- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εξαρθρώθηκε κύκλωμα νοθείας καυσίμων με δράση σε Ελλάδα και Βαλκάνια - Πώς λειτουργούσε η ομάδα
Μόνο για το 2025, διακινήθηκαν παράνομα πάνω από 1.340.000 λίτρα βενζίνης
Το συνολικό όφελος που αποκόμισε η οργάνωση από τα λαθραία καύσιμα υπολογίζεται σε τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ
Εκατομμύρια ευρώ κέρδη από τη νοθεία καυσίμων, το λαθρεμπόριο, αλλά και τις πειραγμένες αντλίες που είχαν εγκαταστήσει σε «συνεργαζόμενα» πρατήρια καυσίμων σε διάφορες περιοχές της χώρες, είχαν αποκομίσει τα μέλη κυκλώματος που εξαρθρώθηκε από τις αρχές.
Συνολικά, συνελήφθησαν 22 άτομα, επιπλέον 8 άτομα περιλαμβάνονται στη δικογραφία, σφραγίστηκαν 7 πρατήρια καυσίμων, ενώ ένα είχε ήδη σφραγιστεί από προηγούμενο έλεγχο, κατασχέθηκαν 800.000 ευρώ και εντοπίστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες λίτρα καυσίμων και χημικών διαλυτών.
Οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. επί μήνες σε συνεργασία με άλλες κρατικές οικονομικές υπηρεσίες παρακολουθούσαν και κατέγραφαν τις κινήσεις των τότε υπόπτων, διαπιστώνοντας την δράση που είχαν αναπτύξει η οποία ήταν απλωμένη εκτός της Ελλάδος και στα Βαλκάνια.
Τα ευρήματα των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ.
Κατά την διάρκεια των διήμερων εφόδων εκατοντάδων αστυνομικών σε διάφορες περιοχές της χώρας, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν ανάμεσα στα υπόλοιπα:
- 154.037 λίτρα ναυτικού πετρελαίου
- 88.760 λίτρα ελαίου
- 3.500 λίτρα πετρελαίου κίνησης
- 4.480 λίτρα άγνωστου καυσίμου προς προσδιορισμό από το Χημείο του Κράτους
- 800.000 ευρώ
- λογισμικά σε πρατήρια βενζίνης που παρενέβαιναν στο σύστημα εισροών –εκροών
- 10 παλετοδεξαμενές
- περίστροφο και 56 φυσίγγια
- 5 Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και 2- δίκυκλα, βαν
- 15 φορτηγά διαφόρων μεγεθών
- 10 επικαθήμενα
- πλήθος εγγράφων
- πλήθος κινητών τηλεφώνων.
Χωρισμένο σε δύο ομάδες το κύκλωμα
Κατά την διερεύνηση της υπόθεσης, οι αστυνομικοί διαπίστωσαν πως το κύκλωμα είχε χωρίσει τις αρμοδιότητες και τις …εργασίες σε δύο διαφορετικές ομάδες. Πέραν τούτου διαπιστώθηκε πως πρόκειται για μια υπόθεση που επηρεάζει άμεσα τόσο την εθνική οικονομία όσο και τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι ζημιώνονται οικονομικά, ενώ παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο τα οχήματά τους και τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Σε δηλώσεις του νωρίτερα σήμερα για την υπόθεση, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, Φώτης Ντουίτσης υποστήριξε πως «πρόκειται για πολύμηνη, ενδελεχή και επίμονη έρευνα αφού η συμμορία είχε αναπτύξει δράση σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Λακωνία, Άρτα και Βόλο, ενώ διατηρούσε διασυνδέσεις σε Ρουμανία, Πολωνία, Βουλγαρία και Αλβανία.
Η οργάνωση ήταν χωρισμένη σε δύο ομάδες. Η μια είχε αναλάβει το κομμάτι της εισαγωγής των χημικών διαλυτών για την νοθεία των καυσίμων, ενώ η δεύτερη ομάδα μεθόδευε εικονικές εξαγωγές βενζίνης, αποφεύγοντας την καταβολή φόρων και δασμών. Τα μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν και παράνομα λογισμικά σε αντλίες καυσίμων και συστήματα εισροών-εκροών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προκαλώντας ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές και κατ’ επέκταση οικονομική ζημία στο Δημόσιο».
