Επιχειρησεις

Γιώργος Καραβοκύρης: Ένα story μπορεί να στείλει 20.000 άτομα σε ένα e-shop

Ποια είναι η πλατφόρμα που επιχειρεί να φέρει δομή και μετρησιμότητα στον τομέα του influencer marketing;

Λουκάς Βελιδάκης
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Γιώργος Καραβοκύρης είναι ο άνθρωπος που τιθασεύει την αγορά των influencers και που επελέγη σε πρόγραμμα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τους 50 πιο καινοτόμους νέους επιχειρηματίες της Ευρώπης

Με όχημα την πλατφόρμα Renfluence, ο μηχανολόγος μηχανικός Γιώργος Καραβοκύρης βρέθηκε στη λίστα με τους 50 πιο καινοτόμους νέους επιχειρηματίες της Ευρώπης υπό την αιγίδα του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών.

Πριν από πέντε χρόνια, ύστερα από μία απλή ερώτηση ο Γιώργος Καραβοκύρης βρέθηκε μπροστά από ένα αδιέξοδο, ύστερα από μία αποτυχημένη έρευνα. Αυτό – εν τέλει – τον οδήγησε σε μία σκέψη που αρκούσε να βάλει μπροστά τις μηχανές. 

«Η αδερφή μου, που έχει φαρμακείο, με ρώτησε πώς να διαφημίσει το νέο της e-shop. Της πρότεινα influencers, αλλά όταν πήγα να ψάξω δεν υπήρχε τίποτα. Ούτε εργαλείο ούτε πλατφόρμα. Έπρεπε να στείλεις μήνυμα στο Instagram και να ελπίζεις ότι δεν θα πετάξεις τα λεφτά σου».

Αυτή η αποστροφή συνοψίζει την αρχή μιας διαδρομής που, πέντε χρόνια αργότερα, φέρνει τον Γ. Καραβοκύρη στη λίστα των 50 πιο καινοτόμων νέων επιχειρηματιών της Ευρώπης, σε ένα πρόγραμμα-«γέφυρα» για μεταφορά τεχνογνωσίας και στρατηγικής δικτύωσης του καινοτόμου επιχειρηματικού κόσμου Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών. Κι αυτό υπό την αιγίδα του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών.

Η συμμετοχή του στο πρόγραμμα "YTILI 2025" αποτελεί αναγνώριση όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά για ένα νέο τεχνολογικό οικοσύστημα που αναπτύσσεται στην Ελλάδα με αιχμή την αγορά της ψηφιακής επιρροής. 

Περισσότεροι από 4.000 influencers

Ο Γιώργος Καραβοκύρης είναι συνιδρυτής και CEO της Renfluence, μιας πλατφόρμας που επιχειρεί να φέρει δομή και μετρησιμότητα στον τομέα του influencer marketing. Μιλώντας στην Athens Voice αποκάλυψε ότι ο ίδιος δεν προέρχεται από τον χώρο της διαφήμισης, είναι μηχανολόγος μηχανικός και marine engineer. Η εμπλοκή του – που ήρθε από μια ερώτηση χωρίς απάντηση – εξελίχθηκε σε επιχειρηματική πρόταση.

Όπως εξηγεί: «Φτιάξαμε μια πλατφόρμα που λειτουργεί σαν την πλατφόρμα του AirBnB. Από τη μία οι influencers, από την άλλη τα brands. Βάζουν budget, στόχο, κοινό, και το σύστημα κάνει το ματσάρισμα».

Η βάση δεδομένων της Renfluence περιλαμβάνει περισσότερους από 4.000 λογαριασμούς influencers στην Ελλάδα, με περισσότερα από 150.000 βίντεο. Η ανάλυσή τους γίνεται πλέον με τεχνητή νοημοσύνη. Πώς; Το λογισμικό αναλύει το ύφος κάθε δημιουργού, καταγράφει τα metrics, αντιλαμβάνεται το κοινό, την απόδοση, τη συναισθηματική χροιά. Και μπορεί να παραγάγει αυτόματα σενάρια διαφήμισης

«Χωρίς AI, δεν μπορείς να τα αναλύσεις. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να τα δει. Η τεχνητή νοημοσύνη βλέπει το ύφος, τον λόγο, την απόδοση, και μας βοηθά να βγάλουμε νόημα και στρατηγική», τονίζει και εξηγεί: «Με εργαλεία όπως το "Competitor Analysis", η πλατφόρμα καταγράφει ποια brands διαφημίζονται, πόσες φορές, με ποιους influencers, ποια βίντεο αποδίδουν. Ολα όσα παλιά αποτελούσαν επτασφράγιστο μυστικό ή υπόθεση, τώρα γίνονται πίνακας δεδομένων. 

Οπως τονίζει ο κ. Καραβοκύρης, η Renfluence «έχει φτιάξει εργαλεία πρώτα για εμάς, για να πάρουμε καλύτερες αποφάσεις. Και επειδή λειτουργούν, τώρα τα δίνουμε και σε άλλους». 

