Πολιτικη & Οικονομια

Μήπως οι αντιδράσεις στους Βελοπουλισμούς είναι λάθος;

Οι αντιδράσεις για την κόντρα Βελόπουλου - Καιρίδη στη Βουλή

Μάνος Βουλαρίνος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κόντρα Βελόπουλου - Καιρίδη: Πώς να μην επιβεβαιώνουμε τα στερεότυπα με τις αντιδράσεις μας

Το περιστατικό πιθανόν το ξέρετε, κι αν δεν το ξέρετε να σας ενημερώσω: κατά τη διάρκεια μιας αγόρευσης του Κυριάκου του Βελόπουλου στη Βουλή, ο Δημήτρης ο Καιρίδης τον διέκοψε ρωτώντας τον για κάτι χρήματα που έχει αποταμιευμένα στη Γερμανία. Ο ηγέτης του Τελοπόν, αντί να απαντήσει έγινε έξαλλος, είπε ότι τα λεφτά είναι της συζύγου του και να μην ανακατεύει ο Καιρίδης οικογένειες (εντωμεταξύ κανείς δεν ανακάτεψε οικογένειες, το πόθεν έσχες είναι κοινό για τα αντρόγυνα και οι πολιτικοί είναι υπόλογοι για τις οικογενειακές περιουσίες γενικώς) και κατέληξε να τον πει «κακιά».

Αμέσως σπεύσαμε (δεν βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω) να τον κατηγορήσουμε για τη «χυδαία συμπεριφορά του» και ενώ όντως η πρόθεσή του ήταν πολύ κακή, αναρωτιέμαι μήπως κάθε φορά που αντιδράμε με αυτόν τον τρόπο σε τέτοιου είδους φρασεολογία κάνουμε ένα σοβαρό λάθος. Μήπως τελικά δικαιώνουμε τους Βελόπουλους αποδεχόμενοι τους όρους που οι ίδιοι βάζουν;

Κι εξηγώ.

Αυτό που έκανε με το «είσαι κακιά» ο Βελόπουλος ήταν να πει τον Καιρίδη ομοφυλόφιλο. Γιατί στο μυαλό του Βελόπουλου το να είναι κανείς ομοφυλόφιλος είναι κακό και άρα το να σε πουν ομοφυλόφιλο, ειδικά αν δεν είσαι, είναι μεγάλη προσβολή. Δεν είναι κακό να το δεχόμαστε κι εμείς ως προσβολή με το να θυμώνουμε κάθε φορά που κάποιος το χρησιμοποιεί έτσι; Δεν δικαιώνουμε έτσι την αντίληψή του;

Αν εμένα με πει κάποιος ξανθό δεν θα θυμώσω, παρότι δεν είμαι ξανθός. Και γιατί να θυμώσω; Μήπως είναι κακό να είναι κανείς ξανθός; Αν με πει κανείς ομοφυλόφιλο και θυμώσω, δεν είναι σα να αποδέχομαι ότι είναι κακό να είσαι ομοφυλόφιλος; Μήπως είναι πιο σωστό, τουλάχιστον για όσους δεν θεωρούμε την ομοφυλοφιλία ως ελάττωμα, η αντιμετώπιση σε τέτοιες «επιθέσεις» να είναι η αδιαφορία ή η υπενθύμιση ότι δεν πρόκειται για προσβλητικό χαρακτηρισμό οπότε μπορεί να τον χρησιμοποιεί όσο θέλει;

Είναι καλά τα λογύδρια και τα τσιτάτα για τη συμπεριληπτικότητα και το γκρέμισμα των στερεοτύπων, αλλά μήπως είναι ακόμα καλύτερο να μην επιβεβαιώνουμε τα στερεότυπα με τις αντιδράσεις μας; Μήπως από το να αντιδρούμε με οργή στις μπούρδες κάθε Βελόπουλου είναι καλύτερο να τις αφοπλίσουμε αποδεχόμενοι ότι δεν υπάρχει τίποτα το προσβλητικό στο να σε λένε ομοφυλόφιλο, ακόμα κι αν είσαι στρέιτ με τον ίδιο τρόπο που δεν έχει τίποτα το προσβλητικό να σε λένε ξανθό ακόμα κι αν είσαι μελαχρινός; Και μπράβο μας.