- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Αντίστροφη μέτρηση για τις φορολογικές δηλώσεις: «Καμπάνα» 22% αν δεν καλυφθεί το ελάχιστο ποσό e-αποδείξεων
Ποιοι και πώς εξασφαλίζουν το αφορολόγητο
H αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων έχει αρχίσει, ενώ σήμερα λήγει η προθεσμία που έχουν οι τράπεζες για να αποστείλουν στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) όλες τις συναλλαγές που διενήργησαν οι φορολογούμενοι στη διάρκεια του 2017, μέσω πλαστικού χρήματος ή ευρύτερα μέσω ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
Πρόκειται για τα στοιχεία, με βάση τα οποία θα «χτισθεί» το αφορολόγητο ποσό εισοδήματος για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και του αγρότες που ισοδυναμεί με έκπτωση φόρου 1.900- 2.100 ευρώ. Σημειώνεται ότι από τα εισοδήματα του 2017 για πρώτη φορά το αφορολόγητο ποσό εισοδήματος συνδέθηκε υποχρεωτικά με συναλλαγές μόνο με τη χρήση καρτών ή άλλων μορφών πλαστικού χρήματος.
Στην εγκύκλιο προβλέπεται ότι ειδικά για τις συναλλαγές του φορολογικού έτους 2017, οι πάροχοι υποχρεούνται να αποστείλουν άπαξ, τα στοιχεία των συναλλαγών για το έτος 2017, συγκεντρωτικά, ανά Α.Φ.Μ., μέχρι τις 2 Απριλίου 2018, πέραν της υποχρέωσης που ήδη υπάρχει για αποστολή των συγκεκριμένων στοιχείων σε μηνιαία βάση έως τις 20 του επομένου μηνός από το μήνα διενέργειας των συναλλαγών.
Τα τραπεζικά ιδρύματα αποστέλλουν συγκεντρωτικά, ανά ΑΦΜ, τόσο πληρωμές οι οποίες έγιναν με μεταφορά πιστώσεων και άμεση χρέωση σε πίστωση επαγγελματικών λογαριασμών όσο και συναλλαγές με χρήση χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών με εξαίρεση τις εταιρικές. Ειδικότερα:
1. Μεταφορές πίστωσης και άμεσες χρεώσεις σε πίστωση επαγγελματικών λογαριασμών (ΕΛ).
Ο πάροχος δημιουργεί συγκεντρωτικές εγγραφές μεταφοράς πιστώσεων και άμεσων χρεώσεων, με τα ακόλουθα κριτήρια:
* Συναλλαγές με βάση την ημερομηνία εκκαθάρισης για το μήνα αναφοράς, καθώς και την ημερομηνία οφειλής για τις μεταφορές πίστωσης.
* Συναλλαγές που αφορούν ηλεκτρονικές πληρωμές, συμπεριλαμβανομένων πληρωμών με ηλεκτρονικό χρήμα για αγορά αγαθών και υπηρεσιών σε πίστωση ενεργών λογαριασμών πληρωμών που περιλαμβάνονται και δηλώνονται στην εφαρμογή Επαγγελματικών Λογαριασμών (ΕΛ).
* Συναλλαγές με βάση την κατηγορία ΕΛ.
Σε κάθε περίπτωση οι περιλαμβανόμενες συναλλαγές αφορούν και αναφέρονται στον ΑΦΜ του δικαιούχου του λογαριασμού πληρωμών χρέωσης και όχι στους τυχόν συν-δικαιούχους κάθε λογαριασμού πληρωμών.
2. Συναλλαγές με χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων) εξαιρουμένων των εταιρικών.
Σημειώνεται ότι το ελάχιστο ποσό των e-αποδείξεων που θα έπρεπε να είχαν συγκεντρώσει πέρυσι οι φορολογούμενοι ανάλογα με το εισόδημά τους προσδιορίζεται με την εξής προοδευτική κλίμακα:
- 10% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ,
- 15% για εισόδημα από 10.000,01 έως 30.000 ευρώ και
- 20% για εισόδημα από 30.000,01 και άνω με το ανώτατο ποσό που θα πρέπει να συγκεντρώσει ο φορολογούμενος να ανέρχεται στις 30.000 ευρώ.
Στην περίπτωση συζύγων με κοινό τραπεζικό λογαριασμό, όπου ο ένας φορολογούμενος δικαιούται αφορολόγητο (π.χ. μισθωτός) και ο έτερος δεν δικαιούται (π.χ. ελεύθερος επαγγελματίας), ο δικαιούχος αφορολογήτου μπορεί να χρησιμοποιήσει το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών του κοινού λογαριασμού για το χτίσιμο του αφορολογήτου.
Αν δεν καλύπτεται το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό, τότε ο φόρος εισοδήματος που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή 22%.
Ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογούμενου η έκπτωση φόρου διαμορφώνεται ως εξής:
- 1.900 ευρώ χωρίς προστατευόμενα τέκνα.
- 1.950 ευρώ για φορολογούμενους με 1 προστατευόμενο τέκνο.
- 2.000 ευρώ για φορολογούμενους με 2 προστατευόμενα τέκνα.
- 2.100 ευρώ για φορολογούμενους με 3 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα.
Σημειώνεται ότι μισθωτοί και συνταξιούχοι 70 ετών και άνω, τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση, οι φορολογικοί κάτοικοι της ΕΕ ή του Ε.Ο.Χ. που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα και φορολογούνται με την κλίμακα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικού χρήματος. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσεις αποδείξεις για τις αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών και να δηλώσουν το ποσό των δαπανών με αποδείξεις στον κωδικό 049-050 του Ε1.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θα κινηθώ δικαστικά για την προστασία της προσωπικότητάς μου», γράφει σε ανάρτησή του
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αποσπασματικές λογικές», τόνισε ο Περιφερειάρχης Αττικής
Τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής προτείνει το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη
Μενδώνη: «Η Ελλάδα χτίζει γέφυρες πολιτισμού στις Πρέσπες»
Στο Καστελλόριζο βρέθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις 1 δισ. ευρώ
«Ήταν ταγμένος στην αποστολή του δημόσιου λειτουργού»
Η ημερομηνία που περιμένουν πώς και πώς οι καταναλωτές
«Δεν πρέπει η πορεία αυτή να σταματήσει»
Τα κρίσιμα ζητήματα για τα πανεπιστήμια που μπαίνουν στην ατζέντα
Αυξήσεις έως και 55% στην ενέργεια - Έντονες πιέσεις σε στέγαση, μεταφορές και υπηρεσίες
Η απόφαση για την ένταξή του στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας ελήφθη από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Οι δικαιούχοι και τα ποσά που δίνονται
Γιατί τα λόγια του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ στην Πνύκα δεν έχουν καμία σημασία
Ποιες μεταφορές μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Εφορίας
Η απάντηση για τα σχόλια που δέχθηκε
Γιατί πληρώνονται αρκετά νωρίτερα
«Το καλώδιο μπορεί να προχωρήσει χωρίς καμία έκπτωση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα» - Όσα τόνισε ο πρωθυπουργός στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ
Η ομιλία του Μάρκο Ρούμπιο στην Αθήνα επαναφέρει το ερώτημα πώς μπορούν να συνυπάρξουν η στρατηγική ισχύς, η ελευθερία και οι δημοκρατικές αξίες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.