- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Σε τάξη θα βάλει ηλεκτρικά πατίνια και skate rollers το υπουργείο Μεταφορών
Με νομοσχέδιο θα ρυθμιστεί το κανονιστικό πλαίσιο
Το νομοσχέδιο θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.
Τάξη σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο, που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα, όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.
Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα. Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.
Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.
Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:
* Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
* Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
* Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους
«Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών» είχε πει ο υφυπουργός.
Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν οι κανόνες για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπαντωνίου διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν την πλέον πρόσφατη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων, λειτουργούν συμπληρωματικά προς τα λοιπά μέσα είναι εν γένει περιβαλλοντικά φιλικά, αξιοποιούν δε σύγχρονες τεχνολογίες και μέσα χαμηλού κόστους. «Επομένως», πρόσθεσε, «αποτελούν ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς το περιβάλλον, που έχει τα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι σύγχρονες βιώσιμες πόλεις, αλλά και οι πολίτες και δεν θα το χαρακτήριζα ως μόδα, αλλά ως ένα νέο μέσο μετακίνησης εντός των πόλεων».
Σημείωσε, ωστόσο, πως οι ελληνικές πόλεις δεν ήταν έτοιμες να υποδεχτούν το κύμα αυτό της μικροκινητικότητας που εμφανίστηκε τόσο ξαφνικά (όπως αντίστοιχα δεν ήταν και δεν είναι έτοιμες ούτε οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές), τονίζοντας πως είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν, το συντομότερο δυνατόν, οι κανόνες και το απαραίτητο πλαίσιο για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία.
Σε ερώτημα, αν η μικρο-κινητικότητα είναι το μέλλον της μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις, ο κ. Παπαντωνίου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «η μικροκινητικότητα θέτει νέα δεδομένα στις ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις με χαρακτηριστικά τα οποία αναζητά κάθε πόλη (φιλικά προς το περιβάλλον, μικρά σε μέγεθος, αθόρυβα, τεχνολογικά εξελιγμένα κτλ). Ωστόσο για να αποτελέσουν το μέλλον των μετακινήσεων στα κέντρα των πόλεων είναι σημαντικό να εξεταστούν και αναλυθούν τα ό,ποια προβλήματα εμφανίζονται, τα οποία στη συνέχεια θα αντιμετωπιστούν και επιλυθούν με ορθολογικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Oι δυο πρώην πρωθυπουργοί έχουν βρεθεί μαζί ουκ ολίγες φορές
Πτώση καταγράφει το κόμμα του Βελόπουλου
Όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στο podcast «Table Τoday»
Ήταν ο πρώτος επιλαχών στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ στον νομό Ιωαννίνων
Έγγραφες εξηγήσεις καλούνται να δώσουν τέσσερα εμπλεκόμενα πρόσωπα, ανάμεσά τους και η πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ
«Κανένας δεν ασχολείται με τις μετεκλογικές συνεργασίες του ΠΑΣΟΚ σήμερα»
«Η γεωπολιτική αστάθεια είναι πλέον η νέα σταθερά», ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας
Μπαίνει στην κυβέρνηση στη θέση του Κώστα Φραγκογιάννη
Σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου στις 18:00 - Οι ομιλητές και το πρόγραμμα
Η ανοιχτή πρόθεση συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ και τις παραφυάδες του μόνο κακό μπορεί να κάνει στο ΠΑΣΟΚ
«Σας ευχαριστώ για την άψογη συνεργασία», δήλωσε ο Πρωθυπουργός στην ΠτΔ
Το πρόγραμμα θα ωφελήσει σχεδόν 30.000 μαθητές
«Σε 6 μήνες η ολοκλήρωσή τους», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών
Το πρόστιμο για κάθε ημέρα καθυστέρησης
To χιουμοριστικό βίντεο του υπουργού Οικονομικών στο TikTok
Θα δώσει το παρών στην τελετή του Ρεπουμπλικανού προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών τη Δευτέρα
Την υποψηφιότητα της Λούκας Κατσέλη, που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, στηρίζει η Νέα Αριστερά για ΠτΔ
Δεν είναι εποχή για συναινέσεις και δήθεν πολιτικό πολιτισμό
«Θέλουμε υγιείς τράπεζες, αλλά οι τράπεζες έβγαζαν από τη μύγα ξίγκι»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.