Πολιτικη & Οικονομια

Τσίπρας vs ΜΜΕ

Βαγγέλης Κορωνάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κανονικός πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και των περισσότερων ΜΜΕ.

Καθημερινά δημοσιεύματα σε εφημερίδες και κανάλια προσπαθούν να καταδείξουν την ανευθυνότητα των εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ, την άγνοια των στελεχών του γύρω από βασικά θέματα για τα οποία ισχυρίζονται ότι έχουν λύσεις, την αλαζονεία που προκαλεί η μετεωρική άνοδος ανθρώπων απροετοίμαστων να τη διαχειριστούν και την επικινδυνότητα των χειρισμών τους σε σχέση με τις εξωτερικές σχέσεις της χώρας και τη θέση της στην Ευρώπη. Φωνάζουν ότι αυτά που υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ οδηγούν την Ελλάδα στη βαλκανοποίηση και τη μίζερη απομόνωση και κάνουν το παν για να συσπειρώσουν τους ψηφοφόρους σε ένα φιλοευρωπαικό μέτωπο.

Ποιοι είναι όμως αυτοί που τα λένε αυτά και πώς περιμένουν να πείσουν για την ορθότητα των προειδοποιήσεων, όταν έχουν κάνει το παν για να αυτο-απαξιωθούν παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαδικασία διάλυσης της χώρας και της ελληνικής κοινωνίας.

Δελτία ειδήσεων που μπορούν να παίζονται στα πανεπιστήμια του κόσμου σαν αυθεντικά παραδείγματα τριτοκοσμικής δημοσιογραφίας, δημοσιογραφικές ομάδες που φεύγουν για τις καλοκαιρινές διακοπές τους πιο μνημονιακοί κι από τη Λαγκάρντ και γυρίζουν πιο αντιμνημονιακοί και από την Παπαρήγα, κανάλια που οργανώνουν εκστρατείες για να μας πείσουν ότι το Βατοπέδι ήταν μια απλή παρεξήγηση και άλλα που καλούν χρυσαυγίτες και αναδεικνύουν το «ανθρώπινο» πρόσωπό τους σε εκπομπές lifestyle;

Εφημερίδες που διαχρονικά επιχειρούν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη, να επιβάλουν πολιτικούς αρχηγούς της αρεσκείας τους, ψεύτικα ρεπορτάζ με λεπτομέρειες επισκέψεων ξένων αρχηγών που ποτέ δεν έγιναν, εσωτερικά σημειώματα του τύπου «να προσεχθεί ο τάδε επιχειρηματίας γιατί είναι φίλος μας» που κατά λάθος τυπώνονται σε «σοβαρές» εφημερίδες, δημοσιεύματα πίεσης για ανάληψη δημοσίων έργων, ατελείωτα θαλασσοδάνεια με αντάλλαγμα τη σιωπή για τα πεπραγμένα των τραπεζών, κατασπατάληση πόρων σε κρατική διαφήμιση για να διατηρούνται στη ζωή χρεοκοπημένα μέσα, μεγαλοδημοσιογράφοι σε κρατικά η επιχειρηματικά μισθολόγια κι ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Αυτά τα ΜΜΕ προσπαθούν να σημάνουν συναγερμό για την επικινδυνότητα των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας όμως είναι ένας πανέξυπνος άνθρωπος που όπως όλοι οι καλοί δημαγωγοί έχει πιάσει τον παλμό της κοινής γνώμης καλύτερα από τους αντιπάλους του. Και εκμεταλλεύεται την επίθεση εναντίον του, οξύνοντάς την αντιπαράθεση και γνωρίζοντας ότι η πλήρης ανυποληψία και η απαξίωση των ελληνικών ΜΜΕ στην κοινή γνώμη, του κάνει απείρως μεγαλύτερο καλό από ότι κακό.

Είναι σημάδι του παραλογισμού της εποχής που ζούμε και της κατεδάφισης του πολιτικού και μιντιακού συστήματός μας: αν τα παρηκμασμένα ΜΜΕ ήθελαν να πολεμήσουν αποτελεσματικά τον ΣΥΡΙΖΑ, το καλύτερο που θα είχαν να κάνουν θα ήταν να τον υποστηρίξουν.