Πολιτικη & Οικονομια

Για μία χούφτα λάσπη

Μέρα μεσημέρι στην καρδιά της Ηλείας. Ο τρύγος της φράουλας βρίσκεται στην κορύφωσή του.

Νίκος Γεωργιάδης
ΤΕΥΧΟΣ 344
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μέρα μεσημέρι στην καρδιά της Ηλείας. Ο τρύγος της φράουλας βρίσκεται στην κορύφωσή του.  Ένας δημοσιογράφος και ένας φωτορεπόρτερ της εφημερίδας «Το Βήμα» ξυλοκοπούνται από μπράβους ενός φραουλοπαραγωγού διότι αποτόλμησαν να διερευνήσουν τις καταγγελίες για μαζικές παραβιάσεις πολλών άρθρων του ποινικού κώδικα από τσιφλικάδες της περιοχής Νέας Μανωλάδας. Οι παραβιάσεις αυτές αφορούν το Εργατικό Δίκαιο, την Εισφοροδιαφυγή (ασφαλιστικά ταμεία), τη Φοροδιαφυγή (απόκρυψη εσόδων), την παράνομη διακίνηση προσώπων (οικονομικοί μετανάστες). Η άσκηση σωματικής βίας κατά δημοσιογράφων, οι απειλές κατά ζωής δημοσιογράφων και η παράνομη κατακράτηση προσώπων για ίδιον όφελος αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα ενός μεγάλου καταλόγου παραβιάσεων του μισού τουλάχιστον Ποινικού Κώδικα.

Κουφή, μουγκή και αδιάφορη

Η Εισαγγελέας Αμαλιάδας αν και αναλαμβάνει την υπόθεση του ξυλοδαρμού των δύο εργαζομένων στην εφημερίδα «Το Βήμα», αν και ανακρίνει τους μπράβους και τον τσιφλικά, εντούτοις τον αφήνει ελεύθερο επικαλούμενη τα δικονομικά τερτίπια (αλληλομηνύσεις κ.λπ.).

Ήταν πάλι η Εισαγγελέας Αμαλιάδας η οποία πέρυσι τέτοια εποχή είχε επιληφθεί  μιας ανάλογης υπόθεσης ξυλοδαρμού ενός δημοσιογράφου και ενός κάμεραμάν. Το σκηνικό εξελίχθηκε κατά τον ίδιο και τον αυτόν τρόπο. Οι ξυλοκοπηθέντες δημοσιογράφοι ενημέρωσαν τις Αρχές, μετέβησαν στην Εισαγγελέα, η οποία και πάλι άφησε τα πράγματα να κυλήσουν ράθυμα όπως συνηθίζεται σε αυτή την περιοχή της Πελοποννήσου. Πριν από δύο χρόνια ο συνάδελφος της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» και τοπικός αναταποκριτής Κώστας Νοδάρος δέχεται απειλές κατά της ζωής του, καταφεύγει στη Δικαιοσύνη, δημοσιοποιεί την αγριότητα των τσιφλικάδων, αποκαλύπτει το όργιο παρανομιών αλλά και πάλι οι «φίλιες δυνάμεις» του νομού, τοπικοί βουλευτές, αστυνομικές αρχές και η Δικαιοσύνη προτιμούν να κάνουν τα στραβά μάτια.

Τα «Γόμμορα» του Πύργου

Οι τσιφλικάδες της Ηλείας έχουν εγκαθιδρύσει καθεστώς Μαφίας. Οι οικονομικοί μετανάστες που εργάζονται στις φυτείες, ανεξαρτήτου καλλιεργήσιμου προϊόντος, ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης. Χαμηλά μεροκάματα, συνθήκες διαβίωσης αρχαϊκές, πλήρης έλλειψη στοιχειωδών μέσων υγιεινής, καμία ασφάλιση, εκμετάλλευση των εργατών με υποχρεωτική αγορά αγαθών καθημερινής ανάγκης από καντίνες εντός των άθλιων καταυλισμών σε τιμές μεγαλύτερες από εκείνες της αγοράς. Μιλάμε για πόσιμο νερό, όσπρια και δημητριακά και άλλα χρήσιμα προϊόντα που είναι απαραίτητα στην καθημερινή ζωή.

