- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αριστοτέλης Παντελιάδης | My Market: Η 100% ελληνική εταιρεία
H κοινωνική αποστολή των super market στην Ελλάδα του σήμερα
Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της My Market, εξηγεί γιατί η στήριξη των εργαζομένων είναι η βάση κάθε επιτυχίας
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της My Market, Αριστοτέλης Παντελιάδης, μας μιλάει για τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας, για την κατάσταση της αγοράς και τη θέση των super market σε αυτήν, αλλά και για τη σημασία του να βάζει μια εταιρεία στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της και τους εργαζόμενούς της.
― Υπάρχουν πολλά καίρια ζητήματα του αντιμετωπίζει ο κλάδος σας, όπως η τιμολογιακή πολιτική, η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, τα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης, η ποιότητα των προϊόντων, η στήριξη της τοπικής οικονομίας, η προσαρμογή στις νέες τάσεις της αγοράς κ.λπ. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος γενικά αλλά και η METRO AEBE το 2025 και πώς σχεδιάζετε να την αντιμετωπίσετε;
Ένα super market δραστηριοποιείται στο ίδιο περιβάλλον με κάθε Έλληνα και αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες: Αυξημένη τιμή ρεύματος, ενοικίων, κατασκευών και συντηρήσεων, μεταφορικών και καυσίμων. Και, πέρα από αυτά, σημαντικά υψηλό κόστος μισθοδοσίας. Δίνουμε κάθε χρόνο σημαντικές μισθολογικές αυξήσεις, πρέπει όμως να κρατάμε μια δύσκολη ισορροπία με την οικονομική υγεία της εταιρείας, που εγγυάται το αύριο και τη σιγουριά της απασχόλησης για όλους. Σε αυτό το περιβάλλον έρχονται τα διοικητικά / νομοθετικά μέτρα της κυβέρνησης να προσθέσουν γραφειοκρατία και να περιορίσουν σημαντικά τη δυνατότητα άσκησης εμπορικής πολιτικής. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να περιορίσουμε άλλα κόστη λειτουργίας μας, όσο αυτό είναι εφικτό, αλλά τελικά δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά μας αποτελέσματα.
― Οι Έλληνες είναι αρκετά προκατειλλημένοι απέναντι στις μεγάλες επιχειρήσεις. Πιστεύουν για παράδειγμα ότι οι αλυσίδες super market προχωρούν σε εξαγορές και συγχωνεύσεις, μειώνοντας την ποικιλία και την ανταγωνιστικότητα στην αγορά, για να ενισχύσουν τη θέση τους εις βάρος των μικρότερων καταστημάτων και των καταναλωτών. Τι απαντάτε;
Πράγματι, η κοινωνία μας θεωρεί τη μεγάλη επιχείρηση εχθρό της. Ας αναρωτηθούμε όμως, δεν είναι πιο πιθανό μια μεγάλη και οργανωμένη επιχείρηση να τηρεί την εργατική και υγειονομική νομοθεσία; Ποιος θα δώσει περισσότερες δυνατότητες ιεραρχικής και μισθολογικής ανόδου στα στελέχη του και ποιος θα αξιοποιήσει επιστήμονες διάφορων ειδικοτήτων; Ποιος θα αξιοποιήσει καλύτερα τις νέες τεχνολογίες και τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας; Τελικά, ποιος θα δώσει ένα σταθερό και αξιόπιστο περιβάλλον εργασίας σε πολλές χιλιάδες ανθρώπους;
Είναι τελείως λανθασμένη η θεώρηση ότι στον κλάδο των super market οι εξαγορές μειώνουν τον ανταγωνισμό. Η αγορά μας είναι ακόμα πολύ διασπασμένη και αυτό δημιουργεί αυξημένα κόστη, τα οποία τελικά καταλήγουν στον καταναλωτή. Αντίθετα, όσο μένουν λιγότερες και μεγαλύτερες αλυσίδες, τόσο εντείνεται ο ανταγωνισμός. Σκεφτείτε λίγο: πού βρίσκει ο καταναλωτής το φθηνότερο καλάθι των προϊόντων που αγοράζει,
― Μιλώντας γενικότερα, έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι οι αλυσίδες των super market πολλές φορές αισχροκερδούν σε βάρος των καταναλωτών, εντύπωση που ενισχύεται όταν βλέπουν τα τρόφιμα να ακριβαίνουν. Σε ποιον βαθμό αυτό είναι αλήθεια; Και τελικά ποιο είναι το πραγματικό ποσοστό κέρδους που απολαμβάνουν – και είναι τα κέρδη αυτά δικαιολογημένα; Μπορείτε να μας ξεκαθαρίσετε τι είναι αλήθεια και τι όχι;
Χαίρομαι που το ρωτάτε αυτό. Προσθέστε τα κέρδη όλου του κλάδου μαζί, όποιας χρονιάς θέλετε. Θα δείτε ότι οι 15 πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της Ελλάδας είχαν, η καθεμία από μόνη της, περισσότερα κέρδη από ολόκληρο τον αισχροκερδούντα κλάδο των super market. Πρέπει κάποτε να δούμε τα νούμερα και να αφήσουμε τα συνθήματα.
