Πολιτικη & Οικονομια

Κεραμέως: Μέχρι τις 26 Ιουνίου τα μαθήματα στα δημοτικά

«Προαιρετική η χρήση μάσκας»

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων μίλησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος ανακοινώνουν τους νέους κανόνες λειτουργίας δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών από την επόμενη Δευτέρα, 1η Ιουνίου.

Μάλιστα, η κ. Κεραμέως προανήγγειλε πως τα μαθήματα θα επεκταθούν ως και την 26η Ιουνίου αντί της 15ης του μήνα.

«Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα προς τη νέα κανονικότητα. Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία» σημείωσε χαρακτηριστικά η υπουργός και πρόσθεσε αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πως «είναι σημαντική εφαρμογή της καθώς και η δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου».

Αναφερόμενη στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στην τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών τόνισε πως «κυριότερος παράγοντας ήταν η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία.

»Θέλω να ευχαριστήσω τους ειδικούς καθώς από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα.

»Ακόμα ένας παράγοντας ήταν η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων που εξελίχθηκε πολύ θετικά. Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».

»Τρίτος παράγοντας ήταν η ανάγκη να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους».

Ακόμη, η κ. Κεραμέως τόνισε πως «τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. ι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία υπογράμμισε πως «οι μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