TV & Media

Peter Economides: Είσαι με τους πειρατές ή με τους ναύτες;

H A.V. στην ομιλία του Peter Economides

19313-48102.jpg

Ο διεθνής brand strategist κ. Peter Economides μας εξηγεί πώς σκέφτεται την εικόνα της Ελλάδας προς τον κόσμο

Θέματα που αφορούν στο Marketing δεν ενδιαφέρουν όλους μας. Η εικόνα της Ελλάδας προς τον κόσμο όμως και η αναδιοργάνωση της, όπως και το «τι και πως» σκέφτεται ο διεθνής brand strategist κ. Peter Economides που την ανέλαβε, μπορούν να φανούν χρήσιμα. Μπορούν να γεννήσουν ιδέες, οι οποίες, απ' ό,τι μας είπε, είναι ευπρόσδεκτες.

Η παρουσίαση διήρκεσε ένα διαδραστικό 3ωρο όπου δημοσιογράφοι, φοιτητές, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ξενοδόχοι, γιοι ξενοδόχων, σχεδιαστές μόδας κλπ ανυπομονούσαν να πάρουν το μικρόφωνο του κοινού στα χέρια τους. Προβληματισμένοι, περίμεναν να ακούσουν τι θα μας πει αυτός για τα προβλήματα μας.

Αν τελευταία τον κ. Peter Economides τον φωνάζουν ο Mr Rebranding Greece εμείς θα τον βαφτίσουμε Mr Economics Suck! Αφού όπως είπε ο ίδιος «τι είναι η οικονομία (την οποία και σπούδασε) μιας χώρας αν δεν έχει σπουδαίους ανθρώπους να κάνουν σπουδαία πράγματα; Ένα τίποτα».

Προς αυτό το σκεπτικό κατευθύνεται και η δουλειά που καλείται να κάνει για την χώρα. Ο Peter ποντάρει στην ανάδειξη της προσωπικής δημιουργικότητας και σε μια πιο δυναμική στάση του κάθε Έλληνα, ατομικά. Το βήμα δηλαδή από το «δε γίνεται» στο «γίνεται» του καθένα από εμάς. Μας δείχνει slides πανέμορφων ελληνικών μνημείων με το γνωστό ηλιοβασίλεμα προσθέτοντας με ύφος «Οι Δελφοί ήταν και θα είναι εδώ, οι Δελφοί, ξέρετε, δεν κινδυνεύουν, εμείς κινδυνεύουμε».

Μέχρι και πριν από μια δεκαετία, οι εταιρίες πλήρωναν ένα κάρο λεφτά για έρευνες. Σήμερα, υπάρχει η Google ή αλλιώς The Google Barometre. Θέλεις να μάθεις ποια είναι η κοινή γνώμη για κάτι? Google it. Οι λέξεις που επαναλαμβάνονται όταν Googλάρουμε 'Greece' σήμερα είναι 7: Crisis, Zorba, corruption (διαφθορά), riots (εξεγέρσεις), Acropolis, Ancient Greece, Mykonos. «Ξέρετε τι σημαίνει Brand»; μας ρωτάει με πατρική αυστηρότητα «Brand είναι ένα σετ εντυπώσεων, η φήμη». Χμμ, προσθέτει, «να σας πω επίσης ότι αυτό που νομίζουν οι άλλοι για μας καταλήγει να είναι αυτό που νομίζουμε και εμείς για τον εαυτό μας». Πρωταρχική σημασία έχει η κοινωνική ευημερία το πώς αισθανόμαστε δηλαδή. Η κοινωνική ευημερία μιας κοινότητας αναδεικνύει ας πούμε το πάθος. Πάθος για αυτό που είμαστε, αυτό που θέλουμε να κάνουμε και γιατί. Μόνο τότε μπορεί να έρθει η απαραίτητη έμπνευση έτσι ώστε να γινόμαστε ποιητές των πράξεών μας είτε αυτό είναι επιχείρηση είτε είναι καθημερινότητα. Ναι ΟΚ, πριν και μετά το «πακέτο» μιας ελληνικής γραφειοκρατίας. Μάλιστα ο κ.Οικονομίδης έχει υπολογίσει στην έρευνά του την χρονοβόρα σχέση του μέσου πολίτη με φορείς του κράτους, αναγνωρίζοντας το μεγάλο χάσμα μεταξύ τους.

