Πολιτικη & Οικονομια

Η εκκλησία βλάπτει σοβαρά την υγεία (και η κυβέρνηση την αφήνει)

Την εποχή της πανδημίας, οι ναοί και τα μοναστήρια είναι ίσως τα πιο επικίνδυνα μέρη να συχνάζει κανείς

Μάνος Βουλαρίνος
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Γιατί η εκκλησία βλάπτει σοβαρά την υγεία (και η κυβέρνηση την αφήνει) και οι διάφορες σοφιστείες του τύπου «ο εκκλησιασμός είναι απολύτως απαραίτητος»

Αν ψάξουμε να βρούμε ένα κοινό στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη στα οποία το ποσοστό των ανεμβολίαστων πολιτών είναι ανησυχητικά μεγάλο θα δούμε ότι το κοινό αυτό είναι η εκκλησία. Και όχι οποιαδήποτε εκκλησία, αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν ξέρω αν έχουμε να κανουμε με άλλη μια περίπτωση αυγού και κότας, δεν ξέρω δηλαδή αν είναι αυτοκαταστροφικοί επειδή είναι ορθόδοξοι ή αν είναι ορθόδοξοι επειδή είναι αυτοκαταστροφικοί, αλλά παρατηρώ πως οι ορθόδοξοι Ευρωπαίοι φαίνεται να είναι πολύ περισσότερο αυτοκαταστροφικοί και άμυαλοι από όσους Ευρωπαίους δεν είναι ορθόδοξοι. 

Αν τώρα ψάξουμε στο κομμάτι εκείνο της ορθοδοξίας που ονομάζεται Εκκλησία της Ελλάδας θα έρθουμε αντιμέτωποι με ένα μεγάλο αριθμό ιερέων και μοναχών που κάνουν ό,τι μπορούν για να εμποδίσουν τόσο τον εμβολιασμό όσο και την τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό. Χαράγματα του θηρίου, μασονίες, νέα τάξη πραμάτων, σκέδια μείωσης του πληθυσμού, η μάσκα ως ασέβεια και όποια άλλη ανοησία μπορεί να σκεφτεί κανείς, επιστρατεύονται από την αρχή της πανδημίας από ρασοφόρους και διαδίδονται από τους αφελείς πιστούς που ζουν υπό την επιρροή τους. 

Αν σκεφτούμε ότι το κοινό αυτών των ρασοφόρων, οι άνθρωποι που αποτελούν την πελατεία της εκκλησίας είναι, λόγω ηλικίας, το πιο ευπαθές κομμάτι του πληθυσμού μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε πόσο επικίνδυνη είναι η εκκλησία και να φανταστούμε πόσοι από τους συμπολίτες που έχασαν τη ζωή τους την έχασαν εξαιτίας των προτροπών κάποιου πνευματικού ή των κηρυγμάτων κάποιου άλλου ρασοφόρου (δεν φαίνεται τυχαίο το ότι η Βόρεια Ελλάδα, στην οποία ο κορωνοϊός κάνει πάρτι και τα ποσοστά εμβολιασμού είναι πιο χαμηλά, είναι μια περιοχή στην οποία η επιρροή του ράσου είναι αρκετά πιο έντονη).

Με λίγα λόγια, την εποχή της πανδημίας, οι ναοί και τα μοναστήρια είναι ίσως τα πιο επικίνδυνα μέρη να συχνάζει κανείς. 

