Πολιτικη & Οικονομια

Σπίρτζης κατά Αττικής Οδού: Δεν μπορεί να αυθαιρετεί με τα διόδια

«Η εταιρεία προέβη στην ανακοίνωση των νέων τιμών, επειδή θέλει να προκαταβάλει την αύξηση μέσα στις εκλογές» είπε μεταξύ άλλων

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
spirtzis
Χρήστος Σπίρτζης/ ©INTIMENEWS/ΒΑΡΑΚΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

«Δεν μπορεί να αυθαιρετεί η Αττική Οδός. Να αφήσει τα προσχήματα για τις αυξήσεις στα διόδια» δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

H Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ισχύει από χθες μέχρι και 45 μέρες, οπότε ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να προχωρήσει στην ψήφισή της. Επομένως είναι στην ευχέρεια της επόμενης κυβέρνησης αν θα συνεχίσει τις πολιτικές για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο News 24/7 ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι είναι υποχρέωση του κράτους να ελέγξει όλα τα στοιχεία της Αττικής Οδού, η οποία καλείται να αιτιολογήσει τα οικονομοτεχνικά μοντέλα που εφαρμόζει προκειμένου να ελεγχθεί αν έχει γίνει η απόσβεση των επενδυμένων κεφαλαίων ή όχι.

Ο υπουργός αποσαφήνισε ότι η εισαγγελική έρευνα γίνεται για να εξακριβωθεί αν τα έσοδα και τα έξοδα της εταιρείας είναι τέτοια που να αιτιολογούν τη σύμβαση μέχρι το 2024 ή όχι, αν δηλαδή τα έξοδα έχουν κοστολογηθεί σε ύψος που να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, αν έχουν αποσβεστεί τα επενδυμένα κεφάλαια, με ποιες τιμές διοδίων, αν υπάρχει κάποια καταστρατήγηση στους όρους της σύμβασης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα, επειδή η Αττική Οδός, όπως είπε ο υπουργός, δεν έχει προσκομίσει όλα τα στοιχεία πρέπει να γίνει ένας ενδελεχής έλεγχος και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προσλάβει οικονομοτεχνικό σύμβουλο ώστε η εταιρεία να φέρει όλα τα στοιχεία, να γίνει ο έλεγχος και να καθοριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής της Αττικής Οδού στο ελληνικό Δημόσιο, ίσως και νωρίτερα από το 2024, σύμφωνα με τις ενδείξεις που έχει το υπουργείο.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η εταιρεία δεν έχει αυξήσει τα διόδια 13 χρόνια, παρότι έχει το δικαίωμα, γεγονός που δείχνει ότι το οικονομοτεχνικό μοντέλο που εφαρμόζει είναι επικερδές.

Σε ερώτημα αν η εταιρεία μπορεί να καθορίζει μονομερώς το ύψος των διοδίων, ο υπουργός απάντησε ότι μπορεί, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπάρχει από το 1996, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να αυθαιρετεί, αγνοώντας το δημόσιο συμφέρον και τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις που έχει, χωρίς να αποδείξει ότι υπάρχει ανάγκη για τις αυξήσεις.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν την ώρα που το υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την εταιρεία για την ωρίμανση των έργων επέκτασης του φυσικού αντικειμένου με νέο διαγωνισμό ώστε να μειωθούν τα διόδια, η Αττική Οδός να ανακοινώνει αύξηση των διοδίων.

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι η εταιρεία προέβη στην ανακοίνωση των νέων τιμών διοδίων, επειδή θέλει να προκαταβάλει την αύξηση μέσα στις εκλογές, θεωρώντας ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει αντίδραση από την κυβέρνηση, αλλά και τις εξελίξεις στην Αττική Οδό μετά τις εκλογές, με όποια κυβέρνηση προκύψει.

Απαντώντας σχετικά με δημοσιεύματα που φέρουν το υπουργείο να έχει συμφωνήσει στις αυξήσεις, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στο τέλος του 2018 η εταιρεία είχε γνωστοποιήσει τις προθέσεις της στο υπουργείο, ωστόσο υπήρξε στη συνέχεια επικοινωνία για την αναστολή της αύξησης των διοδίων.

Όπως τότε υπήρξε αντίδραση υπάρχει και τώρα, προσέθεσε ο υπουργός και αυτή η αντίδραση δεν αφορά έναν υπουργό ή μια κυβέρνηση αλλά έχει να κάνει με άστοχες συμβάσεις, που έρχονται από το παρελθόν και οι οποίες αφήνουν το περιθώριο αυθαιρεσίας σε όποιον ιδιώτη.

Σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να προσφύγει στη Δικαιοσύνη και τον κίνδυνο να επιβαρυνθούν οι Έλληνες πολίτες από την καταβολή αποζημιώσεων, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι αυτό δείχνει ότι θέλουν να επαναφέρουν αυτό που γινόταν χρόνια πριν, δηλαδή με προσχήματα να παίρνουν χρήματα από τον ελληνικό λαό χωρίς επαρκή αιτιολόγηση.

Αυτά οφείλουν να τα ξεχάσουν διότι η χώρα έχει αλλάξει σελίδα, τόνισε και επισήμανε: Πρέπει να φέρουν τα στοιχεία και να γίνουν πραγματικοί υπολογισμοί για την απόσβεση των κεφαλαίων που επενδύθηκαν ώστε να επιστρέψει η Αττική Οδός στο Δημόσιο.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαφθορά στον Δημόσιο Τομέα: Τι είχες Ελλάδα, τι είχα πάντα
Διαφθορά στον Δημόσιο Τομέα: Τι είχες Ελλάδα, τι είχα πάντα

Δεν υπάρχει χειρότερη κατάντια από την ανοικτή «διαπαιδαγώγηση» της κοινωνίας στην παρανομία και στον χρηματισμό. Η κυβέρνηση έχει ευθύνη και πρέπει να την αναλάβει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.