- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τέλος εποχής για το παραδοσιακό καφενείο «η Μουριά» στα Εξάρχεια μετά από 111 χρόνια ιστορίας
Ένα ιστορικό σημείο αναφοράς για την Αθήνα και ειδικά για την περιοχή των Εξαρχείων βρίσκεται αντιμέτωπο με το ενδεχόμενο οριστικού λουκέτου, βάζοντας τέλος σε μια διαδρομή που ξεπερνά τον έναν αιώνα.
Το παραδοσιακό καφενείο «Η Μουριά», στη γωνία των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Καλλιδρομίου, λειτουργεί από το 1915 και έπειτα από 111 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας απειλείται με κλείσιμο.
Όπως ανέφερε ο σημερινός, έβδομος ιδιοκτήτης του καταστήματος, Χρήστος Βάνας, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου ενημέρωσε πως ο χώρος θα πρέπει να κλείσει για να αλλάξει η χρήση του.
Για περισσότερες από δέκα δεκαετίες, το καφενείο αποτέλεσε σημείο συνάντησης για ανθρώπους των γραμμάτων, καλλιτεχνών, φοιτητών και κατοίκων της γειτονιάς, φιλοξενώντας αμέτρητες συζητήσεις, ιδέες και ιστορικές στιγμές.
Οι χώροι του καταστήματος έχουν γεμίσει με έργα τέχνης, φωτογραφίες και αναμνηστικά που προσέφεραν θαμώνες και φίλοι όλα αυτά τα χρόνια, ακόμη και επισκέπτες από το εξωτερικό, δημιουργώντας ένα μοναδικό αρχείο μνήμης που αποτυπώνει τη σχέση του καφενείου με την πόλη.
Η είδηση για το πιθανό κλείσιμο της «Μουριάς» έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων και κινητοποίησης, με πολίτες να ζητούν τη διατήρηση του ιστορικού χαρακτήρα του χώρου. Στην προσπάθεια αυτή συμμετέχει και η Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης Αθήνας, η οποία ζητά από τον Δήμο Αθηναίων και το Υπουργείο Πολιτισμού να εξετάσουν τη δυνατότητα χαρακτηρισμού του καφενείου ως νεότερου μνημείου σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει συλλογή υπογραφών με στόχο να παραμείνει ενεργός ο χώρος και να συνεχίσει τη λειτουργία του.