Μόνο για το 2025, διακινήθηκαν παράνομα πάνω από 1.340.000 λίτρα βενζίνης και περισσότερα από 212.000 λίτρα χημικών διαλυτών, με το συνολικό όφελος που αποκόμισε η οργάνωση να υπολογίζεται σε τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, οι δασμοφορολογικές απώλειες για το Δημόσιο ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Τα νοθευμένα καύσιμα κατέληγαν σε πρατήρια σε Άνω Λιόσια, Καματερό, Αγίους Αναργύρους και Παλαιό Φάληρο, όσον αφορά την Αττική καθώς και σε περιοχές των Τρικάλων, της Ηπείρου και της Λακωνίας. Σύμφωνα με τον κ. Ντουίτση, «προχωρούσαν στη σύσταση εικονικών εταιρειών και χρησιμοποιούσαν ψευδή παραστατικά, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο φορολογικές και τελωνειακές επιβαρύνσεις. Επίσης θα ήθελα να αναφέρω μια διαπίστωση με έναν απλό υπολογισμό που έκανα. Λαμβάνοντας υπόψη την ποσότητα των καυσίμων που διακινήθηκαν και που αναφέρθηκαν παραπάνω και εκτιμώντας ότι ένα κοινό ρεζερβουάρ γεμίζει με πενήντα λίτρα, πάνω από 30.000 οχήματα εφοδιάστηκαν στην περίοδο αυτή με λαθραίο νοθευμένο και ελλιπές καύσιμο».
Παρούσα στην παρουσίαση για την εξάρθρωση του κυκλώματος, ήταν και η εκπρόσωπος τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου η οποία μίλησε για ένα από τα μεγαλύτερα κυκλώματα που έχουν εξαρθρώσει οι αρχές και ήταν αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας. όχι μόνο των διωκτικών αρχών αλλά και άλλων κρατικών φορέων και υπηρεσιών.
Ως εγκέφαλος της συμμορίας, φέρεται να είναι ένας 39χρονος, που είχε χωρίσει σε δύο ομάδες τη δράση της ομάδας του. «Η πρώτη υποομάδα, με υπαρχηγό 50χρονο, δραστηριοποιούνταν στη εισαγωγή και μεταφορά στη χώρα μας μεγάλων ποσοτήτων χημικών διαλυτών, μέσω βυτιοφόρων οχημάτων, οι οποίες χρησιμοποιούνταν για τη νόθευση καυσίμων που διοχετεύονταν στην ελληνική αγορά. Τα μέλη, έχοντας ως έδρα εικονική εταιρεία μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν διέθετε σχετική άδεια ως εγκεκριμένος μεταφορέας χημικών προϊόντων, καθώς και δήθεν προμηθεύτρια εταιρεία που εδρεύει στη Βουλγαρία, εισήγαγαν τους διαλύτες στη χώρα και στη συνέχεια τους μετάγγιζαν προσωρινά σε υπόγειες δεξαμενές εγκατάστασης σε περιοχή των Τρικάλων, όπου κατά το παρελθόν λειτουργούσε πρατήριο υγρών καυσίμων, λαμβάνοντας αυστηρά μέτρα αυτοπροστασίας, κυρίως βραδινές ώρες. Στη συνέχεια, οι ποσότητες παραλαμβάνονταν από βυτιοφόρα που διαχειριζόταν ο 39χρονος αρχηγός της οργάνωσης και κατέληγαν σε υπόγειες δεξαμενές πρατηρίων, όπου αναμειγνύονταν με καύσιμα» ανέφερε η εκπρόσωπος τύπου της ΕΛ.ΑΣ. σε δηλώσεις της.
Ως προς τον ρόλο που είχαν τα υψηλόβαθμα στελέχη της οργάνωσης, «δεξί χέρι» του αρχηγού ήταν ένας 50χρονος που διεύθυνε και συντόνιζε τη λειτουργία της υποομάδας, διαχειριζόταν των χώρο στην περιοχή των Τρικάλων, μεριμνούσε για τις παραγγελίες, τη μεταφορά και παραλαβή των ποσοτήτων από το εξωτερικό και την προσωρινή αποθήκευση στις υπόγειες δεξαμενές. Τρίτος στην ιεραρχία ήταν ένας 47χρονος ο οποίος σε συνεργασία με έναν 54χρονο, που είχαν αναλάβει την προσωρινή εναπόθεση των διαλυτών στις υπόγειες δεξαμενές. Οι χημικοί διαλύτες, όπως προέκυψε από τις έρευνες, προέρχονται από την Βουλγαρία με μια 47χρονη να εμφανίζεται ως διαχειρίστρια της βουλγάρικης προμηθεύτριας εταιρείας.
