Πολιτικη & Οικονομια

«Ταξικές» ποινές στον ΚΟΚ και ταξί τύπου Λυμπερόπουλου

Το τελικό νομοσχέδιο του κ. Σπίρτζη

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ποινές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σύμφωνα με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη και επιστροφή των ταξί σε «προνεωτερική» κατάσταση, όπως πάγια ζητούσαν οι συνδικαλιστές του κλάδου με επικεφαλής το γνωστό κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο (φωτογραφία), προβλέπει το τελικό νομοσχέδιο του υπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη, που δόθηκε για διαβούλευση – εξπρές.

Λεπτομερέστερα, τα πιο ουσιώδη σημεία:

  • Στον  ΚΟΚ προβλέπεται ένα βασικό πρόστιμο, μειωμένο κατά 40% σε σύγκριση με το ισχύον, το οποίο θα προσαυξάνεται ανάλογα με τα εισοδήματα του παραβάτη. Για να γίνει αυτό, θα υπάρχει υπηρεσιακή αλληλογραφία της Τροχαίας με το υπουργείο Οικονομικών, και το τελικό πρόστιμο θα έρχεται από την εφορία.
  • Στα ταξί, το όριο ηλικίας αυξάνεται από τα 15 στα 18 χρόνια.
  • Οι e-εφαρμογές μίσθωσης ταξί τελικά δεν καταργούνται πλήρως, αλλά παρεμποδίζονται εντονότατα, αφού όσοι τις παρέχουν υποχρεώνονται να συστήσουν εταιρίες με κύρια δραστηριότητα το μεταφορικό έργο, ενώ μέχρι τώρα ήταν απλά μεσολαβητές, όπως παντού στον κόσμο. Επίσης τούς υψώνονται και άλλα διοικητικά – οικονομικά – γραφειοκρατικά και φορολογικά εμπόδια.
  • Τα ποδήλατα θα μπορούν να χρησιμοποιούν και επίσημα τις λεωφορειολωρίδες, μια και οι ποδηλατόδρομοι σχεδόν δεν υπάρχουν.