- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- VOICE RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τριετίες 2027: Αυξήσεις μισθών έως 10% - Ποιοι εργαζόμενοι δικαιούνται περισσότερα χρήματα
Τα κριτήρια και οι εξαιρέσεις
Αυξήσεις μισθών έως 10% φέρνουν οι τριετίες από τον Ιανουάριο του 2027. Ποιοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δικαιούνται έως 92 ευρώ επιπλέον και ποιοι μένουν εκτός
Αυξήσεις έως και 10% στις μηνιαίες αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα φέρνει από την 1η Ιανουαρίου 2027 η ενεργοποίηση των τριετιών. Πρόκειται για την επόμενη φάση εφαρμογής του μέτρου που «ξεπάγωσε» την 1η Ιανουαρίου 2024, δίνοντας τη δυνατότητα αναγνώρισης νέας προϋπηρεσίας και μισθολογικής προσαύξησης σε όσους πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
Στο επίκεντρο βρίσκονται εργαζόμενοι που αμείβονται με μικτές μηνιαίες αποδοχές από 920 έως 1.011 ευρώ και έχουν συμπληρώσει τρία χρόνια αναγνωριζόμενης προϋπηρεσίας κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως την 1η Ιανουαρίου 2027.
Το βασικό μισθολογικό όριο διαμορφώνεται στα 1.012 ευρώ μικτά, με την αύξηση να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ήδη καταβαλλόμενες αποδοχές. Πρακτικά, η αύξηση που θα δουν είναι 92 ευρώ.
Τριετίες: Ποιοι δικαιούνται αύξηση από το 2027 και ποιοι μένουν εκτός
Οι τριετίες αποτελούν προσαυξήσεις 10% στον βασικό μισθό για κάθε συμπληρωμένη τριετία προϋπηρεσίας, με ανώτατο συνολικό όριο το 30% για εννέα χρόνια εργασίας. Το δικαίωμα αφορά εργαζομένους ανεξαρτήτως κλάδου, εφόσον καλύπτονται από τις σχετικές προϋποθέσεις της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών ή ατομικών συμβάσεων.
Ωστόσο, δεν θα επωφεληθούν όλοι. Εκτός μένουν όσοι εργάστηκαν από τις 14 Φεβρουαρίου 2012 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, χωρίς να διαθέτουν αναγνωρισμένη προϋπηρεσία πριν από το «πάγωμα» των τριετιών. Τα συγκεκριμένα χρόνια δεν προσμετρώνται για τη μισθολογική ωρίμανση.
Σημειώνεται ότι από την άνοιξη του 2027 προβλέπεται μείωση κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα στις εισφορές υπέρ ανεργίας των μισθωτών. Αυτό σημαίνει ότι για έναν εργαζόμενο με μικτό μισθό 1.500 ευρώ, η ελάφρυνση υπολογίζεται σε 7,50 ευρώ τον μήνα, ενισχύοντας περαιτέρω το διαθέσιμο εισόδημά του.