- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- VOICE RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πώς θα φορολογούνται τα κέρδη από crypto - Τι ισχύει με παλιές υπεραξίες και πότε καλύπτουν τεκμήρια
Το νέο φορολογικό πλαίσιο και οι αλλαγές που φέρνει
Νέο φορολογικό πλαίσιο για τα crypto. Φόρος 10% στις υπεραξίες, αφορολόγητο 500 ευρώ και δυνατότητα δήλωσης παλαιών κερδών από κρυπτονομίσματα για κάλυψη τεκμηρίων, όπως η αγορά σπιτιού
Νέο φορολογικό καθεστώς για τα κρυπτονομίσματα φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προβλέποντας φόρο 10% στις υπεραξίες, αφορολόγητο όριο 500 ευρώ και δυνατότητα φορολογικής αναγνώρισης παλαιών κερδών.
Οι φορολογούμενοι θα έχουν συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για να δηλώσουν τις προηγούμενες υπεραξίες από crypto, ώστε να έχουν στη συνέχεια τη δυνατότητα να τις αξιοποιήσουν για την κάλυψη τεκμηρίων και την αποφυγή πρόσθετης φορολόγησης.
Η προθεσμία για τα κέρδη από κρυπτονομίσματα
Σημαντική αλλαγή αποτελεί η δυνατότητα δήλωσης κερδών από κρυπτονομίσματα που αποκτήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Οι φορολογούμενοι θα έχουν 12 μήνες από τη δημοσίευση του νόμου για να δηλώσουν τις παλαιές υπεραξίες, χωρίς πρόστιμα ή τόκους. Μετά την υποβολή της δήλωσης, ο φόρος που αναλογεί θα πρέπει να καταβληθεί μέσα σε 60 ημέρες.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τα συγκεκριμένα ποσά θα αποκτούν φορολογική αναγνώριση. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, υπό τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, για την κάλυψη τεκμηρίων διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, όπως για παράδειγμα η αγορά ενός ακινήτου.
Φόρος 10% στις υπεραξίες από crypto
Για τα φυσικά πρόσωπα προβλέπεται αυτοτελής φορολόγηση 10% της υπεραξίας από τη μεταβίβαση κρυπτοστοιχείων.
Η υπεραξία θα υπολογίζεται κατά κανόνα ως η διαφορά μεταξύ της τιμής απόκτησης και της τιμής μεταβίβασης, ενώ για διαδοχικές αγορές προβλέπονται κανόνες για τον προσδιορισμό της μέσης τιμής απόκτησης. Παράλληλα, θεσπίζεται ετήσιο αφορολόγητο όριο 500 ευρώ.
Προσοχή! Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η ανταλλαγή ενός crypto με άλλο δεν θα θεωρείται από μόνη της φορολογητέα πράξη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η μετατροπή bitcoin σε ethereum, XRP ή Solana δεν θα δημιουργεί αυτομάτως υποχρέωση καταβολής φόρου υπεραξίας.
Σημειώνεται, τέλος, ότι δεν επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής κατά την πώληση κρυπτονομισμάτων (crypto).