Πολιτικη & Οικονομια

Πώς να μην πιαστείτε κορόιδα στην Black τη Friday

Πόσο μεγάλες είναι οι «μεγάλες προσφορές» τελικά;

41586-784579.jpg
Μάνος Βουλαρίνος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - BLACK FRIDAY
© MOTIONTEAM/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Οι μεγάλες προσφορές στην Black Friday και οι απάτες στις τιμές

Πριν από δυο-τρεις μέρες, είδα τη διαφήμιση μιας μεγάλης προσφοράς: Ένα αλυσοπρίονο, που η αρχική του τιμή ήταν 315 ευρώ, προσφερόταν στην εκπληκτική τιμή των 199 ευρώ. Από περιέργεια και χωρίς να έχω καμία διάθεση ή λόγο να αγοράσω αλυσοπρίονο μπήκα σε ένα από τα σάιτ στα οποία βλέπεις όχι μόνο τη φτηνότερη τιμή στην οποία μπορείς να αγοράσεις ένα προϊόν, αλλά και την εξέλιξη της τιμής του. Και εκεί διαπίστωσα ότι το αλυσοπρίονο των 315 ευρώ το έβρισκες πριν τρεις μήνες με 219 ευρώ, πριν 6 μήνες με 228 ευρώ, πριν έναν χρόνο με 202 ευρώ, πριν ενάμιση χρόνο με 189 και δεν έχω ιδέα πόσο πίσω έπρεπε να φτάσω για να το βρω με 315 ευρώ. Δεν ξέρω καν αν υπήρξε ποτέ στιγμή την οποία αυτή να ήταν η τιμή του. Με ένα απλό, πολύ απλό, ψάξιμο η τεράστια προσφορά έγινε μια ελάχιστη έκπτωση (ή μια ελάχιστη αύξηση από τον Μάρτιο του 2022), καθόλου αντάξια της φήμης της θρυλικής Μαύρης Παρασκευής.

Το ψάξιμο που έκανα, το κάνω κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπος με μια φαινομενικά μεγάλη προσφορά (κυρίως σε ηλεκτρικές συσκευές), και κάθε φορά το αποτέλεσμα είναι πάνω κάτω το ίδιο. Η τεράστια προσφορά μεταμορφώνεται (στην καλύτερη περίπτωση) σε μια μικρή, ανάξια λόγου, έκπτωση. Βλέπετε, πάντα οι εταιρείες στο «από» βάζουν την τιμή που είχε το προϊόν την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του στον κατάλογο της εταιρείας. Αυτή η τιμή δεν κρατάει πολύ, και πιθανόν για κάποια προϊόντα να μην υπήρξε ποτέ στην πραγματική ζωή. Αλλά φαίνεται πως αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά στην ανάγκη μια μικρή έκπτωση να εμφανιστεί ως μεγάλη προσφορά.

Πρόκειται για ένα πολύ φτηνό και καθόλου αποτελεσματικό κόλπο αλλά, για να χρησιμοποιείται ακόμα, πάει να πει ότι δουλεύει. Άλλωστε δεν χρειάζεται να τους πείσεις όλους. Αρκεί να πείσεις κάποιους εύπιστους που θα σπεύσουν να εκμεταλλευτούν την «προσφορά» καμαρώνοντας για τη μεγάλη ευκαιρία που πέτυχαν.

Θέλω να πιστεύω ότι όσο περνάει ο καιρός και όσο οι συμπολίτες αποκτούν καταναλωτική συνείδηση, τόσο περισσότερο θα ψάχνουν να βρουν αν οι «μεγάλες προσφορές» είναι στ’ αλήθεια μεγάλες ή ακόμα και προσφορές. Θέλω να πιστεύω ότι κάθε χρόνο όλο και λιγότεροι άνθρωποι θα εμπιστεύονται τις διαφημίσεις και όλο και περισσότεροι θα αφιερώνουν λίγα δευτερόλεπτα έρευνας πριν τρέξουν να ακουμπήσουν τα λεφτά τους σ’ αυτόν που τους βάζει το μεγαλύτερο (και συνήθως κατά φαντασίαν) «από». Ότι όλο και λιγότεροι θα πιάνονται κορόιδα και ότι το ξεστοκάρισμα που παραδοσιακά είναι σε όλο τον κόσμο η Μαύρη Παρασκευή θα συνοδεύεται από αληθινά μεγάλες προσφορές και δεν θα είναι απλώς ένα διαφημιστικό τρικ. Η τεχνολογία μάς έχει δώσει τα εργαλεία και τώρα εξαρτάται μόνο από εμάς να μην είμαστε κορόιδα. Και μπράβο της.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