Πολιτικη & Οικονομια

Νέος ΚΟΚ: Ποιες είναι οι ποινές για κράνος, παραβίαση STOP, όριο ταχύτητας και κινητό

Τα πρόστιμα και οι αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ποινές, πρόστιμα και αλλαγές στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείο 

Ο νέος ΚΟΚ κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής (30.5) στη Βουλή. Το νομοσχέδιο με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», προβλέπει μία σειρά από αλλαγές για την κυκλοφορία οχημάτων και φέρνει τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες των διατάξεων. 

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας), η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη θα αποτελέσουν τις παραβάσεις για τις οποίες θα επιβάλλονται οι αυστηρότερες ποινές. Τα πρόστιμα που θα προβλέπονται στον νέο ΚΟΚ φτάνουν έως και τα 4.000 ευρώ. 

Οι αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ - Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, καθιερώνεται νέο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές σε δρόμους με μία λωρίδα αλλά και κάποιους διπλής κατεύθυνσης. Σε δρόμους με δύο τουλάχιστον λωρίδες το όριο θα είναι 50 χλμ./ώρα. Επιπλέον, σχετικά με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας οι ποινές ξεκινούν από 700 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για δύο μήνες και φτάνουν μέχρι 2.000 ευρώ πρόστιμο και ένα έτος αφαίρεσης διπλώματος.

Το ζήτημα της χρήσης κράνους εξετάζεται, επίσης στο νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει: πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες την πρώτη φορά της παράβασης, δηλαδή όταν οδηγός μηχανής εντοπιστεί να μην φορά κράνος. Στη συνέχεια, στη δεύτερη παράβαση το πρόστιμο πάει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα θα αφαιρείται για 6 μήνες και την τρίτη 2.000 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση του διπλώματος για 1 έτος.

Σε ό,τι αφορά το ακανθώδες ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, προβλέπεται πρόστιμο 150 ευρώ για την παράνομη κίνηση στις αποκλειστικές λωρίδες κυκλοφορίας των λεωφορείων. Για τα ταξί επιτρέπεται μόνον επιβίβαση και αποβίβαση όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο καθώς και κατά τις νυχτερινές ώρες.

Τα πρόστιμα για τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση κυμαίνονται από 350 έως και 2.000 ευρώ και η αφαίρεση της άδειας οδήγησης από ένα μήνα έως ένα έτος. Μάλιστα, σε περίπτωση που προκληθεί ατύχημα, το πρόστιμο ξεκινά από 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα, μέχρι πρόστιμο 4.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 8 έτη, ενώ σε περίπτωση βαριάς σωματικής βλάβης προβλέπεται κάθειρξη έως 10 έτη και έως 20 έτη αν προκλήθηκε θανατηφόρο τροχαίο.

Για κατανάλωση αλκοόλ προβλέπονται ποινές που ξεκινούν από 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα και φτάνουν μέχρι 4.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 χρόνια.

Αυστηρό είναι το πλαίσιο και για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (κόκκινου φαναριού), καθώς οι ποινές κυμαίνονται από 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για δύο μήνες μέχρι 2.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγηση για ένα χρόνο. Επίσης, εάν οδηγός παραβιάσει ΣΤΟΠ, το πρόστιμο κυμαίνεται από τα 350 έως και τα 2.000 ευρώ, ενώ επιβάλλεται και αφαίρεση άδειας από έναν μήνα έως και έναν χρόνο. 

Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή

«Είμαστε αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη συνάντηση που είχε την Παρασκευή (30.5) με εκπροσώπους συλλόγων και φορέων που εκπροσωπούν οικογένειες θυμάτων τροχαίων συγκρούσεων, ενόψει της κατάθεσης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη Βουλή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρουσιάστηκαν από τον αναπληρωτή υπουργό οι βασικές προβλέψεις του νέου αυστηροποιημένου ΚΟΚ και το σύστημα υποτροπών που εισάγεται για τις σοβαρές παραβάσεις. Συζητήθηκε η εφαρμογή των ποινών φυλάκισης ή κάθειρξης για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου, η εφαρμοσιμότητα των νέων μέτρων σε ολόκληρη τη χώρα και όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς και οι ιδιαιτερότητες που προκύπτουν σε τουριστικές περιοχές.

Επίσης συζητήθηκαν η ανάγκη για εναλλακτικές πρακτικές, όπως οι συσκευές alcohol-interlock που εφαρμόζεται σε Βέλγιο και Σουηδία και τα "έξυπνα κράνη" που συνδέονται με τα νέας γενιάς δίκυκλα.

Οι εκπρόσωποι των συλλόγων και οικογενειών αναφέρθηκαν εκτενώς σε πρακτικές και παραδείγματα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την αυστηροποίηση των ποινών, τόνισαν όμως την ανάγκη να εφαρμοστούν μέσω φυσικής παρουσίας της Αστυνομίας και των ψηφιακών καμερών. Ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύθηκε για την υιοθέτηση αρκετών προτάσεων και για τη συνέχιση του διαλόγου με τους συλλόγους και τις οικογένειες. «Η Πολιτεία οφείλει να τιμήσει αυτούς τους ανθρώπους για τον αγώνα που δίνουν, όχι μόνο για τα δικά τους παιδιά που έχασαν, αλλά για να προστατέψουν τις ζωές όλων των άλλων. Είμαστε αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή» δήλωσε.

Με πληροφορίες από Καθημερινή και ΑΠΕ-ΜΠΕ