Πολιτικη & Οικονομια

Κυρίτσης, ένας μεταμοντέρνος Συριζοχίπστερ

 O πρώτος Συριζαίος που ντύθηκε για τις ανάγκες του έργου

Σταύρος Κωνσταντινίδης
ΤΕΥΧΟΣ 573
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο ομολογουμένως συμπαθής μέχρι πρόσφατα, λόγω κουλαριστών τόνων και παιδικής αφέλειας, Κυρίτσης συνδυάζει την παράδοση του Συριζαίου με τη μεταμοντερνιά ενός χίπστερ. Είναι ενδεικτική περίπτωση ανθρώπου, που εκφράζει αριστοτεχνικά τη διγλωσσία και την αεράτη στρεψοδικία της συριζαϊκής κουλτούρας, το cool ύφος και την απενοχοποιημένη παραδοξολογία της εγωπαθικής χιπστερικής αντίληψης. Δύο ασύμβατες κοσμοθεωρήσεις βρίσκουν ταυτόχρονη έκφραση στο πρόσωπό του. Περιέγραφε τη μεταναστευτική κρίση σαν το φυσιολογικότερο πράγμα του κόσμου, τη δε απραγία της κυβέρνησης σαν τη μέγιστη ανθρωπιστική πρακτική. Πριν δύο εβδομάδες «θέρισαν» τα χωράφια της Ειδομένης με αστυνομική επιχείρηση, κλείνοντας απλά τις κάμερες. Όλα φαίνονται τόσο εύκολα, αν αποδεχθείς απριόρι με θρησκοληπτική ευλάβεια το αναπόδραστο πεπρωμένο του επαναστατικού σκοπού.

Η σκέψη του Κυρίτση στο επίμαχο άρθρο του, περί τιμωρίας των οπαδών του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, ήταν ανερμάτιστο, εκδικητικό, εμπαθές αποτέλεσμα αφελούς εξυπναδικισμού και αδιανόητης κομπορρημοσύνης. Οι εκ των υστέρων διευκρινίσεις υπήρξαν ακόμη χειρότερες. Έδειχναν σε επίπεδο υφολογίας ότι παίζει συνειδητά προκλητικά με όρους ακραίου διχασμού, πέραν κάθε και όποιας διασύνδεσης με δήθεν μαρξιστικές και ταξικές θεωρίες. Απλός κυνισμός.

Τέλος, μού προκαλεί μεγάλη εντύπωση, μεταξύ σοβαρού και αστείου, η όψιμη ενδυματολογική σοφιστεία και το επιτηδευμένο εμφανισιακό λίφτινγκ, με διαγώνια παραπομπή σε όψη, μοντερνιστικά διανοουμενίστικη, από τότε που πρωταγωνιστεί στη δημοσιότητα. Το έκανε σε προτυπολογία χίπστερ, όπως προσφέρεται κλισαρισμένα στα σύγχρονα barber shop του Κολωνακίου. Κατέβασε μαλλί σε στιλ κοντής φράντζας, έβαλε χοντρά μαύρα κοκάλινα γυαλιά και μάκρυνε τριγωνικώς με προσεγμένη ανισοσταθμία το μουσάκι. Κράτησε μόνο το σκουλαρίκι-κρίκο, που ήταν συμβατό και χρήσιμο στην επιδίωξη της μεταμόρφωσης. Κατέστη έτσι ο πρώτος Συριζαίος που για τις ανάγκες του έργου ντύθηκε χίπστερ. Έγινε ένας μεταμοντέρνος Συριζοχίπστερ.