― Οι μεγάλες πολυεθνικές προωθούν προϊόντα επιβαρύνοντας τις τοπικές οικονομίες και ενισχύοντας τα συμφέροντα των ξένων εταιρειών εις βάρος των Ελλήνων παραγωγών. Εσείς, ως μία 100% ελληνική αλυσίδα, στηρίζετε και με ποιον τρόπο τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς;
Είμαι άνθρωπος της αγοράς και δεν μου αρέσει να στοχοποιώ κανέναν. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις προσφέρουν και αυτές μια σημαντική υπηρεσία στον Έλληνα καταναλωτή. Φαντάζεστε πόσο πιο φτωχά θα ήταν τα ράφια μας χωρίς τα προϊόντα τους; Ας μην ξεχνάμε κάτι σημαντικό: ο ίδιος ο καταναλωτής τα επιλέγει, δεν τον αναγκάζει κανείς. Ούτε είναι αναπόφευκτο. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που μια ελληνική επιχείρηση έχει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τον πολυεθνικό ανταγωνιστή της.
Εμείς προσφέρουμε στους Έλληνες παραγωγούς την ευκαιρία να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Τους δίνουμε θέσεις στα ράφια μας, τους βάζουμε στα φυλλάδια προσφορών και στις διαφημίσεις μας. Τελικά όμως η επιλογή είναι στην κρίση του πελάτη, αυτός είναι ο αρχηγός.
― Οι εργαζόμενοι στα super market εξακολουθούν να πληρώνονται με χαμηλούς μισθούς, ενώ οι συνθήκες εργασίας παραμένουν συχνά δύσκολες ακόμα και επικίνδυνες. Με ποιους τρόπους στηρίζει ουσιαστικά η METRO AEBE τους δικούς της υπαλλήλους;
Στις βασικές θέσεις των καταστημάτων πληρώνουμε μισθούς πάνω από το βασικό και, το κυριότερο, για τις περισσότερες θέσεις έχουμε bonus με βάση στόχους απόδοσης. Πέρυσι, 6.893 εργαζόμενοι πήραν αυτή την πρόσθετη αμοιβή. Οι πιο απαιτητικές θέσεις αμείβονται επίσης με πρόσθετα επιδόματα.
Έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ομαδικής ασφάλισης στην Ελλάδα, που καλύπτει όλους τους εργαζόμενους έπειτα από ένα διάστημα παραμονής στην εταιρεία.
Δίνουμε μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης, καθώς σε μια αναπτυσσόμενη εταιρεία 11.000 ανθρώπων δημιουργούνται συνεχώς νέες ευκαιρίες. Βρίσκω μάλιστα πολύ ενδιαφέρον το ότι η εξέλιξη αυτή δεν είναι απαραίτητα κάθετη, στον τομέα που ήδη εργάζεται κάποιος. Έχουμε πάνω από 200 διαφορετικές ειδικότητες στη METRO και αυτό πολλαπλασιάζει τις ευκαιρίες για όλους. Στην πραγματικότητα είμαστε πολλές εταιρείες σε μια, καθώς π.χ. το ΙΤ μας ή η Διεύθυνση Ανάπτυξης θα μπορούσαν να είναι ένα αυτόνομο software house ή μία τεχνική εταιρεία μεσαίου μεγέθους.
Πέρα απ’ αυτά είναι σημαντικό να εργάζεται κανείς σε μια μεγάλη, 100% ελληνική και πετυχημένη εταιρεία – ο συνδυασμός δυστυχώς δεν είναι καθόλου συνηθισμένος.
― Τελικά τα super market έχουν κοινωνικό ρόλο; Πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο στην κανονικότητα όσο και στις έκτακτες συνθήκες, όπως είναι οι φυσικές καταστροφές που έχει αντιμετωπίσει η χώρα τα τελευταία χρόνια;
Θα απαντήσω με μια ερώτηση: μπορείτε να διανοηθείτε οποιαδήποτε έκτακτη συνθήκη, τις πλημμύρες της Θεσσαλίας ή τους σεισμούς της Σαντορίνης, χωρίς super market; Θυμάστε ότι στον Covid, όταν όλη η επιχειρηματική δραστηριότητα είχε καταρρεύσει, τα super market όφειλαν –και κατάφεραν– να συνεχίσουν να λειτουργούν και να έχουν γεμάτα τα ράφια τους; Διεκδικώ την αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς του κλάδου, όχι για λογαριασμό των επιχειρήσεων, αλλά τουλάχιστον για τους 120.000 εργαζόμενους που σε κάθε δύσκολη συνθήκη είναι εκεί και παλεύουν να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.