Θέλουμε να καταλάβουμε πως σκέφτεται, κι έτσι οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή από όλους μας.

Τι λέτε για την Παιδεία; «Ας φτιαχτεί μόνη της αφού φτιαχτούμε εμείς».

Πως αλλάζουμε; «Αν θέλουμε να αλλάξουμε, δεν υπάρχει η εκ του ασφαλούς συμπεριφορά αλλά το «φέρσου τρελά», κάνε αυτό που νομίζουν οι άλλοι ότι είναι τρελό. Μας δίνει το παράδειγμα των παππούδων του που μπαρκάρανε μετανάστες σε ένα πλοίο για την Αφρική, δεν είχαν το internet, λέει, για να δουν που στο καλό πάνε, αν είχαν ακούσει ότι στην Αφρική σε τρώνε τα λιοντάρια πιθανότατα αυτό ακριβώς να περιμένανε να αντιμετωπίσουν. Ήταν μια τρέλα. Και πιθανότατα να ένιωθαν πόνο και φόβο, τα συναισθήματα που κυριεύουν πριν από μια αλλαγή προς το άγνωστο, όταν είσαι ήδη στο απροχώρητο».

Για να πας από τον φόβο στην τρέλα θέλει 3 πράγματα: «όραμα», «αρχίδια» και «δημιουργικότητα». Ο Steve Jobs έλεγε «θέλω να κάνουμε μια τρύπα στο σύμπαν, προτιμώ να είμαι με τους πειρατές παρά με τους ναύτες». Η Apple κατόρθωσε από το 1997 όπου κατείχε ένα 2% της αγοράς της να γίνει 2η σημαντικότερη εταιρία παγκοσμίως έως το 2011. «H Ελλάδα έχει το πλουσιότερο DNA στο κόσμο». Το κοινό της αίθουσας αρχίζει και κάνει συνειρμούς.

«Αν δώσουμε βάρος στα ελληνικά προϊόντα θα βοηθήσει»; ρωτάει μια ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου. «Το νόημα δεν είναι να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα, αλλά να τα πουλάνε καλύτερα οι παραγωγοί τους» (με την ευρύτερη έννοια της ποιότητας, του στόχου και του οράματος - βλέπε photo)

n

Η Ελλάδα βασίστηκε για πολύ καιρό σε αυτό που κάποτε ήταν. «Σταματήστε να πουλάτε τον εύκολο τουρισμό και ξεκινήστε να διαχειρίζεστε τις εντυπώσεις». Υπάρχουν γύρω μας απίθανα παραδείγματα ανθρώπων που κυνήγησαν και πέτυχαν το project τους, ο κ.Οικονομίδης σκοπεύει να τονίσει ακριβώς αυτό.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το τελευταίο τρίμηνο υπάρχει μια τάση δημιουργίας διαδικτυακών οργανισμών με σκοπό είτε την προβολή είτε την χρηματοδότηση ατομικής προσπάθειας: η πρόσφατη δημιουργία του site www.repowerGreece.com, μια συλλογική grassroot πρωτοβουλία, αποσκοπεί στην ανάδειξη Ελληνικής επιχειρηματικότητας. Το ανερχόμενο groopio.com (σύντομα σε λειτουργία) αποσκοπεί στην ανεξάρτητη χρηματοδότηση καλλιτεχνικών και κοινωνικών projects από τον κόσμο, μια ελληνική version του εδραιωμένου αμερικάνικου www.kickstarter.com

Επιστρέφοντας στην ομιλία, μια φοιτήτρια παίρνει το μικρόφωνο και εκφράζει την ανησυχία της: «Οι έλληνες πάντα χρειαζόμασταν έναν leader, μια μεγάλη ιδέα, μια φιγούρα». «Επικοινωνιακά, της απαντάει ο Οικονομίδης, ήρθε η ώρα να αφήσουμε την διονυσιακή μας πλευρά - δείχνει ένα slide με του Ζορμπά να χορεύει συρτάκι με φόντο το Αιγαίο - και να πιάσουμε την απολλώνιά μας πλευρά».

Ούτε συζήτηση για αφίσες ‘Greek Lover’ δηλαδή.


Δείτε την παρουσίαση

www.slideshare.net/kooboo/brand-greece

www.felixbni.com/Site/Peter-Economides-Resume.html

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