Πολιτικη & Οικονομια

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Επιβολή έκτακτου φόρου στα καύσιμα, που θα επιβαρύνει όλους τους ιδιοκτήτες ΙΧ με στόχο να υπάρξουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας το... 2017 φέρεται να μελετά η κυβέρνηση, προκαλώντας αντιδράσεις.

"Υπάρχει μια στόχευση να μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας στο μισό, και το αντίστοιχο ποσό που πρέπει να εισέλθει στα δημόσια ταμεία να έρθει μέσα από μια μικρή αύξηση της τιμής των καυσίμων" είπε ο σύμβουλος του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Παν. Μελαχρινός, στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Ημερησία, το υπουργείο Οικονομικών εκτιμώντας και τις χαμηλές, λόγω διεθνούς συγκυρίας, τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα θα προχωρήσει στην αύξηση του ΕΦΚ, ώστε να μπορέσει παράλληλα να προχωρήσει σε ελάφρυνση των τελών κυκλοφορίας.

Εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς μιλούν για αύξηση στην τιμή των καυσίμων από 6,5 λεπτά έως 12 λεπτών το λίτρο, χωρίς να υπολογίζεται η επιβάρυνση του ΦΠΑ. Με την κίνηση αυτή, ένα μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων θα δουν να μειώνονται έως και 50% τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2017, όμως όλοι οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα επιβαρυνθούν το κόστος χρήσης με την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Η αύξηση στο ετήσιο κόστος καυσίμων εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει και τα 250 ευρώ.

 

Κερδισμένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού, οι οποίοι διανύουν κάτω από 10.000 χλμ ετησίως, ενώ χαμένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων μικρού και μεσαίου κυβισμού που διανύουν πάνω από 15.000 χλμ το χρόνο.