Life

Όνειρα από άστυ και μακέτες

Πέρα από τον Τσίλερ και τον Πικιώνη, τον Παρθενώνα και τις δαφνοσκεπείς ιστορίες αρχαίου ή προπολεμικού και μεταπολεμικού αστικού κλέους, οι νέοι αρχιτέκτονες της Αθήνας ονειρεύονται, δρουν, παρεμβαίνουν και σχεδιάζουν μια σύγχρονη πόλη-μητρόπολη. Παρόν και μέλλον, φουτουριστικά όνειρα και λειτουργικότητα, συμβιώνουν και εξελίσσονται με την υπογραφή τους.

A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 500
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Point Supreme Architects 
Μαριάννα Ρέντζου, Κωνσταντίνος Πανταζής

Δημιουργήθηκαν στο Ρότερνταμ, αλλά επέλεξαν να επιστρέψουν στην Αθήνα. Ο κήπος του 6 d.o.g.s, το ευφάνταστο ανθοπωλείο στην Πάτρα, το καφέ με πινελιές α λα Έντουαρντ Χόπερ στα Καλάβρυτα, η «εικονογραφική» πρόταση για τον Πύργο στον Πειραιά αλλά και η πιο σουρεαλιστική για τα γραφεία της Benetton στην Τεχεράνη είναι μόνο μερικά από τα έργα που χαρακτηρίζουν τους Point Supreme: μια παράξενη εμμονή στη λεπτομέρεια με ταυτόχρονη έμπνευση από άλλες μορφές τέχνης όπως γκράφιτι, κόμικ και κολάζ. Λένε: «Η αρχιτεκτονική από μόνη της δεν αρκεί για να λύσει προβλήματα κοινωνικά, μπορεί όμως να επηρεάσει ψυχολογίες και συμπεριφορές. Το εγκαταλειμμένο κέντρο της Αθήνας χρειάζεται οπωσδήποτε τη βοήθεια της αρχιτεκτονικής για να προσελκύσει τους κατοίκους να το επανακατοικήσουν ξανά. Η εικόνα που παράγει η αρχιτεκτονική έχει συμβολική σημασία και δύναμη, μπορεί να σημάνει κάποια πολιτική, να επικοινωνήσει μια φιλοδοξία ή να ορίσει το στόχο». Β.Μ.


Tense Architecture Network 
Τηλέμαχος Ανδριανόπουλος, Κώστας Μαύρος, Θάνος Μπαμπανέλος


 

Νέα ελληνική αρχιτεκτονική που, συνομιλώντας με το χθες, επενδύει με πάθος στην Ελλάδα του αύριο. Η αιχμηρή αναδιπλούμενη κατοικία στα Γλυκά Νερά, η καμπυλόμορφη διαρρηγνυόμενη οικία στο Ηράκλειο, η μυστηριώδης περιτοιχισμένη κατοικία στην Καλλιτεχνούπολη, η συμμετρική κυβιστική κατοικία στην Κηφισιά, η οριακά αιωρούμενη οικία στη Σαρωνίδα και η τριγωνικής κάτοψης οικία που αναδύεται από τη γη στο Συκάμινο («Η κατοικία είναι η στέγη της»), που ήταν υποψήφια για το βραβείο Mies Van der Rohe 2013, είναι μερικές από τις πολύ ιδιαίτερες δουλειές τους. Β.Μ.

 



Flux-Office 
Εύα Μανιδάκη, Θανάσης Δεμίρης

Το 2007 αποφάσισαν να συνεργαστούν συνδυάζοντας την αρχιτεκτονική με τη σκηνογραφία και το παιχνίδι. H διαμόρφωση του φουαγιέ της Παιδικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου στο Rex, που επιμελήθηκαν, κέρδισε το 2ο βραβείο «Καλύτερου πραγματοποιημένου έργου των ετών 2007-2009» του αρχιτεκτονικού περιοδικού «Δομές». Φέτος το καλοκαίρι επιλέχθηκαν από τον Γιάννη Αίσωπο για τη 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία, στο πλαίσιο του «Tourism Landscapes: Remaking Greece». Η γνωστή ρήση του Μις βαν ντερ Ρόε «Ο Θεός βρίσκεται στις λεπτομέρειες» ταιριάζει απόλυτα στις εντυπωσιακές τους τρισδιάστατες χάρτινες μακέτες. Έχουν αναπαραστήσει το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μπενάκη στην Πειραιώς και το Καλλιμάρμαρο, υπέγραψαν τα σκηνικά-μακέτα κλίμακας 1,20 για την πρόσφατη ταινία «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά, ενώ σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Mondadori Electa μετέτρεψαν εθνικά περίπτερα της Μπιενάλε Βενετίας σε καρτ ποστάλ χαρτοκοπτικής. Επιμελήθηκαν τα σκηνικά για το «Wisteria Maiden» του Αντώνη Φωνιαδάκη που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού του Βελιγραδίου, για την «Κολεξιόν» του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και τον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» του Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου που ανέβηκε και στο Augsburg Theater της Γερμανίας. Τέλος, σχεδιάζουν μια σειρά από πιάτα σε λευκή πορσελάνη με τυπωμένα αρχιτεκτονικά στοιχεία λεπτομερειών από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού και τα Μουσεία Μπενάκη. -Βάγια Μαντζάρογλου
www.flux-office.com, www.flux-models.com