TV & Media

9 βήματα για να απελευθερώσεις τη δημιουργικότητα στις διαφημιστικές καμπάνιες

Η μεθοδολογία πίσω από επιτυχημένες marketing καμπάνιες

Αλκιβιάδης Σιαράβας
Αλκιβιάδης Σιαράβας
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Dove Real Beauty Sketches | You’re more beautiful than you think

H δημιουργικότητα στις διαφημιστικές καμπάνιες των επιχειρήσεων.

Στον κόσμο του μάρκετινγκ, η δημιουργικότητα είναι ο ουσιαστικότερος παράγοντας που μεταμορφώνει τις εκστρατείες από αδιάφορες σε εμβληματικές. Τι κάνει μια καμπάνια δημιουργική; Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτήν τη μαγεία; Όλα τελικά έχουν τον τρόπο τους. Δεν υπάρχουν μυστικά, μόνο στρατηγική σκέψη, ανοικτό μυαλό και μεθοδολογία.

1. Ιστορίες που αφορούν το κοινό-στόχος
Στην καρδιά των δημιουργικών καμπανιών βρίσκεται η ικανότητα να αφηγηθείς μια συναρπαστική ιστορία που έχει αντίκτυπο στο κοινό. Η κατανόηση των αναγκών, των προκλήσεων και των συναισθημάτων της στοχευμένης αγοράς στην οποία απευθύνεσαι, σου επιτρέπει να πεις ιστορίες που αποκτούν νόημα και ουσία. Είτε μέσω του χιούμορ, της κινητοποίησης, είτε της ενσυναίσθησης, η αφήγηση αποτελεί τον συνδετικό κρίκο που ενώνει τις μάρκες με τους πελάτες τους.

Dove Real Beauty Sketches | You’re more beautiful than you think (3mins)

2. Σπάσε τους κανόνες
Οι δημιουργικές καμπάνιες συχνά εναντιώνονται με τους κανόνες και παραβιάζουν τις προσδοκίες, λίγο-πολύ όπως συμβαίνει στις ταινίες. Αμφισβητούν το υφιστάμενο καθεστώς, τολμώντας να είναι διαφορετικές. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διακύμανση των συνηθειών του κλάδου, την υιοθέτηση τολμηρής αισθητικής ή τη χρήση αναπάντεχων μέσων για την μετάδοση των μηνυμάτων. Το στοιχείο της έκπληξης είναι ένα ισχυρό εργαλείο στο τερέν του δημιουργικού marketeer.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

3. Συναισθηματική σύνδεση
Οι δημιουργικές καμπάνιες ενεργοποιούν συναισθήματα, καθιστώντας τις αξέχαστες. Ενεργοποιώντας τη χαρά, τη νοσταλγία, την έκπληξη ή ακόμη και αντιφατικά συναισθήματα, προκαλούν αντιδράσεις. Τα συναισθήματα διατηρούνται πολύ καιρό μετά το πέρας της καμπάνιας, διαμορφώνοντας μια διαρκή σύνδεση μεταξύ μάρκας και καταναλωτή.

4. Αυθεντικότητα
Σε μια εποχή σκεπτικισμού και αμφισβήτησης, η αυθεντικότητα είναι ο καλύτερος φίλος των δημιουργικών καμπανιών. Η αυθεντικότητα χτίζει εμπιστοσύνη, και η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο μιας διαρκούς σχέσης με τον πελάτη. Οι αυθεντικές καμπάνιες συνάδουν με τις αξίες και την αποστολή της μάρκας, διασφαλίζοντας ότι δεν είναι απλώς διαφήμιση, αλλά μια προέκταση της μάρκας στην αγορά και την κοινωνία.

For One, Another - TOMS TV Commercial

5. Αισθητική
Η οπτική πτυχή μιας καμπάνιας είναι συχνά το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή. Η δημιουργικότητα στον σχεδιασμό, τις εικόνες και την αισθητική μπορεί να μετατρέψει ένα αδιάφορο προϊόν…. σε έργο τέχνης. Οι εντυπωσιακές εικόνες δεν είναι μόνο ωραίες ή καλές, αλλά μεταδίδουν αποτελεσματικά την ουσία μιας μάρκας ή ενός προϊόντος.

The Brilliant Story Of Coca-Cola "Share a Coke"

6. Έκπληξη και χαρά
Οι δημιουργικές καμπάνιες στοχεύουν να εκπλήξουν και να δώσουν την αίσθηση της χαράς το κοινό. Είτε πρόκειται για μια έξυπνη ανατροπή σε μια διαφήμιση, ένα απροσδόκητο δώρο είτε μια διαδραστική εμπειρία, αυτές οι στιγμές δημιουργούν «θετικές συνδέσεις» και δημιουργούν θετική αιφνιδιαστική διάθεση.

WestJet Christmas Miracle: Real-time Giving

7. Συνέπεια στη μάρκα
Ενώ η δημιουργικότητα επιτρέπει ευελιξία, η συνέπεια στη μάρκα είναι απολύτως απαραίτητη. Βασικός κανόνας marketing που μπορεί να καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία μιας καμπάνιας. Η ταυτότητα της μάρκας, οι αξίες της και το μήνυμά της πρέπει να παραμένουν αναλλοίωτα σε όλες τις δημιουργικές προτάσεις και εφαρμογές. Αυτή η συνέπεια δημιουργεί αναγνωρισιμότητα της μάρκας και ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στο προϊόν.

The Bizarre History of McDonald’s 'I’m Lovin’ It'

8. Δημιουργικότητα βασισμένη στα δεδομένα
Η δημιουργικότητα είναι επίσης βασισμένη στα δεδομένα. Σημεία των καιρών, το marketing να μπαίνει στο μικροσκόπιο των δεδομένων και να αξιοποιεί, αλλά και καθορίζεται η αποτελεσματικότητα του από δεδομένα – ειδικά στη digital έκβασή του. Δημιουργικές καμπάνιες χρησιμοποιούν εργαλεία ανάλυσης για να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους. Μετρούν την επίδραση των δημιουργικών στοιχείων, προσαρμόζοντάς τα βάσει πραγματικών ανατροφοδοτήσεων και μετρήσεων της απόδοσης.

Netflix Research: Recommendations

9. Συνεργασία και διαφορετικότητα
Οι δημιουργικές ιδέες συχνά γεννούνται από την ανταλλαγή απόψεων και τη συνεργασία. Οι ομάδες που αποτελούνται από διαφορετικά άτομα με ποικιλόμορφες απόψεις μπορούν να προσφέρουν ιδέες που δεν θα είχαν αναδειχθεί διαφορετικά.

Cannes Grand Prix Brand Experience & Activation | Microsoft Super Bowl Commercial 2019- We All Win

Στο τέλος της ημέρας, η δημιουργικότητα στις καμπάνιες είναι μια διαδικασία πολύ πολυπαραγοντική, αλλά και ουσιαστική χρήσιμη για την επιτυχία της εκάστοτε καμπάνιας. Μέσω των ιδεών, της αυθεντικότητας και της κατανόησης του κοινού, οι δημιουργικές καμπάνιες μπορούν να απογειώσουν τις μάρκες.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