραβαίου. Όπως ανακοινώθηκε στη Γενεύη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, η σύγχρονη μορφή του «σκαθαριού» θα αντικατασταθεί οριστικά από το ηλεκτρικό I.D. Buzz καθώς όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας: «ο κόσμος ρωτούσε πότε το ID Buzz θα μπει στην παραγωγή, οπότε αποφασίσαμε να του δώσουμε προτεραιότητα. Καλύτερο από το να έχουμε πέντε γενιές τού New Beetle» και συμπλήρωσε ότι το Beetle κάμπριο θα αντικατασταθεί από το T-Roc κάμπριο.

Το τελευταίο Beetle που κυκλοφόρησε, συνδύασε το παρελθόν με το μέλλον