Πολιτικη & Οικονομια

Γι' αυτό έκανα μήνυση στον Αμβρόσιο

Ο Πέτρος Σαπουντζάκης διηγείται τι έγινε στο δικαστήριο, τι πιστεύει για τον μητροπολίτη, τους υποστηρικτές του και τη δικαιοσύνη

4669-35224.jpg
Τάκης Σκριβάνος
ΤΕΥΧΟΣ 653
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πέτρος Σαπουντζάκης
©Κατερίνα Παπαδημητρίου

Ο Πέτρος Σαπουντζάκης είναι ένα από τα εννέα άτομα που έκαναν μήνυση στον Αμβρόσιο, μετά το κήρυγμα μίσους το Δεκέμβρη του ’15, όταν ο μητροπολίτης καλούσε τον κόσμο «να φτύσει» τους γκέι. Δάσκαλος σε δημοτικό ο ίδιος και ακτιβιστής στη συλλογικότητα Πολύχρωμο Σχολείο, μας διηγείται τι έγινε στο δικαστήριο, τι πιστεύει για τον μητροπολίτη, τους υποστηρικτές του και τη δικαιοσύνη.

Εξήγησέ μας πώς άρχισε όλο αυτό, τι συνέβη και μαζί με κάποιους άλλους μηνύσατε τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο.
Ήταν Δεκέμβριος του 2015, είχε κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης που αφορούσε και τα ομόφυλα ζευγάρια. Τότε ο μητροπολίτης ανέβασε στο blog του ένα κήρυγμα μίσους εναντίον των ομοφυλόφιλων, τους οποίους χαρακτήριζε αποβράσματα και καλούσε την κοινωνία να μας αποδοκιμάζουν, να μας φτύνουν και λοιπά. Αποφασίσαμε, λοιπόν, εννέα άνθρωποι, ακτιβιστές από διάφορες συλλογικότητες και μη και κάναμε τη μήνυση, τόσο για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους, με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο, όσο και για κατάχρηση του εκκλησιαστικού αξιώματος. Ο εισαγγελέας αποφάσισε να προχωρήσει τη μήνυση, έγινε πρόσφατα το δικαστήριο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου και το αποτέλεσμα το γνωρίζουν όλοι, ο Αμβρόσιος αθωώθηκε.

Ήσουν στη δίκη; Τι έγινε εκεί;
Ήμουν, ήμασταν οι οκτώ από τους εννιά μηνυτές. Ήταν μια τραγική διαδικασία. Κράτησε 8 ώρες και σε όλο αυτό το διάστημα η έδρα δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον αν αυτά που καταγγέλλαμε ήταν αληθινά, αν ο Αμβρόσιος με τη ρητορική μίσους δημιουργούσε προβλήματα στις ζωές μας, στην καθημερινότητά μας. Η μόνη έγνοια του δικαστηρίου ήταν να αποδείξει ότι η ρητορική του Αμβρόσιου αφορούσε μόνο τους πολιτικούς του ΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι που ο δικηγόρος του διατύπωνε αρκετές ερωτήσεις όπως «αν σας πω “δεσποινίς μου”, θα προσβληθείτε;». Ο ίδιος ο Αμβρόσιος, βέβαια, φαινόταν πολύ άνετος, δεν ίδρωνε το αυτί του. Και ξέρεις ποιο είναι το παράδοξο; Ότι εκεί που το δικαστήριο προσπαθούσε να αποδείξει ότι άλλα εννοούσε με τα λεγόμενά του, πήρε ο ίδιος το λόγο κι έλεγε ότι θα πυροβολούσε κιόλας ομοφυλόφιλους – νομίζω αναφερόταν συγκεκριμένα σε κάποιον που ήταν στο Pride ντυμένος παπάς.

Ήταν υποστηρικτές του στο δικαστήριο;
Κυριαρχούσε το ράσο, μπορεί να ήταν και περισσότεροι από 50 παπάδες. Ήταν, επίσης, δύο δήμαρχοι κι ένας πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής, ο Αρβανίτης. Τους πολίτες του Αιγίου δεν τους είδα. Να φανταστείς ήρθε και με βρήκε στην άκρη ένας παπάς, από τους υποστηρικτές του, και μου έλεγε «σας καταλαβαίνω, καταλαβαίνω τι έχετε περάσει» και διάφορα τέτοια. Θεωρώ ότι όλοι αυτοί ήταν άτομα που έχουν ανάγκη τον Αμβρόσιο και κλήθηκαν να βρίσκονται εκεί. Είναι ξεκάθαρο ότι «κρατάει» πολλούς, αλλά δεν ξέρω να σου πω με ποιο τρόπο.  

Έχεις δεχτεί απειλές για τη συγκεκριμένη υπόθεση;
Γενικώς, έχω δεχτεί πολλές φορές απειλές, όταν έχω βγει κι έχω καταγγείλει ομοφοβικά ή τρανσφοβικά περιστατικά. Παίρνω διάφορα μηνύματα του τύπου «ετοιμάζουμε εμφύλιο κι εσείς θα είστε οι πρώτοι που θα καθαρίσουμε». Παρεμπιπτόντως, έχω κάνει καταγγελίες για αυτές τις απειλές αλλά ποτέ δεν έχει γίνει τίποτα. Για την υπόθεση του Αμβρόσιου, πάντως, δεν δέχτηκα καμία απειλή. Αλλά κι εγώ δεν θεωρούσα ότι θα υπήρχε κάτι τέτοιο γιατί η πολύ μεγάλη πλειονότητα του κόσμου, και των πιστών εννοώ, είναι δυσαρεστημένος με όλα αυτά. Ακόμα και ακραίοι λένε «εντάξει, θα μπορούσε να το πει και αλλιώς».

Τι κατάλαβες από την έκβαση της δίκης;
Ότι ενώ ο κόσμος θέλει, ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί.

Η ελληνική κοινωνία είναι ομοφοβική;
Κοίτα, τα πράγματα δεν είναι άσπρο-μαύρο, υπάρχει μια κλίμακα στο ενδιάμεσο. Θα σου έλεγα ότι, παρότι έχουμε δρόμο ακόμη, έχουν γίνει πολλά βήματα. Πλέον, η ομοφοβία εκφράζεται πιο πολύ με μια πλάγια μορφή διάκρισης όχι με έναν μπρούταλ τρόπο. Βέβαια, θα συναντήσεις και τα ούγκανα, που θα βρίσουν ή και θα χτυπήσουν, αλλά αυτοί είναι ένα μικρό ποσοστό. Θύματά τους είναι κυρίως τα άτομα με ορατότητα, δηλαδή αυτοί των οποίων η διαφορετικότητα είναι ορατή, ένα τρανς άτομο, ένας θηλυπρεπής άνδρας, μια αρρενωπή γυναίκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