Πολιτικη & Οικονομια

Κυρανάκης: Ψηφιακή επανάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές έως το 2026

Η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται πλήρως από προηγμένα συστήματα ασφαλείας και γεωεντοπισμού

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Ο αν. υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε την πλήρη αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη έως τον Αύγουστο του 2026.

Σε νέα εποχή μπαίνει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, καθώς σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, η βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαθέτει μέχρι τον Αύγουστο του 2026 ολοκληρωμένο δίκτυο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης υπογράμμισε ότι ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία ένα προηγμένο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο παρέχει ακριβέστερη παρακολούθηση των αμαξοστοιχιών με απόκλιση μόλις 5 εκατοστών – σε αντίθεση με το GPS, που παρουσιάζει αποκλίσεις έως και 15 μέτρα. Το σύστημα αυτό εξασφαλίζει ότι θα εντοπίζεται με ακρίβεια η θέση κάθε τρένου, ακόμα και σε παράλληλες γραμμές κυκλοφορίας.

Περισσότερα από 60 δοκιμαστικά δρομολόγια έχουν ήδη ολοκληρωθεί με επιτυχία, ενώ μέχρι το τέλος του ερχόμενου Αυγούστου το νέο σύστημα θα έχει εγκατασταθεί σε 168 συρμούς πανελλαδικά. Το έργο εποπτεύεται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό μέσω του Κέντρου Τηλεδιοίκησης Αχαρνών, με στόχο την πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων λόγω ανθρώπινου λάθους.

Ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν θα υπάρξουν ποτέ ξανά “τυφλά” τρένα στην Ελλάδα», εξηγώντας ότι πρόκειται για μια κρίσιμη τεχνολογική δικλίδα ασφαλείας, με το κέντρο ελέγχου να έχει συνεχή εικόνα της κυκλοφορίας 24 ώρες το 24ωρο.

Αναφορικά με το μετρό της Αθήνας, ο κ. Κυρανάκης παραδέχτηκε ότι 20 από τους 52 συρμούς που παραγγέλθηκαν το 2000 εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς σύστημα κλιματισμού, προκαλώντας δυσφορία στους επιβάτες – ειδικά την περίοδο των υψηλών θερμοκρασιών.

Σε συνεργασία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, έχει ήδη κατατεθεί πρόταση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για την απόκτηση νέων συρμών με σύγχρονο εξοπλισμό και πλήρη κλιματιστική κάλυψη.