Οι πάντες γνωρίζουν τα πάντα στην Ηλεία. Ωστόσο αυτή η παρανομία, η οποία σε ορισμένες στιγμές προσλαμβάνει διαστάσεις μιας καλά στημένης κόλασης για τους μετανάστες, δεν απασχολεί κανέναν. Οι βουλευτές, η Περιφέρεια, οι προύχοντες και οι Αρχές σιωπούν. Οι εργαζόμενοι ζουν σε καθεστώς τρόμου και κρύβονται. Οι δημοσιογράφοι  αντιμετωπίζουν μία Terra Igognita η οποία διέπεται από άλλους τοπικούς νόμους και τον κώδικα της Omerta. Τα κόμματα εξουσίας (και τα δύο) κάνουν τα στραβά μάτια προφανώς διότι υπάρχει αλληλεξάρτηση με τα τοπικά οικονομικά αλλά καθολικά παράνομα συμφέροντα. Πριν από λίγα χρόνια ένας διορισμένος νομάρχης στην Ηλεία διαφήμιζε διά ζώσης από τα ερτζιανά και τις τοπικές τηλεοράσεις την ποιότητα της ντόπιας ινδικής κάνναβης. Προφανώς τελούσε εν ευθυμία αλλά παρ’ όλα αυτά ουδείς ασχολήθηκε με το ζήτημα. Μεγάλος αριθμός συμπολιτών του θεώρησαν την ενέργειά του ως μεγάλη μαγκιά. Έκτοτε η Ηλεία και θεσμικά κατρακύλησε στην αγκαλιά ενός άριστα λειτουργικού θεσμικού υποκόσμου. Κανενός δεν ίδρωσε το αυτί. Ούτε καν του μητροπολίτη. Βλέπετε οι οικονομικοί μετανάστες στην περιοχή στη συντριπτική πλειοψηφία τους δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι τσιφλικάδες-τραμπούκοι είναι.

Το τυφλό βλέμμα ενός χριστιανού

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν επισκέφτηκε ανήμερα του Πάσχα το πασχαλινό συσσίτιο του Δήμου Αθηναίων αν και ο αριθμός των αναξιοπαθούντων έχει υπερπολλαπλασιαστεί από πέρυσι και άρα το πρόβλημα διογκώνεται. Όχι, δεν προσήλθαν στο συσσίτιο μόνον οικονομικοί μετανάστες. Οι περισσότεροι ήταν πολίτες αυτής της χώρας.

Του εκνευρισμού του  κ. Ιερωνύμου προηγήθηκε μία ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας. Κατά την ανακοίνωση ο δήμαρχος κ. Καμίνης φερόταν να έχει προωθήσει μία οδηγία ζητώντας από τους συντελεστές του ραδιοφωνικού σταθμού «Αθήνα 9,84» να μη χρησιμοποιούν τη φράση «Χριστός ανέστη» αλλά εκείνη του «Χρόνια πολλά». Μέγα ψέμα. Μηδέποτε εδόθη τέτοια οδηγία ανεξάρτητα από το γεγονός ότι  στην Αθήνα ζει και εργάζεται ένας μεγάλος, ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός μη χριστιανών. Πολλοί από αυτούς είναι Έλληνες πολίτες αλλά διαφορικού θρησκεύματος. Θα ήταν πολύ λογικό οι θεσμοί να αντιλαμβάνονταν επιτέλους ότι σε μία σύγχρονη πολιτεία οι έννοιες της ισονομίας και ισοτιμίας δεν ανήκουν στη σφαίρα της θεωρητικής φλυαρίας.

