Πολιτικη & Οικονομια

Κεραμέως: Συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ - Τέλος στην άκριτη ίδρυση

«Συνεχίζεται η συνολική προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως © EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Νίκη Κεραμέως: Οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας για τη συγχώνευση τμημάτων ΑΕΙ και τον αριθμό εισακτέων στα πανεπιστήμια τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

Στις συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ αναφέρθηκε σε συνέντευξή της στην «Καθημερινή της Κυριακής», η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας ότι οι συγχωνεύσεις θα προχωρήσουν με γνώμονα τον εξορθολογισμό του πανεπιστημιακού χάρτη, παρά τις παραδοσιακές πιέσεις, θέτοντας τέλος στην άκριτη μαζική ίδρυση τους.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η αρχή γίνεται από τέσσερα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, όπως πρότεινε η σύγκλητος του Ιδρύματος, με το υπουργείο να τονίζει πως δεν ισχύει πια η στρατηγική που υιοθετήθηκε εδώ και τρεις δεκαετίες, ΑΕΙ σε κάθε πόλη. Επιπλέον, η Νίκη Κεραμέως τονίζει ότι συνεχίζεται η συνολική προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη, μετά την άκριτη μαζική ίδρυση ή πανεπιστημιοποίηση άνω των 100 τμημάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας ή βιωσιμότητας και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Ο αριθμός των θέσεων εισακτέων, που φτάνουν τους 77. 415, που θα διατεθούν στα ΑΕΙ για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, θα είναι κατά 550 θέσεις μειωμένος συγκριτικά με πέρυσι.

Κεραμέως στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: 1,3 δισ. ευρώ για την Παιδεία από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών μίλησε την Πέμπτη (13/5) η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και ανέφερε ότι σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έρχεται «αλλαγή φιλοσοφίας», ενώ έκανε γνωστό ότι 1,3 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κατευθυνθεί στη «συνολική αναβάθμιση της Παιδείας».

Η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι δίνεται έμφαση στην «καλλιέργεια δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης». Σημαντική παράμετρος, όπως είπε η υπουργός, είναι η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσα από τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό και την ενίσχυση και επέκταση της επαγγελματικής κατάρτισης, ώστε «οι νέοι να έχουν διεξόδους, επιλογές». Αυτή η «στροφή», εξήγησε η κ. Κεραμέως, αρχίζει να πραγματοποιείται μεταξύ άλλων μέσα από την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, την Τράπεζα Θεμάτων, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, την κατάργηση του ενός εγχειριδίου και τη δυνατότητα πολλαπλών πηγών μάθησης, την εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων και τη διασύνδεσή τους με ξένα ιδρύματα.

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η συμπερίληψη, η ενσυναίσθηση, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η ψηφιακή κατάρτιση, η επιχειρηματικότητα, η οδική ασφάλεια, οι πρώτες βοήθειες και άλλα, από τον Σεπτέμβριο εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και «βοηθούν τα παιδιά να προσαρμόζονται σε ένα περιβάλλον που μεταλλάσσεται. Περνάμε από τη στείρα αποστήθιση σε ένα σχολείο ουσιαστικό και εξωστρεφές», είπε η κ. Κεραμέως.

Η επαφή με τα επαγγέλματα ξεκινάει από πολύ νωρίς, από τη Β' Δημοτικού, ιδιαίτερη έμφαση όμως δίνεται πια στη Γ' Γυμνασίου, «μια κρίσιμη χρονιά, όπου οι μαθητές καλούνται να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους, για αυτό θα πρέπει ήδη να έχουν αναπτύξει κριτική σκέψη, να φιλτράρουν τις πολλές πληροφορίες που δέχονται, να ξεχωρίζουν το σωστό από το λάθος. Τα επόμενα χρόνια, οι νέοι θα κληθούν να αλλάξουν πολλά επαγγέλματα, για αυτό δίνουμε έμφαση στην προσαρμοστικότητα», τόνισε η υπουργός Παιδείας. Επίσης, σημείωσε ότι 1,3 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κατευθυνθεί στη «συνολική αναβάθμιση της Παιδείας», όπως στον ψηφιακό εξοπλισμό και στον εκσυγχρονισμό των εργαστηρίων των επαγγελματικών σχολείων.

Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση, στην ενίσχυση της ερευνητικής δουλειάς των ΑΕΙ, στα κοινά προγράμματα σπουδών με ξένα πανεπιστήμια, στην ανταλλαγή φοιτητών και άλλα. Τόνισε επιπλέον, πως η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε «από τη μία να γεφυρωθεί το χάσμα εκπαίδευσης-αναγκών της αγοράς εργασίας, και από την άλλη να ενισχύονται οι προοπτικές σταδιοδρομίας για τους νέους, δηλαδή οι απόφοιτοι να βρίσκουν ευκολότερα δουλειά». Σε αυτό το πλαίσιο, έγκειται και η δυνατότητα συμπλήρωσης δύο μηχανογραφικών, αρχής γεννωμένης από τις φετινές Πανελλήνιες.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