- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Zara: Οι 7 εβδομάδες που εκτίναξαν τις πωλήσεις
Τι συνέβη και το fast fashion brand παραγκώνισε ακόμα και σημαντικούς αντίπαλους κολοσσούς
Πώς τα Zara έγιναν μάθημα οικονομίας
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Guardian, η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της Marks & Spencer (M&S), αντί να ευνοήσει όλους τους αντιπάλους fast fashion αλυσίδων, τελικά, ευνόησαν μόνο τη Zara που μέσα σε 7 εβδομάδες είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται με τον πλέον αναπάντεχο τρόπο.
Πώς και γιατί έπαιξαν ρόλο αυτές οι 7 εβδομάδες; Είχε προηγηθεί η σοβαρή κυβερνοεπίθεση στην επωνυμία Marks & Spencer (M&S), η οποία και επέφερε σημαντική μείωση στις πωλήσεις της αλυσίδας. Αντίθετα, ανταγωνιστές όπως οι Zara, H&M και Next κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο κατά την ίδια περίοδο.
Η δυσλειτουργία διήρκεσε από τις 25 Απριλίου έως τις 10 Ιουνίου, διάστημα όπου οι καταναλωτές αναζητούσαν καλοκαιρινές προτάσεις και εκπτώσεις, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές θερμοκρασίες στη Βρετανία.
Σύμφωνα με την Kantar, οι πωλήσεις ρούχων της M&S κατέγραψαν πτώση 20% για τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 25 Μαΐου, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Το ποσοστό αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την προηγούμενη ανοδική πορεία της εταιρείας (+11,5%) τους τρεις μήνες πριν την κυβερνοεπίθεση, όταν η online πλατφόρμα λειτουργούσε ομαλά.
Τι προκύπτει από την εκτίναξη πωλήσεων της Zara
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της M&S αποτελεί σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών της πωλήσεων σε ρούχα και είδη σπιτιού, και η απουσία του συμπίπτει με μια περίοδο όπου η συνολική αγορά μόδας στη χώρα σημείωσε άνοδο 4%.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την εταιρεία, τα φυσικά καταστήματα απέδωσαν θετικά σε όλες τις κατηγορίες, κυρίως στη γυναικεία ένδυση. Εκπρόσωπός της δήλωσε πως «το γεγονός αναδεικνύει τη δύναμη και την ποιότητα των προϊόντων μας και την εμπιστοσύνη των πελατών».
Παρά την online αδυναμία, η M&S παραμένει πρώτος λιανοπωλητής ενδυμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βάσει αξίας πωλήσεων.Οι ανταγωνιστές της, ωστόσο, φαίνεται πως εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία. Η Next ενίσχυσε την ανάπτυξή της από 1,6% σε 4,8% στις 12 εβδομάδες έως τις 25 Μαΐου, με τον αναλυτή James Grzinic να σημειώνει ότι επωφελήθηκε ξεκάθαρα από τη διακοπή λειτουργίας του e-shop της M&S.
Η Zara κατέγραψε άνοδο πωλήσεων 27,8% (από 16,1% τον προηγούμενο μήνα), ενώ η H&M σημείωσε άνοδο στο +18,1% (από +8,9%), χάρη στη σταθερή λειτουργία των ψηφιακών τους καναλιών. Η Primark, που δεν διαθέτει online παρουσία, δεν είχε παρόμοια επιτυχία, με την αύξηση πωλήσεών της να περιορίζεται στο +2,7% από +3,1%.
Η περίπτωση της M&S φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της ψηφιακής υποδομής για τις επιχειρήσεις λιανικής στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Παρά την αποκατάσταση της λειτουργίας της, οι εβδομάδες απουσίας προσφέρουν πολύτιμα μαθήματα για την ανάγκη στρατηγικής ανθεκτικότητας.