Πολιτικη & Οικονομια

Leroy Merlin: Αμφισβητεί τη νομική βασιμότητά του προστίμου

To υπουργείο Ανάπτυξης έριξε πρόστιμα 1.480.000 ευρώ σε 11 μεγάλες επιχειρήσεις για παραπλανητικές εκπτώσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Leroy Merlin: Αμφισβητεί τη νομική βασιμότητά του προστίμου

Leroy Merlin για πρόστιμο: Αμφισβητούμε τη νομική και ουσιαστική βασιμότητά του

Διευκρινίσεις σχετικά με το πρόστιμο που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης παραχωρεί η Leroy Merlin, αμφισβητώντας τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου.

Αναλυτικά, η αλυσίδα επισημαίνει τα εξής: «Σε ό,τι αφορά το πρόστιμο που επιβλήθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης κατόπιν ελέγχου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ. Ε. Α) σε ανενεργή ιστοσελίδα (landing page) του ηλεκτρονικού μας καταστήματος www.leroymerlin.gr για επικαλούμενη πώληση προϊόντων υπό καθεστώς μείωσης τιμής, χωρίς να περιλαμβάνεται η πληροφορία της τιμής πώλησης πριν και μετά την εφαρμογή της μείωσης τιμής, παραθέσαμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις, σύμφωνα με τις οποίες: Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα (landing page) που ανέγραφε «Προσφορές σε όλα τα χρώματα LUXENS της μηχανής χρωμάτων – ΔΩΡΟ ο ΦΠΑ» και στην οποία απεικονίζονται 26 κωδικοί, δεν συνιστούσε ανακοίνωση μείωσης τιμής και επομένως δεν προκύπτει παραβίαση του άρθρου 78 (2) του ν. 4177/2013.

Πρόκειται για ιστοσελίδα που, όπως συμβαίνει κατά κόρον στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφορούσε σε συγκεκριμένη καμπάνια και είχε πάψει (προ ετών) να είναι ενεργή αμέσως μετά τη λήξη της. Δεν ήταν καν προσβάσιμη μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της LEROY MERLIN. Έμεινε στο αρχείο των παγκόσμιων μηχανών αναζήτησης, με μηδενική επισκεψιμότητα (όπως προκύπτει από στοιχεία της Google), μαζί με χιλιάδες τέτοιες ανενεργές καμπάνιες που, επίσης, έχουν λήξει. Επισημαίνεται επίσης πως οι αναγραφόμενοι 26 κωδικοί δεν πωλούνται (και ουδέποτε πωλούνταν) μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας, καθώς αφορούν «χρώματα μηχανής», τα οποία δημιουργούνται επιτόπου στα φυσικά καταστήματα LEROY MERLIN, στα μέτρα κάθε πελάτη. 

 Με αυτά τα δεδομένα η εταιρεία μας έχει ήδη προβεί στην άσκηση των προβλεπόμενων ένδικων μέσων αμφισβητώντας τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου. Αυτό που προέχει για τη LEROY MERLIN -πέρα φυσικά από την άρση της παρανόησης αυτής που οδήγησε σε άνευ λόγου επιβολή προστίμου- είναι να προσεγγίζει τη σχέση της με τους καταναλωτές της με απόλυτη διαφάνεια και ακεραιότητα, πάντα στο πλαίσιο του νόμου και της ηθικής. Η εταιρεία έχει οικοδομήσει ένα ισχυρότατο πλέγμα εμπιστοσύνης που λειτουργεί ανταποδοτικά με τους πελάτες και τους 1400 εργαζόμενους και εργαζόμενες σ’ αυτήν, σε Ελλάδα και Κύπρο. Η LEROY MERLIN παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να συνεχίσει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπίζει το σημαντικό θέμα του αυξημένου κόστους ζωής και να βρίσκεται καθημερινά δίπλα στους καταναλωτές παρέχοντας τα προϊόντα της στις καλύτερες δυνατές τιμές».

Πρόστιμα 1.480.000 ευρώ σε 11 μεγάλες επιχειρήσεις για παραπλανητικές εκπτώσεις

Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.480.000 ευρώ επιβλήθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης σε 11 επιχειρήσεις μετά από ελέγχους που πραγματοποίησαν η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) και η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.

Σύμφωνα με ανακοίνωση αφορούν παραβάσεις των διατάξεων για πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές, αλλά και μη ορθή τήρηση της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Πρόστιμα 1.480.000 ευρώ σε 11 επιχειρήσεις

Ειδικότερα:

Για παραβάσεις των διατάξεων της παρ. 2α του άρθρου 15 του ν. 4177/2013, σχετικά με τη διενέργεια παραπλανητικών εκπτώσεων και προσφορών προς τους καταναλωτές, επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 1.380.000 ευρώ σε επτά επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερου από 50.000 ευρώ επιβλήθηκαν τα ακόλουθα πρόστιμα:

  • SGB ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Α.Ε. (LEROY MERLIΝ) 520.000 ευρώ
  • ΑΤΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ 300.000 ευρώ
  • ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ Α.Ε. 220.000 ευρώ
  • JYSK A.E. 120.000 ευρώ
  • WEB SUPPLIES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. 100.000 ευρώ
  • ΑΠΟΘΕΜΑ ΜΟΝ. .Ε.Π.Ε. 100.000 ευρώ
  • ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΥΨΟΥΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 50.000 ΕΥΡΩ ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ 20.000 ευρώ

Για παραβάσεις του ν. 2251 του ν. 2251/1994 περί προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή, επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 100.000 ευρώ σε τέσσερις επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 80.000 ευρώ στην εταιρεία ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS AEBE για παραβάσεις που αφορούν σε:

  • Καθυστέρηση επιστροφής χρημάτων πέραν των 14 ημερολογιακών ημερών, όπως προβλέπει ο νόμος, μετά την ακύρωση ηλεκτρονικής παραγγελίας εκ μέρους του καταναλωτή.
  • Ανακριβή ενημέρωση των καταναλωτών στους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας για το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από τις συμβάσεις από απόσταση, εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.
  • Παραπομπή καταναλωτών στον πάροχο εμπορικής εγγύησης εφόσον ένα προϊόν δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, αλλά και μη ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεών της.
  • Καταχρηστικούς όρους συναλλαγών που αφορούν τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας όπως:

1.Περιορισμό της ευθύνης για κρυμμένα ελαττώματα του προϊόντος

  1. Περιορισμό της προθεσμίας στην οποία ο καταναλωτής οφείλει να υποβάλει τα παράπονα ή να εγείρει τις αξιώσεις του κατά του προμηθευτή
  2. Μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον
  • Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την τιμή, τις προδιαγραφές και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.

Η δήλωση του Κώστα Σκρέκα

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας δήλωσε: «Η απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας απ' όλους είναι αδιαπραγμάτευτη. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι έλεγχοι που διεξάγονται είναι καθολικοί, εντατικοί και αποτελεσματικοί. Οι αθέμιτες πρακτικές που αλλοιώνουν το κριτήριο των καταναλωτών δεν γίνονται αποδεκτές και οι παραβάτες αντιμετωπίζουν βαρύτατα πρόστιμα. Δεν κάνουμε βήμα πίσω στην προσπάθειά μας προκειμένου να λειτουργεί σύννομα όλη η εφοδιαστική αλυσίδα στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού υπέρ των καταναλωτών αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων».

Το καταναλωτικό κοινό καλείται, όταν εντοπίζει φαινόμενα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από επιχειρήσεις, να υποβάλει καταγγελία στην ψηφιακή πλατφόρμα της γενικής γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