Ο αρχιεπίσκοπος εκνευρίστηκε λοιπόν διότι ο δημοτικός σταθμός δεν αναμετέδωσε Θεία Λειτουργία. Κανένας άλλος ιδιωτικός σταθμός δεν το έκανε. Προφανώς ο επικεφαλής της Εκκλησίας λησμόνησε πως διαθέτει ο ίδιος ραδιοφωνικό σταθμό ο οποίος και αδειοδοτήθηκε ακριβώς για να αναμεταδίδει μεταξύ των άλλων και τη Θεία Λειτουργία. Ο κ. Ιερώνυμος θεώρησε απλά πως οι θεσμοί αυτού του κράτους εξακολουθούν να είναι φέουδο της Εκκλησίας. Δεν έχει ακούσει τίποτε περί σύγχρονης Πολιτείας. Σημειωτέον ότι ο κ. Ιερώνυμος δεν ασχολήθηκε ποτέ με το σκλαβοπάζαρο του νομού Ηλείας και τις ανομίες του χριστιανικού ποιμνίου του. Προφανώς διότι οι ανομίες των χριστιανών είναι νόμιμες κατά την άποψή του.

Τι έγινε ξαφνικά και η μετα-καραμανλική Συγγρού αντέδρασε διά στόματος Μιχελάκη με τέτοια ένταση και θρησκευτικό πάθος; Μα τίποτε απολύτως. Η Νέα Δημοκρατία απλά επιβεβαιώνει με ιδιαίτερη έμφαση πως η διολίσθησή της προς τα θέσφατα της προεμφυλιακής και μετεμφυλιακής Λαϊκής Δεξιάς είναι συνειδητή. Το πολιτικό μέτωπο με την Εκκλησία είναι αραγές. Ουδεμία έκπληξη λοιπόν. Αντιθέτως.

Η μικροτρομοκρατία

Στα Πατήσια ζεί μία πολίτης η οποία δεν είναι Ελληνίδα αλλά κατάγεται από κεντροευρωπαϊκή χώρα. Είναι πλέον και αυτή μεσήλικας. Προέβη στην απονενοημένη ενέργεια να εξέλθει την κατοικίας της προκειμένου να επισκεφτεί κάποιους γνωστούς της. Επέστρεψε τρέχοντας διότι κάποιοι εκ των μεταναστών επιχείρησαν να τη ληστέψουν εν μέση οδώ. Δεν πρόκειται να επαναλάβει αυτή την τόσο ακραία πράξη της. Να μετακινηθεί δηλαδή από το σπίτι της για να βολτάρει στην πόλη της.

Είναι προφανές πως οι μετανάστες στις συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας λειτουργούν εφαρμόζοντας τη δική τους έννοια Δικαίου. Αυτήν του ισχυρότερου ή καλύτερα του πολυπληθέστερου. Οι θεσμοί έχουν παραδοθεί, όπως άλλωστε όλοι οι θεσμοί έχουν παραδοθεί αμαχητί σε αυτή τη χώρα. Προ ημερών ο κ. πρωθυπουργός μετέβη σε μία γειτονιά του Μεταξουργείου προκειμένου να παραστεί στο συνέδριο της Δημοκρατικής Αριστεράς. Κατά τη μετάβασή του αντίκρισε μία Αθήνα καθαρή, ασφαλή, αισθητικά αναβαθμισμένη. Του κ. Παπανδρέου είχαν προηγηθεί οι θεσμοί και είχαν «αδειάσει» τους δρόμους κατά μήκος της πρωθυπουργικής διαδρομής από τις πόρνες, τους νταβατζήδες, τα πρεζόνια, τους παράνομους μικροεμπόρους, τους ανάπηρους ζητιάνους από το Μπάγκλα Ντες, τους εμπόρους ναρκωτικών και τα τσιράκια πάσης φύσεως παρανομίας. Το βλέμμα του πρωθυπουργού δεν σκάλωσε πουθενά. Οι ημέτεροι προφανώς σκέφτηκαν πως ένα πρωθυπουργικό βλέμμα δεν μπορεί να «σκαλώνει» σε μία Μάρνη ή μία πλατεία Βάθη. Είναι προτιμότερο, σκέφτηκαν, το πρωθυπουργικό βλέμμα να μη σκαλώνει σε καμία πραγματικότητα. Εκτός από εκείνην που του αναφέρουν καθημερινά στον «πρωϊνό καφέ». Μόλις ο πρωθυπουργός αναχώρησε ξεμύτισαν οι σκιές. Το Μεταξουργείο επανήλθε στη δική του τάξη πραγμάτων.  

n.georgiadis1@yahoo.com