Ναι, προφανώς ξέρω ότι υπάρχουν ιερείς και αρχιερείς που δεν είναι σκοταδιστές και νοιάζονται για την υγεία των πιστών και κάνουν ό,τι μπορούν για να τους πείσουν να εμβολιαστούν και να τηρούν τα μέτρα προστασίας, αλλά αυτοί είναι τόσο λίγοι που γίνονται είδηση στα βραδινά δελτία ειδήσεων. Οι υπόλοιποι, στην καλύτερη περίπτωση, απλώς σφυρίζουν αδιάφορα παρακολουθώντας το μεγάλο θανατικό. Ακόμα και οι προτροπές της Ιεράς Συνόδου για εμβολιασμό και συμμόρφωση με τα μέτρα γίνονται με βαριά καρδιά, ίσα-ίσα για να παραστήσει η ιεραρχία ότι κάτι κάνει για την πανδημία. Στην πραγματικότητα είναι φανερό ότι οι ιεράρχες περισσότερο νοιάζονται να μην ενοχλήσουν τους πολλούς ρασοφόρους σκοταδιστές και τους πιστούς που οι σκοταδιστές έχουν υπό την επιρροή τους παρά να σώσουν ζωές. 

Τους καταλαβαίνω. Μπορεί να υπολόγισαν από τη μια πόσοι πιστοί θα πεθάνουν από την πανδημία και από την άλλη πόσους θα χάσουν από μια υπεύθυνη στάση, μάλλον είδαν ότι οι δεύτεροι είναι περισσότεροι και ως καλοί έμποροι κατάλαβαν ότι τους συμφέρει καλύτερα να μην πολυσαχοληθούν με την προστασία από τον κορωνοϊό. Χριστιανικώς δεν ξέρω, αλλά εμπορικώς φαίνεται λογικό. 

Το κακό είναι ότι κάπως έτσι φαίνεται να σκέφτηκε και η κυβέρνηση και στα νέα μέτρα που ανακοίνωσε εξαίρεσε τους πιστούς που θέλουν να εκκλησιαστούν από την υποχρέωση να δείχνουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή κάποιο διαγνωστικό τεστ. Δηλαδή, στους χώρους που βασιλεύει η αντιεμβολιαστική παράνοια και επισκέπτεται το πιο ευπαθές ηλικιακά κομμάτι της κοινωνίας η κυβέρνηση αποφάσισε ότι δεν χρειάζονται και ιδιαίτερα μέτρα. Και μάλιστα τα στελέχη της δικαιολόγησαν την απόφαση αυτή με διάφορες σοφιστείες του τύπου «ο εκκλησιασμός είναι απολύτως απαραίτητος» αφήνοντας μας να καταλάβουμε ότι στην κυβέρνηση δεν πρέπει να θεωρούν ιδιαιτέρως απαραίτητη την εκπαιδευτική διαδικασία για τη συμμετοχή στην οποία όρισαν ως αναγκαία την επίδειξη πιστοποιητικών.  

Για να μην παρεξηγηθώ, να σας πω πως προφανώς και καταλαβαίνω ότι είναι κάπως αστείο να συζητάμε στα σοβαρά τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση από τη στιγμή που από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση ελέγχου της εφαρμογής τους ή (πολύ περισσότερο) επιβολής. Από την άλλη και παρότι δεν θα ελεγχθούν και δεν θα επιβληθούν, τα μέτρα που εξήγγειλε ο υπουργός Πλεύρης δείχνουν ένα σκεπτικό. Και φαίνεται πως το σκεπτικό αυτό εγκαταλείπει τη διαχείριση της πανδημίας και επικεντρώνεται στη διαχείριση της εκλογικής πελατείας. Και μπράβο του. 

ΥΓ. Πάντα βρίσκω πολύ ενδιαφέρον που πολλοί συμπολίτες, ενώ πιστεύουν ότι ο Θεός της Αγίας Γραφής είναι παντοδύναμος και πανταχού παρών, ταυτοχρόνως είναι απολύτως βέβαιοι πως χρειάζεται διαμεσολάβηση για να επικοινωνήσει με τους πιστούς του. Στην πραγματικότητα οι μόνοι που έχουν ανάγκη τη διαμεσολάβηση είναι οι ίδιοι οι μεσάζοντες. Χωρίς αυτή θα έμεναν άνεργοι. Αντιθέτως ο πιστός έχει την πίστη του, τα ιερά βιβλία του και τον Θεό ο οποίος, αν είναι πανταχού παρών και παντοδύναμος, μάλλον δεν έχει ανάγκη αντιπροσώπων.