Πολιτικη & Οικονομια

Το τέλος της επιχειρηματολογίας

Ρωτήστε απλά: «Γιατί το λέτε αυτό; Πού το στηρίζετε;»

Αλέξης Αρβανίτης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Aπό τότε που οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μπήκαν δυναμικά στο κεντρικό πολιτικό προσκήνιο, η επιχειρηματολογία πέθανε. Μαζί της, πέθανε και το δικό μας ενδιαφέρον για την άποψή τους. Είναι πλέον εξαιρετικά κουραστικό να ακούς πολλούς από τους εκπροσώπους των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να συζητούν.

Θες επιστροφή στη δραχμή; Μα αυτό είναι σχέδιο του Σόιμπλε!

Θες παραμονή στο ευρώ; Μα αυτό είναι σχέδιο της διαπλοκής, δεν βλέπεις MEGA;

Τι είπες για τις τράπεζες; Μήπως είσαι εκπρόσωπος του Ντράγκι;

Αλήθεια, πιστεύεις ότι δεν κάνει καλά η κυβέρνηση το έργο της; Ποια η σχέση σου με την οικονομική ολιγαρχία της χώρας;

Άκουσα καλά; Δέχεσαι το εθνικό χρέος; Εσύ είσαι Έλληνας, αγόρι μου;

Αποτελεί σαφέστατα έλλειψη επιχειρηματολογίας η αποφυγή της ουσίας του ζητήματος και η καταφυγή σε μομφές για συμπαράταξη με τον εχθρό. Σημαντικά θέματα όπως οι επιπτώσεις της αλλαγής του νομίσματος, της διαχείρισης του χρέους ή των κεντρικών πολιτικών αποφάσεων δεν θα έπρεπε να κρίνονται με βάση την ταυτότητα του υποστηρικτή μίας άποψης. Μόνο η ουσία του ζητήματος θα έπρεπε να έχει σημασία. Οι εκπρόσωποι των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όμως, συστηματικά αποφεύγουν την ουσία και καταφεύγουν σε μομφές ενάντια στους συνομιλητές τους στη βάση της δήθεν συνεργασίας τους με τον εχθρό. Παρατηρήστε τους, το κάνουν συνεχώς. Δυστυχώς, παρασύρουν και τους οπαδούς τους.

Αυτή η τακτική δεν φανερώνει μόνο απουσία διαλεκτικής ικανότητας. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αναδεικνύουν παντού εχθρούς του λαού και της πατρίδας. Τόσο εντός όσο και εκτός της Ελλάδας. Αυτή είναι η βάση του προπαγανδιστικού, διχαστικού λόγου που τους ανέδειξε στην εξουσία. Είτε πρόκειται για το οικονομικό κεφάλαιο, είτε για τα σκοτεινά παγκόσμια συμφέροντα, είτε για τη διαπλοκή, είτε για τους κακούς Ευρωπαίους, ο εχθρός παραμονεύει. Απομένει μόνο στους αληθινούς αδιάφθορους υπερασπιστές του λαού να τον καταπολεμήσουν.

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πω ότι οι εκπρόσωποι των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν διαθέτουν κάποιο ηθικό πλεονέκτημα έναντι των ανθρώπων που εκφέρουν αντίθετες απόψεις. Άλλωστε, όπως προείπα, η διερεύνηση ενός ζητήματος πρέπει να στηρίζεται στην εξέταση της ουσίας και όχι του φορέα της άποψης. Θα σας ζητήσω μόνο να απαιτήσετε από τους εκπροσώπους του λαού να χρησιμοποιούν αληθινά επιχειρήματα και να παύσουν να ενοχοποιούν το συνομιλητή τους.

Ρωτήστε απλά: «Γιατί το λέτε αυτό; Πού το στηρίζετε;» Μόνο τότε ίσως διαφανεί η φούσκα των ψεμάτων και της προπαγάνδας τους.

Υ.Γ.1 Να τονίσω ότι οι βασικές αρχές προπαγάνδας του Χίτλερ ήταν οι ακόλουθες: αποφυγή έκφρασης ιδεών, επένδυση στο συναίσθημα, συνεχής επανάληψη των ίδιων θέσεων, χρησιμοποίηση μονόπλευρων επιχειρημάτων, κριτική απέναντι στους αντιπάλους, στοχοποίηση συγκεκριμένων εχθρών. Είναι προφανές ότι κάποιοι στο επικοινωνιακό επιτελείο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι διαβασμένοι.

Υ.Γ. 2 Ειδικά ο Σόιμπλε αποτελεί τη βάση του καθοριστικού επιχειρήματος των κορυφαίων πολιτικών της χώρας. Αν πει κάτι ο Σόιμπλε, εμείς θα κάνουμε το αντίθετο. Φοβερό επιχείρημα. Θα σήμαινε μάλιστα ότι αν ο Σόιμπλε έλεγε ότι ελπίζει να μείνουμε στο ευρώ, εμείς θα ζητούσαμε να αποχωρήσουμε. Αυτό το χαμηλό επίπεδο επιχειρηματολογίας συνεισφέρει στη βαθιά προπαγάνδα των κυβερνώντων και στην παραπλάνηση του ελληνικού λαού.