Πολιτικη & Οικονομια

«Άιντε θύμα, άιντε ψώνιο»

Υπάρχει παραπληροφόρηση για γεγονότα που συμβαίνουν σήμερα και έχουν τεράστια δημοσιότητα. Για πράγματα που συνέβησαν πριν από δεκαετίες η παραπλάνηση οργιάζει

Σπύρος Βλέτσας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο ισχυρισμός ότι τον πόλεμο τον γεννά μόνο ο καπιταλισμός, η παραπληροφόρηση και οι διαψεύσεις που προκύπτουν από την ιστορία.

Το ραδιόφωνο στο ταξί έπαιζε «Άιντε θύμα, άιντε ψώνιο, άιντε σύμβολο αιώνιο/ αν ξυπνήσεις μονομιάς θα ‘ρθει ανάποδα ο ντουνιάς». Ο οδηγός τραγουδούσε κι αυτός με ενθουσιασμό. Όμως η εκτέλεση του μελοποιημένου ποιήματος του Κώστα Βάρναλη δεν ήταν η γνωστή με τον Νίκο Ξυλούρη. Το τραγούδι το ερμήνευε ο Νότης Σφακιανάκης.

Τι γυρεύει ο υποστηρικτής της Χρυσής Αυγής, Σφακιανάκης, να τραγουδάει ένα ποίημα για τον κομμουνισμό; «Κοίτα, οι άλλοι έχουν κινήσει, έχει η πλάση κοκκινίσει/ άλλος ήλιος έχει βγει σ’ άλλη θάλασσα, άλλη γη». Μάλιστα ο τραγουδιστής κάνει παύση μετά από αυτούς τους στίχους για να δώσει έμφαση και να προσθέσει και κάτι δικά του.

Ο ταξιτζής μόλις ακούγεται το «να σκοτώνονται οι λαοί για τ’ αφέντη το φαΐ» βρίσκει την ευκαιρία για να μιλήσει για τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον Ζελένσκι που σκοτώνει τους Ουκρανούς για να υπηρετήσει τους Αμερικάνους. Ο οδηγός του ταξί ανήκει στους συμπολίτες μας εκείνους που θεωρούν ότι οι δυτικοί ανάγκασαν τους Ρώσους να εισβάλουν στην Ουκρανία.

Ο στίχος «να σκοτώνονται οι λαοί για τ’ αφέντη το φαΐ» έχει κατά κόρον επαναληφθεί τον τελευταίο καιρό από όσους θέλουν να εμφανιστούν ειρηνόφιλοι, ενώ αποφεύγουν να καταδικάσουν τη Ρωσία. Χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Αυγή τις πρώτες μέρες του πολέμου. Όσοι τον χρησιμοποιούν θέλουν να κρύψουν ότι οι Ουκρανοί πολεμούν για την ελευθερία και τη ζωή τους και θέλουν να πουν ότι ο πόλεμος γίνεται για τα συμφέροντα.

Εκείνοι που εφαρμόζουν την κομμουνιστική θεωρία για να ερμηνεύσουν τον κόσμο εξηγούν τα πάντα με κριτήριο τα οικονομικά. Είναι, λένε, η βάση που καθορίζει όλα τα άλλα, δηλαδή το εποικοδόμημα.

Οι περισσότεροι πόλεμοι αποδίδονται στο πετρέλαιο. Όσοι το υποστηρίζουν αγνοούν το τεράστιο οικονομικό κόστος ενός πολέμου και αναφέρονται μόνο στα οφέλη της πολεμικής βιομηχανίας. Έχει εύστοχα ειπωθεί ότι με τα χρήματα που ξοδεύεις για έναν πόλεμο μπορείς να αγοράσεις όσο πετρέλαιο θέλεις.

Στην ίδια λογική βρίσκεται και ο ισχυρισμός ότι ο καπιταλισμός γεννά τον πόλεμο, που επαναλαμβάνει συνεχώς ο Γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας. Η αλήθεια είναι ότι στην ιστορία του εικοστού αιώνα είχαμε πολλούς πολέμους που προκλήθηκαν από κομμουνιστικές χώρες:

  • Το 1939 η Σοβιετική Ένωση εισέβαλε στη Φινλανδία. Οι Φιλανδοί αντιστάθηκαν με κάθε τρόπο ακόμη και με αυτοσχέδιες βόμβες Μολότοφ, που πήραν το όνομά τους από τον τότε σοβιετικό υπουργό  εξωτερικών.
  • Το 1939 η Σοβιετική Ένωση εισέβαλε στην Πολωνία με σκοπό να τη διαμελίσει. Η Σοβιετική Ένωση τότε ήταν σύμμαχος της χιτλερικής Γερμανίας, η οποία την ίδια περίοδο επιτέθηκε στην Πολωνία από τα δυτικά.
  • Το 1956 τα σοβιετικά τανκς εισέβαλαν στην Ουγγαρία. Η στρατιωτική επέμβαση έγινε για να καταστείλουν τις διεκδικήσεις των Ούγγρων για ελευθερίες και απεξάρτηση από την Σοβιετική Ένωση.
  • Το 1968 τα σοβιετικά τανκς εισέβαλαν στην Τσεχοσλοβακία για να καταπνίξουν την Άνοιξη της Πράγας.
  • Το 1980 η Σοβιετική Ένωση εισέβαλε στο Αφγανιστάν, από το οποίο αποχώρησε το 1989.
  • Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, με την άνοδο του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ στην εξουσία και την περεστρόικα, σταμάτησαν οι εισβολές. Το 1991 η Σοβιετική Ένωση διαλύθηκε. Όμως δεν ήταν η ΕΣΣΔ η μόνη κομμουνιστική χώρα που έκανε εισβολές.
  • Το 1978 το Βιετνάμ έκανε εισβολή στην Καμπότζη.
  • Το 1979 η Κίνα εισέβαλε στο Βιετνάμ. Όπως και με την εισβολή του Βιετνάμ στην Καμπότζη, μια κομμουνιστική χώρα εισέβαλε σε μια άλλη, επίσης κομμουνιστική.

Η ιστορία διαψεύδει τον ισχυρισμό ότι τον πόλεμο τον γεννά μόνο ο καπιταλισμός. Εδώ υπάρχει παραπληροφόρηση για γεγονότα που συμβαίνουν σήμερα και έχουν τεράστια δημοσιότητα. Για πράγματα που συνέβησαν πριν από δεκαετίες η παραπλάνηση οργιάζει. Τελικά, «οι λαοί» σκοτώνονται και για πολλούς άλλους λόγους εκτός από «τ’ αφέντη το φαΐ».