Η Παρθένα και οι σέχτες με τα ράσα
Η Εκκλησία μπορεί να ανέχεται αυτή τη σέχτα στους κόλπους της. Αλλά μάλλον δεν μπορεί να συνεχίσει να την ανέχεται η Πολιτεία
Σχόλιο για την αντιεμβολιαστική ρητορεία των ανθρώπων της εκκλησίας με αφορμή τον θάνατο της Παρθένας Κουτμερίδου.
Και τώρα; Τι μπορεί να πει ο πνευματικός; Πως πήρε ο Θεός την Παρθένα επειδή την ήθελε κοντά του; Πως αυτό ήταν το θέλημά Του και στον αρνητή σύζυγό της δεν μένει να κάνει τίποτε άλλο παρά να προσευχηθεί για την ψυχή της; Κι εκείνος; Θα αναζητήσει παρηγοριά στη σκέψη πως όλα είναι θέμα θείας βούλησης; Και αρκεί αυτή η σκέψη για να απαλλάξει τον εαυτό του από κάθε ευθύνη; Αλλά απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη και ο πνευματικός;
Το ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί από κανένα λαϊκό δικαστήριο. Και δεν μπορεί να απαντηθεί επειδή η ουσία του ερωτήματος είναι εάν ο πνευματικός είναι ηθικός αυτουργός σε έναν θάνατο. Εκείνος μπορεί να υψώνει το δάχτυλο και να δείχνει τον ουρανό με όλη την ευλάβεια ή την υποκρισία που διαθέτει. Αλλά το θέμα δεν είναι τι από τα δύο του περισσεύει. Είναι εάν κι αυτός και άλλοι ιερείς μπορούν, με την ισχύ που δανείζονται από την Εκκλησία, να προπαγανδίζουν ένα αντιεμβολιαστικό αντάρτικο. Εάν μπορούν να χρησιμοποιούν την πίστη και, ναι, να εκμεταλλεύονται το θρησκευτικό συναίσθημα του ποιμνίου για να επιβάλουν απόψεις που θέτουν τις ζωές των άλλων σε κίνδυνο.
Εύκολα απαντά κανείς. Η Παρθένα Κουτμερίδου σήμερα θα ζούσε. Ο γυναικολόγος της λέει πως την παρακαλούσε να εμβολιαστεί αλλά οι εκκλήσεις του έπεφταν σε ένα τείχος άρνησης. Ποιος όμως έχει δικαίωμα να χτίζει ένα τέτοιο τείχος χωρίς ίχνος ευθύνης όχι απέναντι στον Θεό του ή τη συνείδησή του αλλά απέναντι σε εκείνους που εγκλωβίζονται από πίσω του; Από την εποχή του Τσαρλς Μάνσον η απάντηση είναι πως κανένας δεν έχει ένα τέτοιο δικαίωμα. Ακόμη και εκεί όπου ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει το είδος της τρέλας του, οι σέχτες που καλούν τα μέλη τους να αυτοκτονήσουν για να συναντηθούν με εξωγήινους ή για να κλείσουν θέση για τη Δευτέρα Παρουσία κινητοποιούν τις αρχές. Γιατί θα πρέπει να εξαιρείται από τον κανόνα η σέχτα των πνευματικών;
Η Εκκλησία μπορεί να ανέχεται αυτή τη σέχτα στους κόλπους της. Αλλά μάλλον δεν μπορεί να συνεχίσει να την ανέχεται η Πολιτεία. Η αντιεμβολιαστική ρητορεία από τους σεχταριστές με τα ράσα δεν είναι μια αβλαβής προπαγάνδα αλλά μια πρόσκληση στον θάνατο. Και ο θάνατος της Παρθένας Κουτμερίδου δεν μπορεί να είναι ο πρώτος σε μια σειρά από τέτοιους αυτοκτονικούς θανάτους, αλλά ο τελευταίος. Ας γίνει τουλάχιστον η Πάττυ, όπως την έλεγαν οι φίλες της, το κοινωνικό σύμβολο της αντίστασης απέναντι στις σέχτες. Και τα υπόλοιπα να τα αναλάβουν οι εισαγγελείς και οι φυσικοί δικαστές.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε για την Ζώη Κωνσταντοπούλου
Tι αναφέρει το ρεπορτάζ του πρακτορείου
Ένας πολύπλοκος γραφειοκρατικός μηχανισμός που κοστίζει ακριβά στους φορολογούμενους χωρίς ορατά αποτελέσματα μετά από δέκα χρόνια
Tι είπε για τις διεθνείς εξελίξεις
Σημείωσε παράλληλα ότι δεν θα μείνει ανεξάρτητη βουλευτής
Tι είπε για τα ελληνοτουρκικά
Με αφορμή τις επικείμενες παρεμβάσεις στον τραπεζικό τομέα
Ποιες «εκπτώσεις» θα μπορούσε να κάνει η Ελλάδα για να πετύχει μια συμφωνία με την Τουρκία;
Θα περιλαμβάνουν «διαφορετική εκπαίδευση, ενδυμασία και νέες διαδικασίες».
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
«Η κυβέρνηση βάζει κανόνες στους μικρούς, αλλά τρέμει απέναντι στους μεγάλους»
Η Υπουργός Οικογένειας παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το δημογραφικό
Πρόκειται για τη μασκότ της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κατά των Πλειστηριασμών
Είχε παρανόμως μεταβιβαστεί η άδεια σε τρίτο πρόσωπο
Η συναισθηματικά φορτισμένη αναφορά του πρωθυπουργού από την Κρήτη
Προς «πάγωμα» μέχρι νεωτέρας οι αποφάσεις ασύλου για Σύρους
Τα στοιχεία των παραβατών θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ για δύο χρόνια
H Koυμουνδούρου μέχρι στιγμής δεν έχει εκφράσει θέση
Η ομιλία της λίγο μετά τον πρώην πρωθυπουργό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.