Πολιτικη & Οικονομια

Ένα στα δύο μαγαζιά είχε μικρότερο τζίρο φέτος τα Χριστούγεννα από το 2017

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνών της ΕΣΕΕ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνών της ΕΣΕΕ, ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (51%) ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%).

Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση. Εντυπωσιακό είναι, μάλιστα, το γεγονός ότι το 48% των επιχειρήσεων που είχαν μείωση τζίρου, είδαν τις πωλήσεις τους μειωμένες ως και 20%, ενώ καταγράφεται κι ένα διόλου μικρό ποσοστό 16,7%, που είχαν μειωμένες πωλήσεις πάνω από 41%.

Αύξηση πωλήσεων παρουσίασε μόλις το 18% των επιχειρήσεων, ενώ αν δει κανείς την ποιοτική ανάλυση, θα διαπιστώσει ότι το ποσοστό αυτό ανεβαίνει (28,6%) για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Συμπέρασμα; Χαμένοι της εορταστικής περιόδου είναι οι αυταπασχολούμενοι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, δηλαδή η ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Σημειωτέον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (57,6%) που είχαν αύξηση τζίρου, αυτή δεν ξεπέρασε το 10%.

Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι κατά δήλωση τους το 74,5% των επιχειρήσεων κατάφερε να καλύψει τις φορολογικές του υποχρεώσεις.