Πολιτικη & Οικονομια

Η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αν και προχωρά σε μεταρρυθμίσεις, αμφισβητείται έντονα

130607-296071.jpg
Χρύσα Μακρή
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
peiramtiko-sxoleio.jpg
© Σχολείο © EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Σχόλιο για το εκπαιδευτικό σύστημα, την κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και το «Νέο Αυτόνομο Σχολείο»

Μια διαφορετική ανάγνωση των 13.500 αιτήσεων που υποβλήθηκαν φέτος για τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία κάνουν οι κηδεμόνες που αγωνιούν να δώσουν μία καλή μόρφωση στα παιδιά τους.  Ο Άκης Σκέρτσος και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απέδωσαν τον εντυπωσιακά πράγματι μεγάλο αριθμό των αιτήσεων σε «ψήφο εμπιστοσύνης στον θεσμό του αναβαθμισμένου σχολείου». Ένας προσεκτικός παρατηρητής όμως θα έβλεπε και άλλα πιο ουσιώδη κίνητρα ώθησης της μαθητικής κοινότητας στα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία. Και πρώτα – πρώτα η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Δεν χρειάζεται να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια, αν το θελήσει, κάποιο στέλεχος του υπουργείου να διαπιστώσει ότι η μαζική φυγή των μαθητών από τα δημόσια σχολεία καθρεφτίζει την απαξίωσή τους. Αρκεί να κάνει μία αναζήτηση εγγραφής σε ιδιωτικό σχολείο για να δει ότι οι θέσεις σε κάποια είναι εξαντλημένες και σε άλλα η χωρητικότητα (ακόμη και κρυπτόμενα) υπερβαίνει τον νόμιμο αριθμό μαθητών ανά τάξη. Τι γίνεται λοιπόν σε αυτή την περίπτωση; Αυξήθηκε η οικονομική επιφάνεια των Ελλήνων σε μία χτυπημένη από την δεκαετή οικονομική κρίση και την κρίση της πανδημίας, ελληνική οικονομία; Ή απλά το ιδιωτικό σχολείο αποτελεί στις μέρες μας μονόδρομος; Και τί άλλο δείχνει αυτός ο υψηλός αριθμός των αιτήσεων, αν όχι ότι το οικονομικό στρίμωγμα αναζητά διεξόδους στα καλά Δημόσια Σχολεία; Γιατί, εξ αυτού και μόνο, απορρέει ότι τα υπόλοιπα (για να χρησιμοποιήσω επιεική έκφραση) «δεν είναι καλά»!

Μέσα σε αυτό το κλίμα, το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει το «Νέο Αυτόνομο Σχολείο» χτίζοντας πάνω σε όσα ζητάει, δεκαετίες τώρα, το εκπαιδευτικό σύστημα, ώριμο πια και μπουχτισμένο από τις αριστερές αγκυλώσεις, τις συνδικαλιστικές αυθαιρεσίες, την αδιανόητα πρόχειρη και κακή εκπαιδευτική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης. Όμως δεν χρειάζεται να «είναι κανείς ΣΥΡΙΖΑ» (όπως εύκολα λαμβάνει όποιος ασκεί κριτική, την εν λόγω ταμπέλα) για να δει τον πελατειακό τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται η νυν ηγεσία, γκρεμίζοντας ταυτόχρονα και συνεχώς όσα εξαγγέλλει για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Τρανταχτά παραδείγματα ο διορισμός των στελεχών εκπαίδευσης και η αναγνώριση ως ισότιμων των πτυχίων που παρέχουν τα κολλέγια χωρίς απολύτως καμία αξιολόγηση.

Την Πέμπτη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προέβη σε νέο ατόπημα, ανήμπορη να «εκμεταλλευτεί» ακόμη και επικοινωνιακά τον μεγάλο αριθμό των αιτήσεων για τα Πειραματικά σχολεία. Υποτίθεται ότι η κλήρωση κάλυψης των θέσεων θα γινόταν με διαφάνεια και αυτό διασφαλιζόταν με την απευθείας διαδικτυακή μετάδοση της διαδικασίας, λόγω της πανδημίας. Στάλθηκε και το σχετικό δελτίο τύπου ενώ ακόμη και τώρα αναγράφεται στη σχετική σελίδα του Youtube. Με τον ίδιο τρόπο είχε γίνει και πέρυσι, εξαγριώνοντας τους γονείς και επαναλήφθηκε  και φέτος, με περισσή περιφρόνηση. Να σημειώσουμε ότι τις προηγούμενες, προ καραντίνας,  φορές οι γονείς παρίστανται δια ζώσης στη διαδικασία και δεν υπήρχε καμία ένσταση. Φέτος και πέρυσι οι γονείς είδαν «απευθείας» μόνο λογύδρια διανθισμένα με «οι μαθητές Μας», «τα σχολειά Μας», «οι καθηγητές Μας|, «οι γονείς των μαθητών Μας. Στην κλήρωση οι κάμερες ΕΚΛΕΙΣΑΝ αφήνοντας τους πάντες άφωνους.

Αναρωτιέται κανείς εάν στη συγκεκριμένη συγκυρία που το υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να περάσει σημαντικά νομοθετήματα, διαθέτει την πολυτέλεια να πετάει την αξιοπιστία του στο καλάθι των αχρήστων, να λειτουργεί καθαρά πελατειακά υπό το βλέμμα 13.500 γονιών που έκαναν αίτηση! Όσοι πολιτικοί κάθισαν στην ηλεκτρική καρέκλα του υπουργείου Παιδείας και πειραματίστηκαν με αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, έναν θεσμό δεν άγγιξαν: Το σύστημα διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων και το αδιάβλητο που το χαρακτηρίζει. Δεν διδάσκεται κανείς απ’ αυτό; Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αν και προχωρά σε μεταρρυθμίσεις, αμφισβητείται έντονα. Και ο λόγος είναι ότι με αυτού του τύπου τις πρακτικές έχει χάσει προ πολλού την εμπιστοσύνη του εκπαιδευτικού κόσμου, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή των εξαγγελλομένων μεγάλων και επιβεβλημένων πλέον εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.  Για να μην μείνουν στα χαρτιά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