TV & Media

Η πρώτη διαφήμιση με gay ζευγάρι ήταν το 1994 από την ΙΚΕΑ

Και μερικές ακόμα διαφημίσεις με gay θέμα

Γιάννης Νένες
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πολλή συζήτηση αυτές τις μέρες για τη διαφήμιση μεγάλου πολυκαταστήματος που μας έχει συνηθίσει στις επεισοδιακές καμπάνιες, στην οποία, ανάμεσα στις άλλες πληθυσμιακές ιδιαιτερότητες που παρουσιάζονται, υπάρχει και ένα ζευγάρι μεσήλικων αντρών οι οποίοι αγοράζουν πράγματα για το σπίτι τους, ακριβώς όπως κάνει και ένα straight ζευγάρι δίπλα τους.

Με αρκετή υποκρισία σηκώνονται συζητήσεις και σχόλια για το πόσο ταιριάζει αυτό το διαφημιστικό να παρουσιάζεται στην ελληνική (σεπτή) τηλεόραση και αν πρέπει να μεταδίδεται πριν ή μετά το prime time.

Η απάντηση δεν έχει καμία σημασία όποια κι αν είναι, μια και η πραγματικότητα την έχει δώσει σαφέστατα και με κάθε της παραλλαγή.

Το ενδιαφέρον είναι ότι παρόμοιες συζητήσεις είχε ξεσηκώσει και η πρώτη (απ’όσο μπορώ να ξέρω) τηλεοπτική διαφήμιση με ολοκάθαρο μήνυμα: gay ζευγάρι που συγκατοικεί και αγοράζουν έπιπλα για το σπίτι τους, που είχε βγάλει στον αέρα το 1994 η ΙΚΕΑ.

Το σποτ, Γερμανικής παραγωγής, έπαιζε μετά τις 10 το βράδυ, «όταν τα παιδιά έχουν πάει για ύπνο» στην αμερικάνικη αγορά στα κανάλια της Νέας Υόρκης, Φιλαδέλφειας και Ουάσινγκτον. Παρά την επιλογή της ώρας, η Αμερικάνικη Ένωση Οικογένειας είχε τις αντιρρήσεις της και κάλεσαν σε μποϊκοτάζ τους καταναλωτές.

Σήμερα η ΙΚΕΑ βγαίνει ξανά, στο εξωτερικό, με διαφημίσεις στις οποίες παρουσιάζεται gay ζευγάρι και μάλιστα διαφυλετικό να κάθονται αγκαλιασμένοι στον άνετο καναπέ τους, υπό το σλόγκαν «Όλα τα σπίτια δημιουργούνται ίσα». Η δημοκρατία βγαίνει για shopping. Καμία απορία.

γκέι διαφημίσεις ΙΚΕΑ

 

Κι ακόμα:

Η Tiffany & Co. δημιούργησε το πρώτο της δαχτυλίδι αρραβώνα μεταξύ αντρών και το διαφημίζει:

Η μπύρα Bud Light στέλνει τους δύο «πρεσβευτές» της, τους δημοφιλείς κωμικούς, την Amy Schumer και τον Seth Rogen σε έναν same-sex γάμο τιμώντας τον μήνα του Gay Pride του 2016 – και φυσικά περνάνε όλοι τέλεια:

Ασφαλιστική εταιρεία της Αυστραλίας στηρίζει γονείς ομόφυλων ζευγαριών, ανθρώπους «που ζουν και αγαπούν διαφορετικά»:

Διαφημιστικό από τις Φιλιππίνες εταιρείας κινητής τηλεφωνίας όπου ένας νεαρός άντρας «ανοίγεται» στον πατέρα του μέσα από το Facebook. Πόσοι και πόσες δεν αναρωτιούνται κάθε μέρα το ίδιο; -Να αφήσω τον πατέρα μου να δει τις public φωτογραφίες μου με τον αγαπημένο μου; Η απάντηση μπορεί να είναι ένα απλό, ειλικρινές like:

Τα καταστήματα H&M παρουσιάζουν μία διαφορετική ματιά του να «είσαι γυναίκα», με μία διασκευή του all-male ύμνου «She’s a lady» που τραγουδούσε παλιά ο σούπερ-μάτσο Tom Jones, τραγουδισμένη τώρα από μία τρυφερή φωνή νεαρής γυναίκας. Στο σποτ εμφανίζεται και η τρανς μοντέλο και ηθοποιός Hari Nef, ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους γυναικών και σωματότυπων, μαζί με ένα ζευγάρι κοριτσιών που φιλιούνται κάτω από το νερό:

Ένα μικρού μήκους φιλμάκι από την Kodak. Πατέρας ανακαλύπτει τις ερωτικές επιλογές του έφηβου γιού του και πασχίζει να τον αποδεχτεί. Δεν είναι spoiler πιά: η ιστορία έχει ευτυχισμένο φινάλε:

Η Colgate στο Μεξικό, στην καμπάνια της #SmileWithPride παρουσίασε ένα ζευγάρι νεαρών αντρών που μετακομίζουν στο καινούργιο τους διαμέρισμα. Ένας παππούς με το εγγονάκι του, τους υποδέχονται με αγάπη. Ήταν το πρώτο gay θεματολογίας σποτ που έπαιξε στη χώρα αυτή:

Χριστούγεννα. Ανταλλαγή δώρων. Σκανδιναβικό κατάστημα ηλεκτρονικών δίνει, με τρυφερότητα, την απάντηση στο ερώτημα του πατέρα, τρανς-γιού, «τι να του πάρω για δώρο»: