ΕΣΕΕ: Πού κινήθηκε ο χριστουγεννιάτικος τζίρος
Πόσο ψώνισαν οι καταναλωτές - Τι δείχνουν τα στοιχεία
ΕΣΕΕ: Χαμηλότερος σε σχέση με το 2019 ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις.
Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (49%), επίδοση παρόμοια με την αντίστοιχη έρευνα του 2018 (51%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση και κυρίως το άλλο λιανικό (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κλπ), ενώ αυτός των τροφίμων - ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες με τα σούπερ μάρκετ να καταγράφουν μικρή αύξηση (1,5%).
Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ενισχύεται στο 21% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, σε όρους τζίρου.
Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική, ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.
Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης, ενώ σχεδόν τρεις στις δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Ανεξαρτήτως πωλήσεων η κίνηση των πιο φτηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο, ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις σχετικές έρευνες (εορταστικές περίοδοι και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές) με διογκούμενη μάλιστα τάση.
Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα κατάστηματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι. Τέλος σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γ. Καρανίκας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με το καθεστώς των εκπτώσεων και των προσφορών ανέφερε ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην απελευθέρωση των προσφορών, αλλά οι έμποροι έχουν πάγιο αίτημα, πέρα από τις προσφορές όλο το χρόνο, για ένα σταθερό και διαυγές νομικό πλαίσιο που να προβλέπει δυο εκπτωτικές περιόδους το χρόνο, στο τέλος εποχής (καλοκαίρι και χειμώνα).
Ο πρόεδρος του ΕΣΣΕ, Γιώργος Καρανίκας, δήλωσε σχετικά: «Η εορταστική κίνηση των καταστημάτων, όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ - ΕΣΕΕ, επιβεβαιώνει την εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ότι η αγορά βρίσκεται ακόμη στην αρχή της πορείας από τη σταθεροποίηση στην ανάπτυξη».
Και πρόσθεσε: «Η ανισοκατανανομή του τζίρου και στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, φαίνεται από την έρευνα να αποβαίνει σε όφελος κυρίως των μεγάλων αλυσίδων, ενώ παρατηρούνται ενδοκλαδικές και γεωγραφικές διαφοροποιήσεις που σίγουρα αναδεικνύουν και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και των ταξιδιωτών σε συγκεκριμένες εμπορικές αγορές της χώρας ιδιαίτερα την περίοδο των εορτών».
Ο κ. Καρανίκας ανέφερε επίσης: «Το γεγονός ότι η πλειονότητα των εμπόρων που δηλώνουν ότι ο φετινός εορταστικός τους τζίρος ήταν χειρότερος από τον περσινό αφορά ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων καταδεικνύει την ανισορροπία της αγοράς και την ανάγκη να αναληφθούν πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση για στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης. Είναι σίγουρο πως η απόδοση των οικονομικών ελαφρύνσεων που έχουν εξαγγελθεί θα έχουν θετική επίδραση στην πραγματική οικονομία τους επόμενους μήνες, αλλά η ΕΣΕΕ τονίζει πως χρειάζονται τολμηρότερες παρεμβάσεις τόσο στη κατεύθυνση ενίσχυσης του εισοδήματος των καταναλωτών, όσο και στην ελάφρυνση των επιχειρήσεων από υπέρογκα φορολογικά βάρη».
Και κατέληξε: «Η αποτύπωση αυτής της εικόνας καθιστά επιτακτική την προετοιμασία και ενημέρωση του εμπορικού κόσμου για τις σημαντικές αλλαγές στο εμπόριο παγκοσμίως. Το διεθνές συνέδριο "Future of Retail" που οργανώνει η ΕΣΕΕ στις 7 και 8 Φεβρουαρίου φιλοδοξεί να αποτελέσει τη "γέφυρα" με το μέλλον του εμπορίου και να εξοπλίσει τον Έλληνα έμπορο και με την απαραίτητη γνώση για τις νέες τεχνολογίες που στο άμεσο μέλλον θα επηρεάσουν τη λειτουργία της επιχείρησής του. Στόχος μας να μην μείνει καμία ελληνική επιχείρηση πίσω από τις εξελίξεις».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας απονεμήθηκε η ανώτατη διάκριση του Θρόνου, ο Μεγαλόσταυρος του Αγίου Μάρκου με αστέρι
Ποια μηνύματα θα εκπέμψει ο πρωθυπουργός
Νέο σύστημα ελέγχων και κυρώσεων για τα ανασφάλιστα οχήματα
Ξεκίνησαν οι παραλαβές φακέλων - Τι πρέπει να κάνουν οι ψηφοφόροι
Η ανακοίνωση του Μητροπολίτη
Η ατζέντα του συνεδρίου και οι θεματικές
Ο πρωθυπουργός πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη
Η ανάρτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κατά του Άδωνι Γεωργιάδη
Το «ευχαριστώ» στους κατοίκους του νησιού «γιατί έδωσαν τα υψηλότερα ποσοστά στην επικράτεια»
Ο πληθωρισμός τροφίμων έχει αρχίσει να αποκλιμακώνεται
Η δουλειά ενός υπουργού σε ένα υπουργείο είναι πολύ σημαντική για τους ανθρώπους που επηρεάζονται από τη δράση το υπουργείου. Για τον υπουργό δεν είναι το ίδιο σημαντική
Οι δίκες προκειμένου να ικανοποιηθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα, προκαλούν σοβαρά προβλήματα
Η πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις
«Μου θύμισε φασίστες» - «Είναι ενεργούμενο της Pfizer»
Στο βίντεο ακούγεται η υπόκρουση του τραγουδιού «Ζari»
Mε αφορμή τις δηλώσεις του άλλοτε υπουργού της ΝΔ για τον Στέφανο Κασσελάκη
Πιο πετυχημένος πρωθυπουργός από το 1974 ο Ανδρέας Παπανδρέου
Βολες για «γραμμή Πολάκη» στον ΣΥΡΙΖΑ
Η ομιλία του πρώην πρωθυπουργού (στα αγγλικά) από το Βερολίνο
Τι αλλάζει με το νέο πλαίσιο του ΥΠΕΘΟ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.