- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κυρανάκης: Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο το 2027 - Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες
Έρχονται 23 νέα τρένα
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί στον Προαστιακό
O αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, βρέθηκε σήμερα (24.12) στην ΕΡΤnews και - μεταξύ άλλων - αναφέρθηκε στα 23 νέα τρένα που αναμένεται να ενισχύσουν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επισημαίνοντας ότι 11 από αυτά θα ενισχύσουν προαστιακές γραμμές.
«Έρχονται 23 ολοκαίνουργιοι συρμοί στο ελληνικό δίκτυο μέσα στους επόμενους 18 μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο του 2027 θα έχουμε τα πρώτα τρένα από αυτήν την παραγγελία, τα οποία θα λειτουργούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Είναι μία πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη, διότι αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση στις χερσαίες μεταφορές στην ιστορία της χώρας» δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης και πρόσθεσε ότι πρόκειται για την πρώτη μεγάλη ανανέωση τρένων από την προολυμπιακή περίοδο πριν το 2004: «Έχουμε να αποκτήσουμε ως Ελλάδα καινούρια τρένα από την προ Ολυμπιακή περίοδο πριν το 2004, 20 χρόνια».
Μάλιστα, ο αναπληρωτής υπουργός εξήγησε ότι τα προηγούμενα, μεταχειρισμένα τρένα που είχε παραγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση δεν λειτουργούν πλέον: «Από αυτά που ήρθαν τότε, κανένα δε λειτουργεί». Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι με τα νέα τρένα δεν θα υπάρχουν τόσες βλάβες, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί κάτω από 3,5 ώρες.
Κυρανάκης: Από το καλοκαίρι του 2026 η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με 100% σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και σύστημα αυτόματης πέδησης
«Το καλοκαίρι του 2026 ολόκληρη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με 100% σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και σύστημα αυτόματης πέδησης, ενώ οι μηχανοδηγοί θα εκπαιδευτούν με προσομοιωτές για να λειτουργούν το σύστημα» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και πρόσθεσε ότι θα ανακαινιστούν παλαιότερα τμήματα της γραμμής και θα παραδοθούν νέες αρτηρίες στη Λάρισα, τον Βόλο και την Καλαμπάκα, καθώς και η σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου.
«Ολοκαίνουργια τρένα σημαίνει πολύ λιγότερες βλάβες… Θα μπορείς να εκτελείς δρομολόγια με αξιοπιστία, περισσότερα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και με μεγαλύτερη ταχύτητα… Προσφέρουν μεγαλύτερες ανέσεις, έχουν χώρους για ποδήλατα, για ΑΜΕΑ και νέο εξοπλισμό ασφαλείας» συμπλήρωσε.
Εντός του 2027 νέοι σταθμοί στον Προαστιακό - Πότε έρχονται νέοι συρμοί στον ηλεκτρικό;
Εντός του 2027 γνωστοποίησε πως θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί στον προαστιακό, ενώ από τον Μάρτιο του 2026 έρχονται νέοι συρμοί στον ηλεκτρικό. Μέσα στα κυβερνητικά έργα είναι και η ανακαίνιση του Σταθμού Λαρίσης, ο οποίος, όπως ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, θα πάρει την εικόνα που είχε το 1905. «Τον επαναφέρουμε στη μορφή που είχε το 1905… Θέλουμε να επαναφέρει τον σιδηρόδρομο σε εποχές που πραγματικά ο κόσμος ήταν ταυτισμένος με τη λειτουργία του» σημείωσε.
Τα νέα τρένα θα ενισχύσουν τον Προαστιακό Αττικής και Θεσσαλονίκης, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και βελτιώνοντας τη διασύνδεση με τις αστικές συγκοινωνίες.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης για τις αλλαγές στον ΚΟΚ
Σχετικά με τις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε ότι τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί. «Ο βασικός μας στόχος ήταν να μειώσουμε δραστικά τα θανατηφόρα τροχαία… Πέρσι είχαμε 665 νεκρούς στην ελληνική άσφαλτο, φέτος μέχρι τη Δευτέρα που μας πέρασε μειώθηκαν στους 512… Είναι μία πάρα πολύ δραστική μείωση, ίσως και από τις μεγαλύτερες σε ολόκληρη την Ευρώπη».