Πολιτικη & Οικονομια

Μεγάλη μείωση κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ

Πάνω από τους μισούς ψωνίζουν μόνο από τις προσφορές

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ακόμα και το σούπερ μάρκετ «κόβουν» οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, για ν’  αντεπεξέλθουν  στην κρίση, ενώ περισσότεροι από τους μισούς ψωνίζουν πια μόνο είδη προσφοράς. 

Αυτό δείχνουν η μελέτη  «ShopperHood Study» του ECR Hellas (Σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων), που συγκρίνει τη διετία 2015 –2017, και η μελέτη της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), που συγκρίνει τα χρόνια 2009 – 2017.

Λεπτομερέστερα, τα κύρια στοιχεία:

  • Το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2017 είναι 239 ευρώ (-41 ευρώ)
  • Οι καταναλωτές  πάνε στο σούπερ μάρκετ 9 φορές το μήνα έναντι 10 το 2015
  • …Ακόμα, ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψή τους: 28 ευρώ κατά μέσο όρο το 2015, έναντι 26,5 ευρώ σήμερα
  • Το 51% των καταναλωτών περιμένει να περάσει ένα προϊόν στις προσφορές, για να το αγοράσει (το 2015 ήταν 42%)
  • Το πεντάμηνο Ιανουαρίου -Μαΐου 2017 υπολογίζεται μείωση του κύκλου εργασιών των σούπερ μάρκετ κατά περίπου 5% σε σύγκριση με πέρυσι
  • Η ετήσια καταναλωτική δαπάνη για το σύνολο των αγορών φτάνει, κατά μέσο όρο, τα 12.940 ευρώ αν ανοικοκυριό, ενώ στην Ευρωζώνη είναι στις 21.413 ευρώ και στην ΕΕ 20.000 ευρώ
  • Η  ιδιωτική κατανάλωση από τα 152 δισ. ευρώ μειώθηκε στα 116 δισ. ευρώ (συρρίκνωση κατά 36 δισ. ευρώ)
  • Η σωρευτική μεταβολή του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο δείχνει μείωση 33,5% σε οχτώ χρόνια: ο τζίρος το πρώτο εφτάμηνο του 2009 ήταν 6,30 δισ. ευρώ, ενώ (κατ’ ́εκτίμηση) την αντίστοιχη περίοδο του 2017 είναι 4,19 δισ., δηλαδή 2,11 δισ. ευρώ λιγότερα.