Πολιτικη & Οικονομια

Στο Δημόσιο και με τη βούλα ο ΟΑΣΘ

«Πέρασε» το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του οργανισμού - Τι ψήφισαν τα κόμματα

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, την ώρα που ΝΔ, ΚΚΕ, Ποτάμι και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν. Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Σπίρτζης: Χαρακτηριστικό παράδειγμα παλαιοκομματικής νοοτροπίας

Ολομέτωπη επίθεση προς τη Νέα Δημοκρατία εξαπέλυσε κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.

«Αυτή η κυβέρνηση δεν θα κάνει τα ίδια που έκανε η αξιωματική αντιπολίτευση με τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και δεν θα της επιτρέψει να κάνει στη Θεσσαλονίκη ό,τι έκανε με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας: «Η περιουσία του ΟΑΣΘ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο από το 2010. Η “από-ιδιωτικοποίησή” του θα κοστίσει τόσα όσα χρωστά. Τα δήθεν διεκδικούμενά του είναι αυτά που χρωστά στο ελληνικό δημόσιο».

«Ο ΟΑΣΘ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της παλαιοκομματικής νοοτροπίας της ΝΔ, που συντηρεί για 60 χρόνια ένα παλαιοκομματικό κάστρο» υπογράμμισε.

«Αυτή η οικονομική όαση σπατάλης ξεχάστηκε, ακόμα και μέσα στην κρίση. Αυτοί οι μεγάλοι μεταρρυθμιστές, όπως λένε, τον ξέχασαν. Το 2010 η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ θα μεταφερόταν στο Δημόσιο. Η ΝΔ, όμως, επέκτεινε για πάντα τη σύμβαση, έναν χρόνο μετά την έκδοση του ευρωπαϊκού κανονισμού και εν πλήρη γνώσει ότι ήταν παράνομη, γι’ αυτό και δεν την έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση» συμπλήρωσε.

«Παραλάβαμε μια κοινωνία σε αποδόμηση, με την εντολή να βγάλουμε τη χώρα από τον εφιάλτη που τον έβαλαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Παραλάβαμε πολιτικές στις οποίες εσείς ήσασταν προσηλωμένοι με τους δανειστές και όχι εμείς, και προσπαθούμε να τις τελειώνουμε με τις λιγότερες απώλειες. Γι’ αυτό κάθε ημέρα γίνεται μια συνεχής και επίπονη προσπάθεια. Εμείς, ούτε έχουμε αλλάξει, ούτε έχουμε παραδοθεί» επεσήμανε ακόμη.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε στη Βουλή το πόρισμα του Σώματος Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών, που -όπως είπε- πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια εντέλλεται για έλεγχο της λειτουργίας του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με τα ευρήματα διαπιστώνεται μεταξύ άλλων ότι:

Το μεγαλύτερο ύψος μισθωμάτων για τα έτη 2010-2015 καταβάλλεται σε Προμηθευτικό Συνεταιρισμό, ο οποίος έχει στην ιδιοκτησία του όλους τους χώρους των γραφείων και των αμαξοστασίων Φοίνικα και Σταυρούπολης και του οποίου η μετοχική σύνθεση είναι κατά 65% ίδια με αυτήν του ΟΑΣΘ. Και ενώ η δαπάνη μισθωμάτων του ΟΑΣΘ εισπράττεται ως έσοδο από τους μετόχους του, υπολογίζεται στις σταθερές δαπάνες του Οργανισμού, με κύρια επίπτωση στην αντισταθμιστική καταβολή.

Τα ετήσια μισθώματα που καταβάλλει ο ΟΑΣΘ στο εμπορικό κέντρο που εδρεύει ο Οργανισμός, μετά από δειγματοληπτικούς ελέγχους, είναι υψηλότερα έως και 140% από το ετήσιο τεκμαρτό μίσθωμα των ακινήτων που εκμισθώνονται στο ίδιο κτήριο, το οποίο οδηγεί σε μεγαλύτερες δαπάνες.

Οι ακαθάριστες αποδοχές του προσωπικού δεν αντιστοιχίζονται μεταξύ των δεδομένων που διαθέτουν οι δύο αρμόδιες Διευθύνσεις του ΟΑΣΘ, καθώς υπερβάλλοντα ποσά δηλώνονταν σε διαφορετικό λογιστικό κωδικό, ώστε ο ΟΑΣΘ να μην αποδίδει ΦΠΑ προς το ελληνικό δημόσιο, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ, πλέον των νόμιμων προσαυξήσεων.

Ο ΟΑΣΘ, πέρα από τις αδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων με κριτήρια αμφίσημα, επέλεγε τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης ή της επέκτασης συμβάσεων προμηθειών και παροχής υπηρεσιών σε υψηλότερες τιμές σε σχέση με προγενέστερες χρήσεις και για υπηρεσίες που θα μπορούσαν να καλυφθούν in house, αυξάνοντας εντέχνως το λειτουργικό κόστος του Οργανισμού.