«Μέχρι στιγμής έχουν εξακριβωθεί 7 περιπτώσεις μεταφορών διαλυτών από το εξωτερικό, συνολικής ποσότητας 212.213 λίτρων, από τον Απρίλιο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025. Παράλληλα, ερευνώνται οι παραδόσεις νοθευμένων ποσοτήτων υγραερίου κίνησης από εταιρεία με έδρα στα Τρίκαλα –πιθανώς με μείωση της περιεκτικότητας του προπανίου, τις οποίες παραλάμβανε με βυτιοφόρο 46χρονος για λογαριασμό της οργάνωσης.
Κεντρικό ρόλο στη λειτουργία της οργάνωσης κατείχε και η δεύτερη υποομάδα, η οποία είχε αναλάβει τη συστηματική προμήθεια και διάθεση στην ελληνική επικράτεια μεγάλων ποσοτήτων αμόλυβδης βενζίνης, οι οποίες προέρχονταν από Χώρες του εξωτερικού (Ρουμανία και Βουλγαρία). Η δράση της βασιζόταν σε ένα σύνθετο σχήμα εικονικών εξαγωγών προς την Αλβανία, με κατάχρηση τελωνειακών διαδικασιών (παραποιημένα τελωνειακά έγγραφα) και ψευδείς δηλώσεις. Ειδικότερα, στις τελωνειακές αρχές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας δηλωνόταν ότι τα φορτία προορίζονταν για αλβανική εταιρεία, όμως στην πράξη η βενζίνη παρέμενε στην Ελλάδα για παράνομη διάθεση και οι εξαγωγές εμφανίζονταν τυπικά ως ολοκληρωμένες», υποστήριξε η κα. Δημογλίδου.
«Πειραγμένες» αντλίες
Το κύκλωμα όμως δεν αρκείτο στην νόθευση και διακίνηση παράνομου καυσίμου. «Είχαν εγκαταστήσει παράνομα λογισμικά στις αντλίες και στα συστήματα εισροών-εκροών πρατηρίων καυσίμων, προκαλώντας ελλειμματικές παραδόσεις έως και 25% σε βάρος των καταναλωτών, οι οποίοι χρεώνονταν κανονικά για ποσότητες καυσίμων που δεν παραλάμβαναν και εφάρμοζαν προγράμματα και εφαρμογές παραποίησης δεδομένων, ώστε να μην καταγράφονται οι πραγματικές ποσότητες βενζίνης και να αποφεύγεται η διαβίβαση στοιχείων στην Α.Α.Δ.Ε., καθώς και προγράμματα που παρήγαγαν ψευδείς αναφορές πωλήσεων, με αποτέλεσμα να αποκρύπτεται σημαντικό μέρος των συναλλαγών», ανέφερε η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. σε δηλώσεις της.
Το κύκλωμα αποκόμιζε υπερκέρδη, είναι το συμπέρασμα των αστυνομικών που χειρίστηκαν την διερεύνηση της υπόθεσης. Μόνο από τις αρχές του 2025 έως και την εξάρθρωση της οργάνωσης, έχουν καταγραφεί 38 περιπτώσεις προμήθειας, με τη συνολική ποσότητα που έχει διακινηθεί στην Ελλάδα να υπερβαίνει τα 1,3 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης, προκαλώντας τεράστια οικονομική ζημία στο ελληνικό Δημόσιο.
Σε βάρος των 22 συλληφθέντων αλλά και των 8 ασύλληπτων μελών του κυκλώματος σχηματίσθηκε δικογραφία–κατά περίπτωση- για εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία, πλαστογραφία, απάτη, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. Παράλληλα, οι ελληνικές υπηρεσίες έχουν ενημερώσει ήδη τις αρχές της Ρουμανίας, της Πολωνίας, της Βουλγαρίας και της Αλβανίας σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν και να ταυτοποιηθούν τα υπόλοιπα μέλη που φέρονται να εμπλέκονται στο κύκλωμα.