Πολιτικη & Οικονομια

Σε καθεστώς διωγμού οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία - ο Φίλης τους αποκλείει από τα ΚΕΔΔΥ

Επιστολή διαμαρτυρίας από την ΕΣΑμεΑ για την «απαράδεκτη διάταξη»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Την αγανάκτηση του αναπηρικού κινήματος εκφράζει με επείγουσα επιστολή της στον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη η Ε.Σ.Α.με.Α., για την απαράδεκτη διάταξη που συμπεριλαμβάνεται στην εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, έτους 2016-17, μέσω της οποίας αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία όρασης ή ακοής ή είναι τετραπληγικοί - παραπληγικοί, από την πρόσληψή τους σε ΚΕΔΔΥ ή σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης.

Σύμφωνα με την ομοσπονδία το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο συνεχίζει να αγνοεί τα αιτήματα της Ε.Σ.Α.μεΑ. για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση των εκπαιδευτικών με αναπηρία, όπως το Σύνταγμα και η νομοθεσία της χώρας επιτάσσουν, αλλά διογκώνει τα προβλήματα αντί να τα επιλύει, με την έκδοση αναχρονιστικών και αντισυνταγματικών διατάξεων.

Στην ανακοίνωση τονίζουν ότι η συγκεκριμένη διάταξη, σε συνδυασμό με την κατάργηση του Πίνακα Α΄ και το υφιστάμενο καθεστώς πρόσληψης εκπαιδευτικών με αναπηρία, καταδικάζουν το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών με αναπηρία και οδηγεί την πλειοψηφία τους στον κοινωνικό αποκλεισμό. Στην ουσία διαμορφώνεται ένα ιδιότυπο καθεστώς διωγμού των εκπαιδευτικών με αναπηρία.

Παράλληλα τονίζουν ποια είναι τα πάγια και διαχρονικά αιτήματα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στο χώρο της εκπαίδευσης:

• Επαναφορά του Πίνακα Α΄ και την κατά προτεραιότητα πρόσληψη των εκπαιδευτικών με αναπηρία ή χρόνια πάθηση με το συγκεκριμένο ποσοστό 20% επί του συνόλου των προσλήψεων.

• Την κατά προτεραιότητα πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν αναπηρία σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό και άνω (50%), η οποία βεβαιώνεται με πιστοποιητικό του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) στη Γενική Εκπαίδευση.

• Κατάργηση της διάταξης που αναφέρει τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών με αναπηρία όρασης ή ακοής ή τετραπληγίας - παραπληγίας με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, για πρόληψη σε ΚΕΔΔΥ ή στο «πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία».

Τι είναι τα ΚΕΕΔΥ

Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα ΚΕΔΔΥ - αλλά και την Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) και τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων.

Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από πενταμελή διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ (προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), ένανπαιδοψυχίατρο ή παιδίατρο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία, έναν κοινωνικό λειτουργό, έναν ψυχολόγο και έναν λογοθεραπευτή.

Στη διεπιστημονική ομάδα δύναται να συμμετέχει και εργοθεραπευτής ή μέλος του εξειδικευμένου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) του κλάδου ΠΕ 31 κατά περίπτωση, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου του οικείου ΚΕΔΔΥ. Οι απόφοιτοι άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, που δεν έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ. Για περισσότερα πατήστε εδώ.