Επαφές σε Βαλκάνια, ΗΠΑ και Ινδία

Ο στόχος, προσθέτει, είναι να φύγει από τη λογική του agency και να λειτουργεί ως καθαρή τεχνολογική εταιρεία που πουλάει λογισμικό σε τρίτες αγορές. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι επαφές σε Βαλκάνια, ΗΠΑ και Ινδία.

Το influencer marketing στην Ελλάδα έχει μετατραπεί σε βασικό δίαυλο επικοινωνίας. Σε αντίθεση - για παράδειγμα - με την Ελβετία, το ελληνικό κοινό είναι πιο ανοιχτό στα μηνύματα επιδραστικών προσώπων (influencers). «Εδώ το κοινό επηρεάζεται. Ένα story μπορεί να στείλει 20.000 άτομα σε ένα e-shop. Στην Ελβετία αυτό δεν γίνεται. Εκεί ο κόσμος είναι πιο επιφυλακτικός». Το TikTok ενίσχυσε κατακόρυφα αυτή τη δυναμική.

«Ο μέσος Έλληνας χρήστης TikTok περνά 90 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή». Αυτό ξεφεύγει από τη λογική των social media. Είναι prime time. Εχει πάρει χώρο από την τηλεόραση, από το Netflix, από τα πάντα. Αυτή η συγκέντρωση προσοχής φέρνει και τη διαφήμιση. Όπως λέει, οι influencers πληρώνονται ανάλογα με το πακέτο που προσφέρουν, αλλά η πραγματική τους απόδοση εξαρτάται από το κατά πόσον ταιριάζουν στο προφίλ του brand.

«Δεν μπορούν όλοι να διαφημίσουν τα πάντα. Θέλει στόχευση, θέλει ακρίβεια, θέλει δεδομένα».

Οι influencers αμείβονται με flat rate: ένα πακέτο stories, ένα βίντεο, ένας διαγωνισμός. Οι τιμές κυμαίνονται από 100 έως και 10.000 ευρώ. Το θέμα είναι τι αποδίδουν.

«Αν κάνεις σωστά το ματσάρισμα, αν διαλέξεις σωστά, το influencer marketing είναι ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία σήμερα. Αλλά δεν μπορούν όλοι να διαφημίσουν τα πάντα. Χρειάζεται ακρίβεια, δεδομένα, σωστό targeting».

Η επιλογή του YTILI 2025 

Το Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI) είναι ένα πρόγραμμα του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών για νέους Ευρωπαίους επιχειρηματίες που έχουν καινοτομήσει στις χώρες τους. Το YTILI κάθε χρόνο επιλέγει 50 πρόσωπα από όλη την Ευρώπη, τους συνδέει με την αμερικανική επιχειρηματική και τεχνολογική σκηνή και δημιουργεί ένα δίκτυο αλληλοτροφοδότησης τεχνογνωσίας. Ανάμεσά τους, φέτος, βρέθηκε και ο Γιώργος Καραβοκύρης. Η συμμετοχή του στο (YTILI 2025) - όπως λέει - είναι ένα επόμενο βήμα. Η Renfluence, αναφέρει, ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση, χωρίς «μεγάλο όνομα», αλλά με στόχο «να γίνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής, αξιολόγησης και αξιοποίησης των δημιουργών περιεχομένου στην Ελλάδα».

Το πρόγραμμα YTILI χωρίζεται σε δύο φάσεις: δύο μήνες ψηφιακής προετοιμασίας και έξι εβδομάδες in-person εργασιακής εμπειρίας σε αμερικανική εταιρεία. Ο κ. Καραβοκύρης θα τοποθετηθεί στο Πίτσμπουργκ, όπου θα συμμετάσχει ως συνεργάτης σε ομάδα τεχνολογίας, φέρνοντας τη δική του τεχνογνωσία από τον κόσμο της διαφήμισης. Ταυτόχρονα, θα αντλήσει πρότυπα λειτουργίας και ανάπτυξης από τη Σίλικον Βάλεϊ του αμερικανικού Βορρά.

«Θέλω να δω πώς σκέφτονται, πώς λύνουν προβλήματα, πώς μεγαλώνουν μια εταιρεία σε παγκόσμια κλίμακα», λέει και προσθέτει: «Αυτό που χτίζουμε δεν είναι βιτρίνα. Είναι ένα σύστημα. Δουλεύει, μετριέται και συνεχώς εξελίσσεται». 

Η εμπειρία είναι αμφίδρομη. Όταν επιστρέψει, κάποιος από τους Αμερικανούς Fellows θα μπορεί, με πλήρη κάλυψη εξόδων, να ενταχθεί στη Renfluence για ένα διάστημα, φέρνοντας τον δικό του τρόπο σκέψης μέσα στην ελληνική σκηνή.